Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki zestaw narzędzi??
Autor Wiadomość
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2011, 13:08   

krzychu napisał/a:
Tak przy okazji kto mi odpowie jaki jest sens kupowania kluczy płasko-oczkowych? Nie lepiej kupić klucze płaskie i zestaw oczkowych odgiętych? Ilość kluczy i cena podobna, a większe możliwości chociażby jak trzeba skontrować śrubę to przecież przy płasko-oczkowych nie ma czym, a tak to jest czym?


Czasem nie ma miejsca aby zmieścić klucz odgięty i wtedy wykorzystuję sie płaski oczkowy, bo przy mocno dokręconej nakrętce czy śrubie płaski otwarty może się rozgiąć bądź obrobić śrubę.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2011, 13:11   

Sticker napisał/a:

Czasem nie ma miejsca aby zmieścić klucz odgięty i wtedy wykorzystuję sie płaski oczkowy, bo przy mocno dokręconej nakrętce czy śrubie płaski otwarty może się rozgiąć bądź obrobić śrubę.


Czyli wynika z tego że oczkowy ma też zaletę w postaci przenoszenia większego momentu na słabą główkę śruby? No czasem miejsca może być mało, ale w zastosowaniach domowych/motoryzacyjnych i tak wydaje mi się że pomysł na płasko-oczkowe jest nietrafiony? W warsztacie oczywiście można mieć 2 komplety płasko-oczkowe i wtedy jest ok. Chodzi o takie za przeciw w domowym "warsztacie". Myślę jeszcze o takich kluczach kombinowanych z bety

Oczkowe z grzechotką w których jeden klucz ma 4 rozmiary (2 na jednej główce) do tego grzechotka :D
http://allegro.pl/klucze-...1633531121.html
nie są takie drogie.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-06-2011, 13:16   

Sticker napisał/a:
krzychu napisał/a:
Tak przy okazji kto mi odpowie jaki jest sens kupowania kluczy płasko-oczkowych? Nie lepiej kupić klucze płaskie i zestaw oczkowych odgiętych? Ilość kluczy i cena podobna, a większe możliwości chociażby jak trzeba skontrować śrubę to przecież przy płasko-oczkowych nie ma czym, a tak to jest czym?


Czasem nie ma miejsca aby zmieścić klucz odgięty i wtedy wykorzystuję sie płaski oczkowy, bo przy mocno dokręconej nakrętce czy śrubie płaski otwarty może się rozgiąć bądź obrobić śrubę.


zgadzam się, że płaski oczkowy da rade lepiej
głównie dlatego, że ma on tak na prawde 6 pkt. działania na śrubę/nakrętkę
płaski działa na nakrętke w 2 miejscach, jest jedno "ale..."
dobry klucz płaski Ci się nie rozegnie nigdy, obrobić śrube może tylko kiepski, rozgięty klucz
ostatnio testowałem to na nakrętce sworznia banana, kiepski stary klucz mi się po prostu kręcił (był już mocno rozgięty), po czym wziąłem b. dobry, też już starszy klucz płaski i poszło od razu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2011, 13:26   

tomek84 napisał/a:

zgadzam się, że płaski oczkowy da rade lepiej
głównie dlatego, że ma on tak na prawde 6 pkt. działania na śrubę/nakrętkę


Jak tak patrze na te nasadki to chyba nasadka da radę najlepiej (ponieważ oczkowe mają tak jak by 12 wycięć, a nasadka 6 i w każdym możliwym miejscu przylega).

tomek84 napisał/a:
płaski działa na nakrętke w 2 miejscach, jest jedno "ale..."
dobry klucz płaski Ci się nie rozegnie nigdy, obrobić śrube może tylko kiepski, rozgięty klucz
ostatnio testowałem to na nakrętce sworznia banana, kiepski stary klucz mi się po prostu kręcił (był już mocno rozgięty), po czym wziąłem b. dobry, też już starszy klucz płaski i poszło od razu


A dla tanich płaskich to już słyszałem że to standard, oczkowe raczej nie mają tego problemu.

No ale tutaj chodzi o wersję:
zestaw płasko-oczkowych
zestaw płaskich dwustronnych + oczkowych podgiętych (kopytkowych).

Co lepsze?
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-06-2011, 13:50   

krzychu napisał/a:
Jak tak patrze na te nasadki to chyba nasadka da radę najlepiej (ponieważ oczkowe mają tak jak by 12 wycięć, a nasadka 6 i w każdym możliwym miejscu przylega).


choćby klucz/nasadka miała 24 wcięcia, to będzie się o łeb opierać w 6 miejscach

krzychu napisał/a:
No ale tutaj chodzi o wersję:
zestaw płasko-oczkowych
zestaw płaskich dwustronnych + oczkowych podgiętych (kopytkowych).


ciężko stwierdzić co lepsze

ja mam komplet oczkowych wygiętych (po 2 rozmiary na klucz)
oprócz tego zestaw płasko oczkowych (z jednej strony płaski, z drugiej oczko)
poza tym mam troche kluczy płaskich i dwustronnych oczkowych
ze 2 komplety nasadowych (lepszy i gorszy), pare grzechotek, w komplecie lub luzem

ale raczej Galanta sam nie ruszam, Colta jak miałem to się nim bawiłem, ale Galanta szkoda mi dla takiego mechanika
jedynie prostsze sprawy sam załatwiam
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2011, 13:55   

tomek84 napisał/a:

choćby klucz/nasadka miała 24 wcięcia, to będzie się o łeb opierać w 6 miejscach


Tak, ale pole powierzchni jest inne w tych 6 miejscach. Bo taki oczkowy opiera się głównie o kant, a nasadka pracuje na powierzchniach bocznych śruby (za kanty nie trzyma w ogóle - przynajmniej te z BETY).
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-06-2011, 14:40   

krzychu, Jak do pracy przy Misiu:

- komplet tylko płasko-oczkowe odgięte - masz jeden rozmiar na kluczu, nie 2 - ZAWSZE przykładasz klucz 2 x ;)

- 12 w każdej możliwej odmianie, jak Cię stać, to jeszcze 14 i 17, ale 12 koniecznie. Odmiany - płasko-oczkowa, oczkowa płaska, oczkowa kopytkowa, oczkowa z terkotką, bardzo krótka oczkowa - co tylko znajdziesz w sklepie ;) każda kiedyś się przyda ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2011, 14:45   

Bartek napisał/a:

- komplet tylko płasko-oczkowe odgięte - masz jeden rozmiar na kluczu, nie 2 - ZAWSZE przykładasz klucz 2 x ;)


Czyli taki?



No ale mając komplet płaskich i oczkowych odgiętych wychodzi na to samo? I nie rozumiem tego "masz jeden rozmiar na kluczu, nie 2 - ZAWSZE przykładasz klucz 2 x ;) " Chodzi Ci o to że raz kręcisz oczkowym żeby odkręcić, a potem już płaskim po poluzowaniu?

Bartek napisał/a:
- 12 w każdej możliwej odmianie, jak Cię stać, to jeszcze 14 i 17, ale 12 koniecznie. Odmiany - płasko-oczkowa, oczkowa płaska, oczkowa kopytkowa, oczkowa z terkotką, bardzo krótka oczkowa - co tylko znajdziesz w sklepie ;) każda kiedyś się przyda ;)


A co ciekawa informacja :twisted: czyli w Mitsubishi nie ma bardzo popularnej 13-stki?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-06-2011, 14:56   

Jak przykładasz do śruby z łbem 12 klucz 12-13, zawsze za pierwszym razem przyłożysz końcem 13.

Tak w misiach nie ma prawa wystąpić łeb 13. Konieczne płaskie klucze 10, 12, 14, 17, potrzebne ale rzadko 8, 19, 22, 32
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-06-2011, 15:05   

Bartek napisał/a:
Tak w misiach nie ma prawa wystąpić łeb 13. Konieczne płaskie klucze 10, 12, 14, 17, potrzebne ale rzadko 8, 19, 22, 32


dokładnie

praktycznie 90% auta rozkręcisz kluczem 10 i 12
na początku się dziwiłem czemu w zestawie z kluczem do kół jest płaski klucz 10/12
dopóki nie rozkręciłem pierszego Galanta
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-06-2011, 15:54   

krzychu napisał/a:
Czyli taki?


Osobiście polecam tego typu:

http://moto.allegro.pl/kl...1632584511.html
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 04-06-2011, 00:11   

krzychu, zestawik sobie bardzo fajny kupiles tez mam podobny tylko z tengtools bardzo bardzo przydatny do wszystkiego
a co do dyskusji - dokaldnie to kup sobie od razu dwa komplety takiego rodzaju jak Bartek, pokazal - czyli najzwyklejsze plasko oczkowe klucze - tylko dobre jak np zaproponowales z Bety sa bardzo solidne narzedzia
i do tego kopytkowe tez sa potrzeba - w niektorych miejscach jest tak ze nie podejdziesz plasko oczkowym a podejdziesz kopytkiem - czasami grzechotka tez nie pasuje i trzeba krecic plaskim
jak kupisz dobre narzedzia ( i ich nie zgubisz :D ) to beda na wieki tzw inwestycja jednorazowa - i wtedy jak przyjdzie do rozkrecania/skrecania czegos to bez kombinacji tylko kilka minut i gotowe
ja mam juz garaz uzbrojony we wszystkie mozliwe klucze narzedzia itp - oprocz tylko jakis nietypowych spraw ktore kupuje gdy mi potrzeba - teraz musze dokupic nasadke 12-kątną 65 mm do iveco :D

a japonca standardowo jak wyzej napisano 10 i 12 i rozkrecasz calego :D w mitsu tak jest w hondzie tak mialem i w motorach hondy tez tak a jak sie trafi 13 to juz nie jest napewno orginal :D
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2011, 08:41   

costa brawa napisał/a:
a co do dyskusji - dokaldnie to kup sobie od razu dwa komplety takiego rodzaju jak Bartek, pokazal - czyli najzwyklejsze plasko oczkowe klucze - tylko dobre jak np zaproponowales z Bety sa bardzo solidne narzedzia


No tak tylko przy minimalizacji kosztów i maksymalizacji użyteczności i przy okazji w firmie BETA ~ 400zł... Więc poczekam jak mnie bardziej przypili z brakiem takich kluczy i wtedy kupie. Ewentualnie proxxon ma połowę taniej, no ale może już z jednej parafii kiedyś kupię.

costa brawa napisał/a:
jak kupisz dobre narzedzia ( i ich nie zgubisz :D ) to beda na wieki tzw inwestycja jednorazowa


Takie było założenie, będę używał rzadko więc mam nadzieje że za 50 lat dalej będą działać.

A tak swoją drogą pamięta ktoś taki klucz (od ruskich jak się dowiedziałem kupionych jak stali na targach 20 lat temu) co miał tak jak by tulejkę z 2 rozmiarami zawieszoną na przegubie tak że się mogła dowolnie obracać? Taki klucz ma 4 rozmiary w jednym i ma tą przewagę nad oczkowym że można odkręcić 180 stopni i zamiast przestawiać klucz po prostu obrócić dźwignię. Coś takiego tylko z 2 strony:


przecież on jest fantastyczny i co ciekawe nadal działa bez problemu... Czemu takowego już nie produkują? :( Widziałem tulejki z przegubem ale to nie to (2 rozmiary zamiast 4 i do tego przy dłuższym gwincie i tak nie wejdzie na nakrętkę)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-06-2011, 08:55   

krzychu, Ale po co się rozdrabniać?
Ja proponuje od razu taki komplet:
http://cgi.ebay.co.uk/290...id=237129067386
:P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2011, 09:02   

Widziałem sporo taniej takie które by mi wystarczyły w 100% :twisted:
http://allegro.pl/wozek-n...1601182498.html

W każdym razie jest duża szansa że na jakiś czas zmienię rodzinny dom na mieszkanie w bloku więc będę musiał zamknąć wszystko raczej w takim rozmiarze:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.