Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Pisk w tylnej osi
Autor Wiadomość
kornel_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Invite 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2011, 11:08   [CY3A 1.8] Pisk w tylnej osi

Witam,

Od samego początku (a mam przejechane trochę ponad 7K) w moim Lancerze stwierdziłem występowanie pisku z tylnej osi. To taki bardzo wysoki metaliczny dźwięk, jakby metal ocierał o metal. Występuje przede wszystkim przy małych prędkościach - parkowanie, manewrowanie - choć pewności nie mam - jest dość cichy więc może przy wyższych prędkościach go po prostu nie słyszę.
Problem występuje też w lancerze kolegi (auta z tej samej partii kupione dla firmy). U niego w serwisie we Wro coś poprawili z hamulcem ręcznym ale... nadal te piski słychać.

Sęk też w tym, że nie występuje zawsze - tylko od czasu do czasu. Oczywiście na terenie ASO nie występuje wcale, żeby ułatwić sprawę...


Ciekaw jestem, czy u Was też występuje cuś takiego.

Pozdrawiam przy pierwszym poście ;-)
Kornel.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-05-2011, 13:13   

Zobacz tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50637
ewentualnie pierwszy poważny problem z Lancerem

Myślę, że to pojawiający się nalot w czasie nocy na tarczach.. rdzawy nalot - wielu z nas to przerabiało - nie przejmuj się. Wszystko gra:)

Pozdrawiam
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 17-05-2011, 13:17   

U dentysty zęby nie bolą. :) Proponuję jednak drążyć temat w ASO jak nie w jednym to w drugim aż ktoś to usłyszy. Nic takiego nie powinno się dziać. Wiadomo, że jakieś delikatne odgłosy toczenia muszą być ale na pewno nie jest to pisk.

Wątek do połączenia np z tym: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50637

Względnie jest tak jak pisze RalfPi.
 
 
kornel_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Invite 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-05-2011, 15:23   

Dzięki za odpowiedzi.

Wczoraj pisk był już wyraźnie słyszalny podczas jazdy 30 - 50 km/h (regularny, prędkość popiskiwania zależna od prędkości jazdy)
I to po przejechaniu 300km na trasie Wawa - Wrocław - więc raczej odpada teoria nalotu na tarczach po nocy.

Dzisiaj rano pojawiłem się w ASO (ASV we Wro) - przeczyścili układ hamulcowy i kazali obserwować. Działali w ciemno, bo oczywiście po podjechaniu do serwisu autko pisków nie wydawało ;-) coby łatwiej było.
Nie skasowali mnie za to, zostawili otwarte zlecenie, bo nie wiadomo, czy to coś pomogło.
Będę Was informował co dalej w temacie.

Pozdrawiam.
_________________

 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 24-05-2011, 18:44   

Witam.
Niedługo po odebraniu miśka z salonu też słyszałem delikatny pisk z tylnej osi,dodatkowo bardzo grzały się tylne tarcze.ASO oczywiście nie widziało problemu,ale po którejś wizycie stwierdzili że jednak coś tam musieli podregulować i przeczyścić.Od tego czasu(ponad rok)mam spokój.
_________________

 
 
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 24-05-2011, 21:19   

Zwracajcie uwagę jak regulują wam w ASO, albo jak macie ustawiony ręczny.Przy bardzo nisko trzymającym hamulcu 1 ząbek, tak właśnie po pewnym czasie piszczy.Prawidłowo po 3 ząbku ma działać hamulec ręczny z nowymi klockami, a tym bardziej w nowym Lancerku.
_________________
Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne :)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2011, 22:58   

DjQuest napisał/a:
Prawidłowo po 3 ząbku ma działać hamulec ręczny z nowymi klockami, a tym bardziej w nowym Lancerku.
Nowe/stare klocki nie mają nic do rzeczy - ręczny działa na szczękach :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 25-05-2011, 08:26   

jaca71 napisał/a:
ręczny działa na szczękach

Zgadza się, u mnie za nowości łapał na pierwszym ząbku, drugi jak się napnę wskakiwał, pracowicie sobie toto rozciągam i... po każdym przeglądzie mam z powrotem 1-2 ząbek, podkręcają mi w serwisie. Ale mimo to nic nie piszczy (albo radio gra za głośno :mrgreen: ).
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
kornel_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Invite 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-06-2011, 13:48   

Obiecałem, że dam znać więc daję - od czasu wizyty w ASO pisków nie stwierdziłem.
Ciekawe, co zrobili, że tak się stało... Spróbuję się od nich dowiedzieć.

Pozdrawiam!
K.
_________________

 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 05-06-2011, 09:30   

kornel_k napisał/a:
Obiecałem, że dam znać więc daję - od czasu wizyty w ASO pisków nie stwierdziłem.
Ciekawe, co zrobili, że tak się stało... Spróbuję się od nich dowiedzieć.

Pozdrawiam!
K.

Spróbuj przejechać parę metrów z zaciągniętym ręcznym - na pierwszy,potem na drugi ząbek itd. Pisk z pewnością się pojawi, będziesz wiedział, co zrobili (o ile ząbków popuścili linkę ręcznego). Mój piszczy na trzecim ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
george2 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2011, 11:18   

Zgadzam się z opinią mazina. Mój Lancer od nowości miał wyregulowany hamulec na trzeci ząbek i było ok. Po regulacji na pierwszym przęglądzie zaczęło piszczeć. Hamulec jest teraz ustawiony na pierwszy ząbek. Tak na marginesie musiały obcierać klocki podczas jazdy bo auto zaczęło więcej palić.Mnie uczono w szkole że hamulec ręczny reguluje się na trzeci ząbek.
 
 
superges 
Forumowicz


Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 142
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-06-2011, 20:11   

Panowie u mnie niestety też jest ten pisk. Dokładnie taki sam jak opisywał autor postu. Przy manewrach na wolnej prędkości.
Nie zorientował bym się nawet ale tata zwrócił mi uwagę jak z garażu wyjeżdżałem.

Chyba będę musiał w tygodniu do aso pojechać, muszę tylko pozałatwiać pilne sprawy.

Aktualny przebieg - 5k km

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.