odpalanie na benzynie , błąd w przepływomierzu ?? |
Autor |
Wiadomość |
Sigma
Nowy Forumowicz Japan Style
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-06-2011, 22:23 odpalanie na benzynie , błąd w przepływomierzu ??
|
|
|
WItam wszystkich Mitsumaniaków , mam taki problem z moją Sigmą od jakiegoś czasu mianowicie gdy postoi długo powiedzmy przez noc to rano nie chce palić na benzynie po czym odpalam na gazie normalnie i gdy przelacze na benzyne to jakoś chodzi ale średnio i jak daje raptownie gazu to na chwile go zamula i dopiero się wkręca w obroty czasami zgaśnie ale jak chwile pochodzi na benzynie po przełączeniu z gazu to potem już odpala na benzynce a jak jest rozgrzany juz to smiga bez problemu i pali tez jesli na chwile go zostawie to odpali potem ale jak wlasnie tak dluzej to ma problem
Druga sprawa w kolegi poście już ją opisałem mianowicie czy po odpięciu przepływki i odpaleniu na odpietej mógł się wpakować jakiś błąd ? bo słabo pali czy na benzynie czy na gazie i dopoki sie nie zagrzeje to chodzi jak trup obroty świrują pali nie na wszystkie gary i gaśnie
czekam na kazda odpowiedz i pomoc
pozdrawiam |
_________________ Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 |
Ostatnio zmieniony przez Sigma 06-06-2011, 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-06-2011, 11:30
|
|
|
Sigma, posprawdzaj czujnik temp. silnika. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Sigma
Nowy Forumowicz Japan Style
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-06-2011, 21:28
|
|
|
KaWu napisał/a: | Sigma, posprawdzaj czujnik temp. silnika. |
można zerknąć tylko mówie jeśli pochodzi nawet 30 sekund na benzynie po przelaczeniu z gazu to juz da rade powoli odpalić ale dzięki za info |
_________________ Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 03-06-2011, 02:41
|
|
|
Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Sigma
Nowy Forumowicz Japan Style
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:36
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. |
tzn masz na myśli ze spływałoby do baku ?? bo jak sprawdzałem o tak na sucho to ciągnęła ładnie paliwo ale juz w samochodzie jak siedziala to tez zdjalem wezyk tutaj przy wtryskach i jak probowalem z rana odpalac to paliwo szło odrazu takze nie ucieka az tak do zbiornika |
_________________ Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 06-06-2011, 12:18
|
|
|
W takim razie spróbuj podpiąć się pod kość diagnostyczną, znajdziesz ją po lewej stronie na wysokości pedałów obok skrzynki z bezpiecznikami. Za pomocą diody lub miernika analogowego, sprawdź jakie błędy zarejesrował komputer. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Sigma
Nowy Forumowicz Japan Style
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-06-2011, 19:59
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | W takim razie spróbuj podpiąć się pod kość diagnostyczną, znajdziesz ją po lewej stronie na wysokości pedałów obok skrzynki z bezpiecznikami. Za pomocą diody lub miernika analogowego, sprawdź jakie błędy zarejesrował komputer. |
albo pod kompa gdzies bo teraz mam dodatkowo taki problem :/ znajomy powiedział żebym odpalił na odpiętej przepływce i sprawdził czy to pomoże i teraz tak się narobiło że jak jest zimny silnik to ledwo co chodzi i gaśnie , obroty skaczą i tak jakby chodził na 2 cylindry :/ czekam na pomoc czy poprostu kierować się na komputer do serwisu ?? |
_________________ Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 06-06-2011, 21:00
|
|
|
Szkoda pieniędzy na komputer, błędy możesz sprawdzić sam, a zaoszczędzone pieniądze wydać na naprawę. Jak sprawdzić błędy masz podane na tacy więc w czym tkwi problem. Przy instalacji gazowej mieszalnikowej, często zdażają się strzały w kolektor które mogą uszkodzić przepływomierz. Można podmienić go na próbę.
[ Dodano: 06-06-2011, 21:12 ]
Odłączenie przepłwomierza nie rozwiąże problemu, silnik będzie zalewany przez komputer gdyż nie będzie mógł ustalić odpowiedniego składu mieszanki. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Sigma
Nowy Forumowicz Japan Style
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-06-2011, 16:35
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Szkoda pieniędzy na komputer, błędy możesz sprawdzić sam, a zaoszczędzone pieniądze wydać na naprawę. Jak sprawdzić błędy masz podane na tacy więc w czym tkwi problem. Przy instalacji gazowej mieszalnikowej, często zdażają się strzały w kolektor które mogą uszkodzić przepływomierz. Można podmienić go na próbę.
[ Dodano: 06-06-2011, 21:12 ]
Odłączenie przepłwomierza nie rozwiąże problemu, silnik będzie zalewany przez komputer gdyż nie będzie mógł ustalić odpowiedniego składu mieszanki. |
to prawda miał kilka strzałów gazu ale nie powaznych jezdzil dalej , nie za bardzo sie znam na tym sprawdzaniu diodą :/ ale wlasnie chcialem przeplywke podmienic na sekunde i narazie czekam na nia |
_________________ Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 07-06-2011, 17:17
|
|
|
Nie ma nic trudnego w odczycie diodą, wystarczy trochę chęci. Kup w sklepie elektronicznym diode która wytrzyma napięcie 12 volt, lutujesz do niej dwa przewody ok 50 cm, na końce przewodów lutujesz końcówki męskie, takie pasujące na piny w kości. Następnie wpinasz się pod pin 1 od góry z lewej strony (sygnał z ECU) i pod 12, ostatni na dole z prawej strony ( masa). Stacyjka w pozycję ON i liczysz mrugniecia didody. Długie mrugniecia to dziesiętne, a krótkie to jedności. Jeśli dioda mruga jednostajnie w równych odstępach to ECU nie zarejestrowało żadnego błędu.
[ Dodano: 07-06-2011, 17:20 ]
Np: 6 długich mrugnięć i 2 krótkie to kod błedu 62 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Sigma
Nowy Forumowicz Japan Style
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-06-2011, 21:11
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Nie ma nic trudnego w odczycie diodą, wystarczy trochę chęci. Kup w sklepie elektronicznym diode która wytrzyma napięcie 12 volt, lutujesz do niej dwa przewody ok 50 cm, na końce przewodów lutujesz końcówki męskie, takie pasujące na piny w kości. Następnie wpinasz się pod pin 1 od góry z lewej strony (sygnał z ECU) i pod 12, ostatni na dole z prawej strony ( masa). Stacyjka w pozycję ON i liczysz mrugniecia didody. Długie mrugniecia to dziesiętne, a krótkie to jedności. Jeśli dioda mruga jednostajnie w równych odstępach to ECU nie zarejestrowało żadnego błędu.
[ Dodano: 07-06-2011, 17:20 ]
Np: 6 długich mrugnięć i 2 krótkie to kod błedu 62 |
pomyśle może załątwiędrugą przepływkę i zaloze na chwile zeby zobaczyc czy jest roznica |
_________________ Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 |
|
|
|
 |
wasiu89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp
|
Wysłany: 09-06-2011, 20:13
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. |
Mój kolega miał podobnie w Lagunie i musiał wymienić właśnie pompę więc warto to sprawdzić. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 24-06-2011, 09:25
|
|
|
a ja obstawiam ze sie troche pojezdzilo o suchym baku i przytarla sie pompka paliwa.
przychodzi mi to do glowy niestety z doswiadczenia |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|