Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
odpalanie na benzynie , błąd w przepływomierzu ??
Autor Wiadomość
Sigma 
Nowy Forumowicz
Japan Style

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-06-2011, 22:23   odpalanie na benzynie , błąd w przepływomierzu ??

WItam wszystkich Mitsumaniaków , mam taki problem z moją Sigmą od jakiegoś czasu mianowicie gdy postoi długo powiedzmy przez noc to rano nie chce palić na benzynie po czym odpalam na gazie normalnie i gdy przelacze na benzyne to jakoś chodzi ale średnio i jak daje raptownie gazu to na chwile go zamula i dopiero się wkręca w obroty czasami zgaśnie ale jak chwile pochodzi na benzynie po przełączeniu z gazu to potem już odpala na benzynce a jak jest rozgrzany juz to smiga bez problemu i pali tez jesli na chwile go zostawie to odpali potem ale jak wlasnie tak dluzej to ma problem

Druga sprawa w kolegi poście już ją opisałem mianowicie czy po odpięciu przepływki i odpaleniu na odpietej mógł się wpakować jakiś błąd ? bo słabo pali czy na benzynie czy na gazie i dopoki sie nie zagrzeje to chodzi jak trup obroty świrują pali nie na wszystkie gary i gaśnie



czekam na kazda odpowiedz i pomoc

pozdrawiam ;)
_________________
Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
Ostatnio zmieniony przez Sigma 06-06-2011, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-06-2011, 11:30   

Sigma, posprawdzaj czujnik temp. silnika.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Sigma 
Nowy Forumowicz
Japan Style

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-06-2011, 21:28   

KaWu napisał/a:
Sigma, posprawdzaj czujnik temp. silnika.


można zerknąć tylko mówie jeśli pochodzi nawet 30 sekund na benzynie po przelaczeniu z gazu to juz da rade powoli odpalić ale dzięki za info :)
_________________
Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 03-06-2011, 02:41   

Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. :idea:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Sigma 
Nowy Forumowicz
Japan Style

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-06-2011, 21:36   

wojtas021180 napisał/a:
Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. :idea:


tzn masz na myśli ze spływałoby do baku ?? bo jak sprawdzałem o tak na sucho to ciągnęła ładnie paliwo ale juz w samochodzie jak siedziala to tez zdjalem wezyk tutaj przy wtryskach i jak probowalem z rana odpalac to paliwo szło odrazu takze nie ucieka az tak do zbiornika
_________________
Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-06-2011, 12:18   

W takim razie spróbuj podpiąć się pod kość diagnostyczną, znajdziesz ją po lewej stronie na wysokości pedałów obok skrzynki z bezpiecznikami. Za pomocą diody lub miernika analogowego, sprawdź jakie błędy zarejesrował komputer.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Sigma 
Nowy Forumowicz
Japan Style

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-06-2011, 19:59   

wojtas021180 napisał/a:
W takim razie spróbuj podpiąć się pod kość diagnostyczną, znajdziesz ją po lewej stronie na wysokości pedałów obok skrzynki z bezpiecznikami. Za pomocą diody lub miernika analogowego, sprawdź jakie błędy zarejesrował komputer.


albo pod kompa gdzies bo teraz mam dodatkowo taki problem :/ znajomy powiedział żebym odpalił na odpiętej przepływce i sprawdził czy to pomoże i teraz tak się narobiło że jak jest zimny silnik to ledwo co chodzi i gaśnie , obroty skaczą i tak jakby chodził na 2 cylindry :/ czekam na pomoc czy poprostu kierować się na komputer do serwisu ??
_________________
Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-06-2011, 21:00   

Szkoda pieniędzy na komputer, błędy możesz sprawdzić sam, a zaoszczędzone pieniądze wydać na naprawę. Jak sprawdzić błędy masz podane na tacy więc w czym tkwi problem. Przy instalacji gazowej mieszalnikowej, często zdażają się strzały w kolektor które mogą uszkodzić przepływomierz. Można podmienić go na próbę. :idea:

[ Dodano: 06-06-2011, 21:12 ]
Odłączenie przepłwomierza nie rozwiąże problemu, silnik będzie zalewany przez komputer gdyż nie będzie mógł ustalić odpowiedniego składu mieszanki.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Sigma 
Nowy Forumowicz
Japan Style

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-06-2011, 16:35   

wojtas021180 napisał/a:
Szkoda pieniędzy na komputer, błędy możesz sprawdzić sam, a zaoszczędzone pieniądze wydać na naprawę. Jak sprawdzić błędy masz podane na tacy więc w czym tkwi problem. Przy instalacji gazowej mieszalnikowej, często zdażają się strzały w kolektor które mogą uszkodzić przepływomierz. Można podmienić go na próbę. :idea:

[ Dodano: 06-06-2011, 21:12 ]
Odłączenie przepłwomierza nie rozwiąże problemu, silnik będzie zalewany przez komputer gdyż nie będzie mógł ustalić odpowiedniego składu mieszanki.


to prawda miał kilka strzałów gazu ale nie powaznych jezdzil dalej , nie za bardzo sie znam na tym sprawdzaniu diodą :/ ale wlasnie chcialem przeplywke podmienic na sekunde i narazie czekam na nia
_________________
Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-06-2011, 17:17   

Nie ma nic trudnego w odczycie diodą, wystarczy trochę chęci. Kup w sklepie elektronicznym diode która wytrzyma napięcie 12 volt, lutujesz do niej dwa przewody ok 50 cm, na końce przewodów lutujesz końcówki męskie, takie pasujące na piny w kości. Następnie wpinasz się pod pin 1 od góry z lewej strony (sygnał z ECU) i pod 12, ostatni na dole z prawej strony ( masa). Stacyjka w pozycję ON i liczysz mrugniecia didody. Długie mrugniecia to dziesiętne, a krótkie to jedności. Jeśli dioda mruga jednostajnie w równych odstępach to ECU nie zarejestrowało żadnego błędu.

[ Dodano: 07-06-2011, 17:20 ]
Np: 6 długich mrugnięć i 2 krótkie to kod błedu 62
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Sigma 
Nowy Forumowicz
Japan Style

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-06-2011, 21:11   

wojtas021180 napisał/a:
Nie ma nic trudnego w odczycie diodą, wystarczy trochę chęci. Kup w sklepie elektronicznym diode która wytrzyma napięcie 12 volt, lutujesz do niej dwa przewody ok 50 cm, na końce przewodów lutujesz końcówki męskie, takie pasujące na piny w kości. Następnie wpinasz się pod pin 1 od góry z lewej strony (sygnał z ECU) i pod 12, ostatni na dole z prawej strony ( masa). Stacyjka w pozycję ON i liczysz mrugniecia didody. Długie mrugniecia to dziesiętne, a krótkie to jedności. Jeśli dioda mruga jednostajnie w równych odstępach to ECU nie zarejestrowało żadnego błędu.

[ Dodano: 07-06-2011, 17:20 ]
Np: 6 długich mrugnięć i 2 krótkie to kod błedu 62


pomyśle może załątwiędrugą przepływkę i zaloze na chwile zeby zobaczyc czy jest roznica
_________________
Sigma 3.0 V6 12v MT PDW 17 "
 
 
 
wasiu89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 09-06-2011, 20:13   

wojtas021180 napisał/a:
Może pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. :idea:


Mój kolega miał podobnie w Lagunie i musiał wymienić właśnie pompę więc warto to sprawdzić.
 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 24-06-2011, 09:25   

a ja obstawiam ze sie troche pojezdzilo o suchym baku i przytarla sie pompka paliwa.
przychodzi mi to do glowy niestety z doswiadczenia :(
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.