Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-06-2011, 12:01   [EA2A/W 2.0] Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach

Zamierzam pomierzyć ciśnienia sprężania w silniku. Nie ze względu na jakąś usterkę tylko tak dla sprawdzenia stanu silnika. Moje pytania:
1. Moje auto do sprawdzenia Galant 2.0 GLS EA2AS 136Km, czy wg katalogu ciśnienie z fabryki to 1,4MPa - minimum 1.06MPa (at engine speed of 250-400obr\min) ?
2. Czy silnik musi być rozgrzany? do np.80 stopni ?
3. Czy przy wykonywaniu pomiaru prostym manometrem np.
http://allegro.pl/miernik...1642736792.html
po wykręceniu wszystkich świec, dodaniu na full gazu i pomiaru po kolei cylindrów jest szansa osiągnąć te 250-400obr\min (coś kojarze, że wskazówka to ledwo drga może max 100obr\min).

Proszę o poprawę mojego rozumowania jeżeli popełniam gdzieś błąd:)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2011, 17:25   

Zrób, będzie dobrze, tylko wyciągnij przekaznik/bezpiecznik od pompy paiwowej ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-06-2011, 23:04   

arturj123 napisał/a:
Proszę o poprawę mojego rozumowania jeżeli popełniam gdzieś błąd:)


A powiedz jak wkrecisz podany przez Ciebie waz z koncowka :?: :D
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-06-2011, 17:24   

Producent manometru nakazuje dokręcenie tylko ręką końcówki, bez używania klucza.
Jak ktoś będzie sprawdzał, przy okazji podaje moment dokręcania świec. 25Nm

[ Dodano: 08-06-2011, 22:08 ]
Kompresja zmierzona:) Wg pomiaru ok.1,5 MPa na każdym cylindrze.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-06-2011, 22:52   

arturj123 napisał/a:
Kompresja zmierzona:) Wg pomiaru ok.1,5 MPa na każdym cylindrze.


15 bar , czyli prawidłowo .
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 29-06-2011, 01:25   

jaka jest norma ciśnienia sprężania w silniku 2,5 V6?
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-06-2011, 09:52   

Standardowe 1177kPa, minimalne 875kPa, max różnice na cylindrach 98kPa.

arturj123 napisał/a:
Wg pomiaru ok.1,5 MPa na każdym cylindrze.


Trochę za wysoka, możliwe, że są zapieczone pierścienie olejowe. Na jakim oleju jeździsz?
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-06-2011, 17:14   

Od dwóch lat na Valvoline MaxLife 5W40, wcześniej jeździł na Elf 10W40. 4G63 Wg manuala nowy z fabryki ma 1.4Bara, do remontu poniżej 1,06 Bara. Może i być lekki nagar, albo dotarł się silnik:)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-06-2011, 17:17   

arturj123, sorki, Ty masz 2.0, a ja myślałem, że 2,5 ;) Tak jest ok.
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-07-2011, 07:59   

arturj123, a ciśnienie mierzyłeś na zimnym, czy na ciepłym silniku?
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-07-2011, 19:24   

Na ciepłym oleju i silniku.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.