padło sprzęgło przy 65 tys. |
Autor |
Wiadomość |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-06-2011, 10:21 padło sprzęgło przy 65 tys.
|
|
|
co mogę zrobić, żeby naprawić to taniej niż 6 tys. w ASO?
auto na gwarancji, która nie obejmuje naprawy sprzęgła
złodziejstwo w białych rękawiczkach
w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło
załamka |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-06-2011, 12:30 Re: padło sprzęgło przy 65 tys.
|
|
|
mihoo napisał/a: | co mogę zrobić, żeby naprawić to taniej niż 6 tys. w ASO?
auto na gwarancji, która nie obejmuje naprawy sprzęgła
złodziejstwo w białych rękawiczkach
w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło
załamka | W 2.2 wymiana sprzegla byla i jest nadal objeta gwarancja z powodu wady wysprzeglika. Ja tez mialem wymieniane przy 76 tys i tarcza byla jak nowka a autem jezdzic sie nie dalo. Summa sumarum sprzeglo podlega wymianie w ramach gwarancji, lecz tylko i wylacznie jego elementy oprocz samej tarczy. Tak wiec jesli okaze sie ze tarcza nie jest u ciebie przypalona, to sprzeglo MUSI zostac wymienione w ramach gwarancji. Poczytaj w OWG. Jest to jak byk podane. Problem w tym, ze musisz zlecic zdjecie skrzyni w ASO. Tak wiec, jesli sam je przypaliles to bedziesz mial maly problem. Najlepiej jednak kupic komplet sprzegla np LUK lub SACHS za jakies 1300 monety i wtedy kazac ASO wymienic jak juz i tak skrzynia bedzie zdjeta. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-06-2011, 12:45
|
|
|
mihoo napisał/a: | w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło | Ja też . Nie piszesz, jaki masz silnik - 2.0 czy 2.2? Jeżeli 2.0 to:
sprzęgło kupujesz to http://www.verstaerkte-ku...roducts_id=2632 (LUK). Jak 2.2 to próbuj zlecić naprawę gwarancyjną tak jak pisze mitsu00. Jeżeli jednak 2.0 zlecasz naprawę poza ASO bo i tak gwarancja nie obejmuje sprzęgła. Po demontażu będą widzieć czy trzeba wymieniać koło dwumasowe - u mnie trzeba było. Niestety nie ma zamienników i ori kupowane poza siecią ASO kosztuje ok. 4 kzł. Mnie naprawa wyniosła ok. 6.5kzł - razem z wymianą koła dwumasowego, czyli bez wychodziło ok 2.5kzł (licząc w tym zakup tarczy sprzęgła). Nie próbowałem nawet naprawy gwarancyjnej bo pół roku wcześniej wgrałem mapę i tym samym z pełną świadomością pożegnałem się z gwarancją na podzespoły przeniesienia napędu.
Niestety prawdopodobnie masz okazję doświadczyć ubocznych skutków montażu Ralliarta, o których nikt nic nie mówi oferując go. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-06-2011, 13:55
|
|
|
mam w podpisie DiD
chodzi o 2.0, z ralliartem
czyli jeśli dobrze rozumiem, jeżeli sprzęgło mam nieprzypalone, (w sumie nigdy nie przypaliłem ani się nie ślizgało ani innych objawów) to mogę się starać o resztę na gwarancji nawet w 2.0 ?
dzisiaj jeden gość z serwisu mitsu (nie aso) proponowal jednomasowe i twierdzi ze tylko większy hałas będzie ale jakoś nie chce mi się wierzyć a hałasu już wystarczy w tym aucie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-06-2011, 14:38
|
|
|
mihoo napisał/a: | czyli jeśli dobrze rozumiem, jeżeli sprzęgło mam nieprzypalone, (w sumie nigdy nie przypaliłem ani się nie ślizgało ani innych objawów) to mogę się starać o resztę na gwarancji nawet w 2.0 ? | Możesz próbować, ale nie widzę wielkich szans - raczej stwierdzą naturalne zużycie w wyniku podniesienia mocy i intensywnej eksploatacji, ale próbuj. mihoo napisał/a: | dzisiaj jeden gość z serwisu mitsu (nie aso) proponowal jednomasowe | były kiedyś na forum Octavii wpisy o możliwościach montażu jednomasowych, ale jakoś umarły śmiercią naturalną i obecnie nie kojarzę takich wpisów. Raczej dwumasę wymieniają na dwumasę - chodzi nie tylko o hałas. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-06-2011, 15:43
|
|
|
Cytat: | w życiu nie miałem auta, w którym tak szybko padło sprzęgło
załamka |
Nie jest tak żle , spotkałem w serwisie Hyunday'a dwa Santa Fe na podnośnikach. Jeden miał 35 tyś drugi 42 tyś . Oba na sprzęgło i dwumasę.
Ja przyjechałem z moim ( wersja I) na to samo z tym że miałem zrobione 200 tyś . Wymieniono mi na oryginalny zestaw H ,( widziałem opakowania) ale koło zamachowe jednomasowe , tak poradzono w serwisie . Cała operacja dwa lata temu kosztowała z robocizną 2 tyś zł brutto. W ASO Hyunday,a. !!! . Dziś Santa Fe ma na liczniku 260 tyś , od roku jeździ nim małżonka , ja okazyjnie , ale nawet świeżo po wymianie nie zauważyłem żadnych różnic w pracy i głośności sprzęgła .
W Twoim przypadku problemem jest gwarancja , tylko ile czasu i na co jeszcze ją masz ?? |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-06-2011, 15:50
|
|
|
gwarancję mam do lipca
a w tym przypadku i tak jakby jej nie było |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-06-2011, 17:22
|
|
|
mihoo napisał/a: | gwarancję mam do lipca
a w tym przypadku i tak jakby jej nie było | Tak jak pisalem wczesniej. Gwarancji nie podlega TYLKO i WYLACZNIE tarcza sprzegla. Reszta TAK, cokolwiek ASO innego by mowilo. Jesli beda nadal sie upierac, pokaz im OWG i popros o uzasadnieni odmowy. Gwarantuje ci ze bedzie po klopocie i wysla zapytanie do centrali. Tak wiec jesli i dwumas bedzie do wymiany to akurat ten element pojdzie na gwarancji. A i za wymiane nie powinienes placic skoro do wymiany dwumasu i tak musza zdjac skrzynie.... Co z tego ze masz RalliArta, skoro sprzet jest firmowany MMC wiec nie ma prawa miec to wplywu na gwarancje auta. Nie odpuszczaj tylko ich cisinij. Ja bym nie odpuscil.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-06-2011, 19:00
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Tak wiec jesli i dwumas bedzie do wymiany to akurat ten element pojdzie na gwarancji. A i za wymiane nie powinienes placic skoro do wymiany dwumasu i tak musza zdjac skrzynie.... | Abstrahując od faktu podniesienia mocy i utraty gwarancji u mnie - Koło dwumasowe było po prostu wytarte, zużyte. Chyba trudno w tym przypadku dochodzić przedwczesnego zużycia itp. bo zawsze mogą podnieść, że jest to element sprzęgła. spróbować warto. mihoo, jak będziesz widział co i jak, to zwróć uwagę na zużycie koła dwumasowego - moje miało rant 1,5-2mm i luzy osiowe (akceptowalne). |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-06-2011, 19:10
|
|
|
rezon napisał/a: |
Abstrahując od faktu podniesienia mocy i utraty gwarancji u mnie - Koło dwumasowe było po prostu wytarte, zużyte. Chyba trudno w tym przypadku dochodzić przedwczesnego zużycia itp. bo zawsze mogą podnieść, że jest to element sprzęgła. spróbować warto. mihoo, jak będziesz widział co i jak, to zwróć uwagę na zużycie koła dwumasowego - moje miało rant 1,5-2mm i luzy osiowe (akceptowalne). | Rezon, zauwaz ze ty zmieniales mape jednoczesnie tracac gwarancje, a kolega ma cipa Ralliarta wiec co z tego ze dwumas mu sie zuzyl? Cip nie narusza warunkow gwarancji wiec i gwarant jego wymiane MUSI pokryc. Po raz kolejny odsylam do OWG |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-06-2011, 19:21
|
|
|
mitsu00, dlatego piszę - Spróbować warto. Oczywiście zgadzam się, że rali nie narusza gwarancji, bo przecież montowany jest przez ASO |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 09-06-2011, 22:23
|
|
|
mihoo napisał/a: |
dzisiaj jeden gość z serwisu mitsu (nie aso) proponowal jednomasowe i twierdzi ze tylko większy hałas będzie ale jakoś nie chce mi się wierzyć a hałasu już wystarczy w tym aucie |
A ten większy hałas to ma być podczas zmieniania biegów czy normalnej jazdy? Bo czegoś nie rozumiem.
Wydaj mi się, że wymiana z dwu na jedno masowe, może skutkować mniejszym komfortem zmiany biegów i teoretycznie skrócenie żywotności niektórych elementów. Zasadniczo by się tym nie przejmował, zakładaj tarczę ze spieków (ktoś na forum chwalił się, że jest nie do zajechania) i jedno masówkę. Zasadniczo chyba z O2 ślubu nie bierzesz, pojeździsz jeszcze 2-3 lata i sprzedasz. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-06-2011, 10:58
|
|
|
Wreszcie zaczynają się przyzwoite ceny ,outlander staje się coraz bardziej popularnym samoch.z kożyścią dla nas |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-06-2011, 12:50
|
|
|
lexus napisał/a: | Wreszcie zaczynają się przyzwoite ceny | na razie po za ASO , ale może i im MMC odpuści |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|