[Cari 1.8 GDI] Wyskoczyła półoś z przegubu zewnętrznego - z |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:20 [Cari 1.8 GDI] Wyskoczyła półoś z przegubu zewnętrznego - z
|
|
|
Witajcie,
nie znalazłem w szukajcie, service manualu także jakoś nie mogę wyczaić.
Dzisiaj zawracałem w lewo, mocno skręciłem, zrobiło cyk i już nie było jazdy.
Scholowałem, odkręciłem koło i okazało się że półośką można kręcić, oraz że chodzi ona w tej gumie osłonowej jakoś tak jakby nie w osi. Zdjęta guma ujawniła luźną półoś.
Skręciłem wiec na maksa koła w lewo i udało się półoś włożyć na miejsce w przegub. Samochód jedzie, ale nie wiem czy na końcu półosi nie powinno być jakiegoś pierścienia zabezpieczającego czy jakoś tak, żeby takie rzeczy się nie zdarzały?
Czy zwyczajnie półośka siedzi na wsad w przegubie?
Aha, kilka m-cy temu robiłem regulację kierownicy bo przy zbieżności kiedyś ktoś źle ustawił, czy to mogło wpłynąć na to że przy skręcie wypadła półoś ? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:26
|
|
|
Powinien być pierścień segera służący za zabezpieczenie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:33
|
|
|
robertdg napisał/a: | Powinien być pierścień segera służący za zabezpieczenie. |
Oczywiście żeby nie było pomyłki, mówię o tej części półosi co jest przy samym kole.
Czyli prawdopodobnie albo nie założyli pierścienia przy wymianie osłony przegubu, albo spadło do środka przegubu i tam siedzi.
Jak to teraz załatwić, pewnie trzeba odkręcać tą wielką nakrętkę w środku osi koła i od środka jakoś to zabezpieczenie nałożyć ? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:37
|
|
|
Trzeba całkowicie zdemontowac przegub, umyc, poszukac pierscienia, zapewne zakupic nowy i zamontowac wedle prawidel - tak trzeba odkrecac ta duza nakretke |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:42
|
|
|
Tak też myślałem, samemu pewnie nie dam rady bo i nie mam kluczy potrzebnych.
Na dniach będę działał. Dzięki za informacje |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:53
|
|
|
robertdg seger jest z drugiej strony, na wewnętrznym
w zewnętrznym to kawałek drucika i tyle |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 12-06-2011, 20:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | robertdg seger jest z drugiej strony, na wewnętrznym
w zewnętrznym to kawałek drucika i tyle |
Właśnie tak szukam jeszcze po sieci, i właśnie znalazłem że tam jest rowek, a w nim taki drucik, który przy zdejmowaniu półosi powinien schować się w ten swój rowek.
Czyli trzeba by szukać taki pierścień drucikowy i go normalnie nasadzić w swoje miejsce i wcisnąć półoś w przegub ? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2011, 21:04
|
|
|
przegub się wbija na półoś
drucik możesz normalnie kupić - tylko nie zawsze dostaniesz odpowiedni (chodzi głównie o grubość - może ktoś dał kiedyś zbyt cienki i dlatego wyskoczyła...) |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 12-06-2011, 21:11
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | przegub się wbija na półoś
drucik możesz normalnie kupić - tylko nie zawsze dostaniesz odpowiedni (chodzi głównie o grubość - może ktoś dał kiedyś zbyt cienki i dlatego wyskoczyła...) |
A ten drucik to się jakoś nazywa, to jest gotowa część, czy trzeba jakoś kombinować ze zwykłego prostego drutu i wyginać taki pierścień?
Może jakieś reperaturki są coby taki pierścień drucikowy tam był ? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-06-2011, 21:16
|
|
|
Krzyzak, ten drucik tez nazywa się seger i co najważniejsze to nie może być jakaś typowa bieda bo albo nie nabijesz przegubu albo nabijesz i nie bedzie trzymal, znajac zycie fachowcy jak wymieniali to zalozyli pierscien z opakowania ktory jest jak plastelina i pewnie sie rozlecial |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-06-2011, 23:33
|
|
|
albo go nie nabili a gdzie masz miejsce na zabezpieczenie na półosi , zaraz przy końcu czy może pare cm dalej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-06-2011, 06:45
|
|
|
robertdg napisał/a: | znajac zycie fachowcy jak wymieniali to zalozyli pierscien z opakowania ktory jest jak plastelina i pewnie sie rozlecial |
może właśnie nie udało im się dobrze nabić - bo np. spidan w opakowaniach daje druciki grubsze niż w oryginale
robertdg napisał/a: | ten drucik tez nazywa się seger |
nie chcę się kłócić, ale seger to by miał 2 dziurki - aby można było użyć tzw. szczypiec segera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 13-06-2011, 07:25
|
|
|
przemekx303 napisał/a: | albo go nie nabili a gdzie masz miejsce na zabezpieczenie na półosi , zaraz przy końcu czy może pare cm dalej |
Nie przyjrzałem się dokładnie ale mam wrażenie że jest on pod prawie sam koniec tej części z zębami, ale może tylko mi się wydawało. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-06-2011, 07:57
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | nie chcę się kłócić, ale seger to by miał 2 dziurki - aby można było użyć tzw. szczypiec segera | dywagowałem o tym bodaj z Maretzky85, on twierdzi, że nalezy to do grupy segerów, tylko, ze to o czym Ty mówisz, najczęsciej zwie się jako seger (w nomenklaturze pierścień osadczy zewnętrzny albo wewnętrzny), a ten drucik do półosi do zabezpieczenia przegubu też zwiemy jako seger - bo nalezy do tej grupy (fachowow w nomenklaturze pierścień zabezpieczający)
Zobacz tu http://www.segery.eu/catalogue/index#pierscienie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 13-06-2011, 20:30
|
|
|
no to jak prawie na końcu to masz pierścień ( seger bez dziurek) nabijany na półoś , najlepiej jedź tam gdzie wymieniali Ci tą osłonę przegubu bo to ewidentnie wina montażu skoro półoś wyleciała , dawno ją mieniali ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|