Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wyskoczyła półoś z przegubu zewnętrznego - z
Autor Wiadomość
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 12-06-2011, 20:20   [Cari 1.8 GDI] Wyskoczyła półoś z przegubu zewnętrznego - z

Witajcie,
nie znalazłem w szukajcie, service manualu także jakoś nie mogę wyczaić.
Dzisiaj zawracałem w lewo, mocno skręciłem, zrobiło cyk i już nie było jazdy.
Scholowałem, odkręciłem koło i okazało się że półośką można kręcić, oraz że chodzi ona w tej gumie osłonowej jakoś tak jakby nie w osi. Zdjęta guma ujawniła luźną półoś.
Skręciłem wiec na maksa koła w lewo i udało się półoś włożyć na miejsce w przegub. Samochód jedzie, ale nie wiem czy na końcu półosi nie powinno być jakiegoś pierścienia zabezpieczającego czy jakoś tak, żeby takie rzeczy się nie zdarzały?
Czy zwyczajnie półośka siedzi na wsad w przegubie?
Aha, kilka m-cy temu robiłem regulację kierownicy bo przy zbieżności kiedyś ktoś źle ustawił, czy to mogło wpłynąć na to że przy skręcie wypadła półoś ?
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-06-2011, 20:26   

Powinien być pierścień segera służący za zabezpieczenie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 12-06-2011, 20:33   

robertdg napisał/a:
Powinien być pierścień segera służący za zabezpieczenie.


Oczywiście żeby nie było pomyłki, mówię o tej części półosi co jest przy samym kole.
Czyli prawdopodobnie albo nie założyli pierścienia przy wymianie osłony przegubu, albo spadło do środka przegubu i tam siedzi.
Jak to teraz załatwić, pewnie trzeba odkręcać tą wielką nakrętkę w środku osi koła i od środka jakoś to zabezpieczenie nałożyć ?
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-06-2011, 20:37   

Trzeba całkowicie zdemontowac przegub, umyc, poszukac pierscienia, zapewne zakupic nowy i zamontowac wedle prawidel - tak trzeba odkrecac ta duza nakretke
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 12-06-2011, 20:42   

Tak też myślałem, samemu pewnie nie dam rady bo i nie mam kluczy potrzebnych.
Na dniach będę działał. Dzięki za informacje :)
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2011, 20:53   

robertdg seger jest z drugiej strony, na wewnętrznym
w zewnętrznym to kawałek drucika i tyle :)
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 12-06-2011, 20:58   

Krzyzak napisał/a:
robertdg seger jest z drugiej strony, na wewnętrznym
w zewnętrznym to kawałek drucika i tyle :)


Właśnie tak szukam jeszcze po sieci, i właśnie znalazłem że tam jest rowek, a w nim taki drucik, który przy zdejmowaniu półosi powinien schować się w ten swój rowek.
Czyli trzeba by szukać taki pierścień drucikowy i go normalnie nasadzić w swoje miejsce i wcisnąć półoś w przegub ?
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2011, 21:04   

przegub się wbija na półoś
drucik możesz normalnie kupić - tylko nie zawsze dostaniesz odpowiedni (chodzi głównie o grubość - może ktoś dał kiedyś zbyt cienki i dlatego wyskoczyła...)
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 12-06-2011, 21:11   

Krzyzak napisał/a:
przegub się wbija na półoś
drucik możesz normalnie kupić - tylko nie zawsze dostaniesz odpowiedni (chodzi głównie o grubość - może ktoś dał kiedyś zbyt cienki i dlatego wyskoczyła...)


A ten drucik to się jakoś nazywa, to jest gotowa część, czy trzeba jakoś kombinować ze zwykłego prostego drutu i wyginać taki pierścień?
Może jakieś reperaturki są coby taki pierścień drucikowy tam był ?
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-06-2011, 21:16   

Krzyzak, ten drucik tez nazywa się seger i co najważniejsze to nie może być jakaś typowa bieda bo albo nie nabijesz przegubu albo nabijesz i nie bedzie trzymal, znajac zycie fachowcy jak wymieniali to zalozyli pierscien z opakowania ktory jest jak plastelina i pewnie sie rozlecial
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-06-2011, 23:33   

albo go nie nabili :lol: a gdzie masz miejsce na zabezpieczenie na półosi , zaraz przy końcu czy może pare cm dalej
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-06-2011, 06:45   

robertdg napisał/a:
znajac zycie fachowcy jak wymieniali to zalozyli pierscien z opakowania ktory jest jak plastelina i pewnie sie rozlecial

może właśnie nie udało im się dobrze nabić - bo np. spidan w opakowaniach daje druciki grubsze niż w oryginale

robertdg napisał/a:
ten drucik tez nazywa się seger

nie chcę się kłócić, ale seger to by miał 2 dziurki - aby można było użyć tzw. szczypiec segera
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 13-06-2011, 07:25   

przemekx303 napisał/a:
albo go nie nabili :lol: a gdzie masz miejsce na zabezpieczenie na półosi , zaraz przy końcu czy może pare cm dalej


Nie przyjrzałem się dokładnie ale mam wrażenie że jest on pod prawie sam koniec tej części z zębami, ale może tylko mi się wydawało.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2011, 07:57   

Krzyzak napisał/a:
nie chcę się kłócić, ale seger to by miał 2 dziurki - aby można było użyć tzw. szczypiec segera
dywagowałem o tym bodaj z Maretzky85, on twierdzi, że nalezy to do grupy segerów, tylko, ze to o czym Ty mówisz, najczęsciej zwie się jako seger (w nomenklaturze pierścień osadczy zewnętrzny albo wewnętrzny), a ten drucik do półosi do zabezpieczenia przegubu też zwiemy jako seger - bo nalezy do tej grupy (fachowow w nomenklaturze pierścień zabezpieczający)

Zobacz tu http://www.segery.eu/catalogue/index#pierscienie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 13-06-2011, 20:30   

no to jak prawie na końcu to masz pierścień ( seger bez dziurek) nabijany na półoś , najlepiej jedź tam gdzie wymieniali Ci tą osłonę przegubu bo to ewidentnie wina montażu skoro półoś wyleciała , dawno ją mieniali ?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.