Tuning? (silnika) |
Autor |
Wiadomość |
Cthulhu
Nowy Forumowicz
Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Warta Bolesławiecka
|
Wysłany: 14-06-2011, 19:26 Tuning? (silnika)
|
|
|
Szukając powodu gasnącego na niskich obrotach silnika w moim Galanciku natknąłem się na coś takiego:
czip
i takiego:
czip2
co Wy na to drodzy mitsumaniacy? Z tego co mi wiadomo ciężko z naszych rekinków wycisnąć jakieś ekstra kucyki, a tutaj od ręki 25, ba nawet 40 a w dodatku pozwala zaoszczędzić paliwa
(ja bym to kupił z czystej ciekawości, bo akurat mam małą nadwyżkę kasy ze względu na zwrot podatku, ale z montażem takich cudów jestem na bakier, także tego... ) |
Ostatnio zmieniony przez Cthulhu 28-06-2011, 22:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2011, 21:06
|
|
|
iź po rezystor do elektronicznego za 5 gr ina to samo wyjdzie... |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-06-2011, 21:08
|
|
|
Cthulhu, to jest zwykły potencjometr wpinany zamiast czujnika temp powietrza. W sklepie elektronicznym kupisz za 1zł. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 15-06-2011, 13:07
|
|
|
hmm jeżeli to jest takie proste i nie zniszczy silnika, to ja bym na to reflektował. Czasami chciałbym mieć te 30 koni więcej, oczywiście kosztem spalania bo nic za darmo nie ma. Jak to podłączyć? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-06-2011, 13:11
|
|
|
sveno, ten potencjometr oszukuje ECU przez co ECU zwiększa dawkę paliwa, mieszanka jest za bogata, co nie daje wzrostu mocy, jedynie wzrost spalania. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-06-2011, 13:31
|
|
|
Tak jak Marcin wspomniał, dość prymitywny sposób na oszukanie ECU. Nie warto.
Ponieważ sygnał MAF jest częstotliwością i cokolwiek co mogłoby zmieniać sygnał przepływki byłoby doś skomplikowanym i drogim urządzeniem, więc goście skupili się jedynie na sygnale z IAT, który jest zmienną 0-5V. Rezystor załatwi sprawę.
Tak więc, albo:
- oszukasz ecu zaniżajac temp powietrza i ecu wrzuci więcej paliwa (rzekome ustawienia "power")
albo
- oszukasz ecu zawyżając temp powietrza i ecu przydawkuje mniej paliwa (rzekome ustawienia "eco").
Problem z Galantem n/a jest taki (a szczególnie z silnikami 6a13 n/a), że mapy są juz ustawione naprawdę dobrze. Na obciążeniu masz afr w granicy 12.2:1 pod wzgledem wydajności/mocy to wręcz idealne ustawienie. Dodając paliwa nie uzyskasz nic poza zwiekszonym spalaniem. Z kolei jak ujmiesz paliwa to lądujesz w skali 13:1 do 13.5:1 a to już niestety w najlepszym wypadku skończy się tym, ze ecu "wycofa" zapłon (choróbcia jak to bedzie po Polsku...???), w najgorszym wypadku korbowód wyjdzie na spacer bokiem silnika.
Ktoś kto oferuje do galantów widocznie nie ma pojęcia jakie są tam fabryczne ustawienia w ecu i że nie ma tu pola do popisu, w przeciwieństwie do aut VAG'a. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-06-2011, 13:52
|
|
|
Jest.
Jest też testowane przez pepi'ego na mapach z 6a13tt (z jego vr4), które mają sie nijak do map 6a13 n/a. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 15-06-2011, 14:20
|
|
|
czyli wszystko jasne, Pepi jest dla mnie od dzisiaj Bogiem a swoją drogą to dobry biznes sprzedawać potencjometry warte 5zł za około 230zł |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 15-06-2011, 14:45
|
|
|
hmmm jak poczytałem post Pipiego to zrobiło się ciekawie xD
pierwsze pytanie gdzie i za ile można dostać kabel do evoscana?
drugie to czy Pipi powie coś więcej o ustawieniach, co i jak robić.
[ Dodano: 15-06-2011, 15:25 ]
ok, już wiem co potrzeba -> http://allegro.pl/vag-kkl...1646791644.html
jak przyjdzie to zacznę zabawę ; ) |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-06-2011, 15:42
|
|
|
mar111cin, ale nie każdym kablem zrobisz flash, poza tym musisz kupić licencję na evoscana. Druga sprawa to mapy, samemu można narobić więcej szkody. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 15-06-2011, 16:31
|
|
|
a co za specjalny kabel jest potrzebny do zrobienia flasha?
co do evoscana to coś się znajdzie
z mapami nic nie będę kombinował dopóki się nie upewnie że można zrobić ich save itp. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-06-2011, 16:47
|
|
|
Na stronie projektu evoscana jest więcej szczegółów. Ale kabel do flashowania jest na ich stronie dużo droższy. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 15-06-2011, 17:01
|
|
|
faktycznie teraz widzę że taki kabel to 100-140 dolarów. Tylko jak do tego doliczyć wysyłke to pewnie sporo drożej jeszcze wyjdzie.... Ale trudno, kabel vag już zamówiłem i wierze że odczytam nim więcej parametrów niż przez elm.
Pytanie w sumie mam do Pepiego, może odwiedzi ten wątek.
przez co dokładniej lepiej jest pogrzebać w ustawieniach autach jak ma automatyczną skrzynie biegów? (dlaczego jest lepszy do "tuningu") i co można zrobić skrzyni biegów żeby wydajniej pracowała?
następnie czy mapy można zapisywac do jakiegoś pliku?
jakby wrzucił jakiś printscreen jak to wyglada w programie i co zmienia to by było całkowicie fajnie Zastanawia mnie jak mocno można korygować fabryczne ECU i je "oszukiwać" żeby osiągnąć niższe spalanie/większą moc |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-06-2011, 17:07
|
|
|
mar111cin, lepiej napisz do niego na PW. Jak będę miał trochę czasu to będę chciał wysłać do niego ECU na małe mody, ale ciekaw jestem jak sprawują się auta już zmodzone. |
|
|
|
 |
|