Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning? (silnika)
Autor Wiadomość
Cthulhu 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Warta Bolesławiecka
Wysłany: 14-06-2011, 19:26   Tuning? (silnika)

Szukając powodu gasnącego na niskich obrotach silnika w moim Galanciku natknąłem się na coś takiego:

czip

i takiego:

czip2

co Wy na to drodzy mitsumaniacy? Z tego co mi wiadomo ciężko z naszych rekinków wycisnąć jakieś ekstra kucyki, a tutaj od ręki 25, ba nawet 40 a w dodatku pozwala zaoszczędzić paliwa :lol:

(ja bym to kupił z czystej ciekawości, bo akurat mam małą nadwyżkę kasy ze względu na zwrot podatku, ale z montażem takich cudów jestem na bakier, także tego... :| )
Ostatnio zmieniony przez Cthulhu 28-06-2011, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-06-2011, 21:06   

iź po rezystor do elektronicznego za 5 gr ina to samo wyjdzie...
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-06-2011, 21:08   

Cthulhu, to jest zwykły potencjometr wpinany zamiast czujnika temp powietrza. W sklepie elektronicznym kupisz za 1zł.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 15-06-2011, 13:07   

hmm jeżeli to jest takie proste i nie zniszczy silnika, to ja bym na to reflektował. Czasami chciałbym mieć te 30 koni więcej, oczywiście kosztem spalania bo nic za darmo nie ma. Jak to podłączyć?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-06-2011, 13:11   

sveno, ten potencjometr oszukuje ECU przez co ECU zwiększa dawkę paliwa, mieszanka jest za bogata, co nie daje wzrostu mocy, jedynie wzrost spalania.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-06-2011, 13:31   

Tak jak Marcin wspomniał, dość prymitywny sposób na oszukanie ECU. Nie warto.
Ponieważ sygnał MAF jest częstotliwością i cokolwiek co mogłoby zmieniać sygnał przepływki byłoby doś skomplikowanym i drogim urządzeniem, więc goście skupili się jedynie na sygnale z IAT, który jest zmienną 0-5V. Rezystor załatwi sprawę.
Tak więc, albo:
- oszukasz ecu zaniżajac temp powietrza i ecu wrzuci więcej paliwa (rzekome ustawienia "power")
albo
- oszukasz ecu zawyżając temp powietrza i ecu przydawkuje mniej paliwa (rzekome ustawienia "eco").

Problem z Galantem n/a jest taki (a szczególnie z silnikami 6a13 n/a), że mapy są juz ustawione naprawdę dobrze. Na obciążeniu masz afr w granicy 12.2:1 pod wzgledem wydajności/mocy to wręcz idealne ustawienie. Dodając paliwa nie uzyskasz nic poza zwiekszonym spalaniem. Z kolei jak ujmiesz paliwa to lądujesz w skali 13:1 do 13.5:1 a to już niestety w najlepszym wypadku skończy się tym, ze ecu "wycofa" zapłon (choróbcia jak to bedzie po Polsku...???), w najgorszym wypadku korbowód wyjdzie na spacer bokiem silnika.
Ktoś kto oferuje do galantów widocznie nie ma pojęcia jakie są tam fabryczne ustawienia w ecu i że nie ma tu pola do popisu, w przeciwieństwie do aut VAG'a.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-06-2011, 13:40   

Tu jest ciekawy temacik szczególnie druga strona:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61196
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-06-2011, 13:52   

Jest.
Jest też testowane przez pepi'ego na mapach z 6a13tt (z jego vr4), które mają sie nijak do map 6a13 n/a.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 15-06-2011, 14:20   

czyli wszystko jasne, Pepi jest dla mnie od dzisiaj Bogiem :) a swoją drogą to dobry biznes sprzedawać potencjometry warte 5zł za około 230zł :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 15-06-2011, 14:45   

hmmm jak poczytałem post Pipiego to zrobiło się ciekawie xD
pierwsze pytanie gdzie i za ile można dostać kabel do evoscana?
drugie to czy Pipi powie coś więcej o ustawieniach, co i jak robić.

[ Dodano: 15-06-2011, 15:25 ]
ok, już wiem co potrzeba -> http://allegro.pl/vag-kkl...1646791644.html

jak przyjdzie to zacznę zabawę ; )
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-06-2011, 15:42   

mar111cin, ale nie każdym kablem zrobisz flash, poza tym musisz kupić licencję na evoscana. Druga sprawa to mapy, samemu można narobić więcej szkody.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 15-06-2011, 16:31   

a co za specjalny kabel jest potrzebny do zrobienia flasha?
co do evoscana to coś się znajdzie ;)
z mapami nic nie będę kombinował dopóki się nie upewnie że można zrobić ich save itp.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-06-2011, 16:47   

Na stronie projektu evoscana jest więcej szczegółów. Ale kabel do flashowania jest na ich stronie dużo droższy.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 15-06-2011, 17:01   

faktycznie teraz widzę że taki kabel to 100-140 dolarów. Tylko jak do tego doliczyć wysyłke to pewnie sporo drożej jeszcze wyjdzie.... Ale trudno, kabel vag już zamówiłem i wierze że odczytam nim więcej parametrów niż przez elm.

Pytanie w sumie mam do Pepiego, może odwiedzi ten wątek.
przez co dokładniej lepiej jest pogrzebać w ustawieniach autach jak ma automatyczną skrzynie biegów? (dlaczego jest lepszy do "tuningu") i co można zrobić skrzyni biegów żeby wydajniej pracowała?

następnie czy mapy można zapisywac do jakiegoś pliku?

jakby wrzucił jakiś printscreen jak to wyglada w programie i co zmienia to by było całkowicie fajnie :) Zastanawia mnie jak mocno można korygować fabryczne ECU i je "oszukiwać" żeby osiągnąć niższe spalanie/większą moc
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-06-2011, 17:07   

mar111cin, lepiej napisz do niego na PW. Jak będę miał trochę czasu to będę chciał wysłać do niego ECU na małe mody, ale ciekaw jestem jak sprawują się auta już zmodzone.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.