[1.3] Szarpanie na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
David
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 99' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 03-06-2011, 22:19 [1.3] Szarpanie na biegu jałowym
|
|
|
Colcik strasznie szarpie przy niskich obrotach, jeździ normalnie, nie mam obrotomierza więc nawet niewiem jakie ma wtedy obroty. Od czego zacząć dojście do tego? Jutro wymienie filtr powietrza bo i tak jeszcze nie wymieniałem, może jest już tak zapchany, że ledwo co ciągnie przy niskich obrotach? |
|
|
|
 |
Bucza
Mitsumaniak
Auto: colt CJ0 1.3 `98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 03 Wrz 2008 Posty: 147 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 04-06-2011, 01:06
|
|
|
Jeżeli te problemy pojawiają się i znikają to mogą być kable. Miałam taki problem w swoim misiu. |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 10:04
|
|
|
Myślę,ze to świece.Przeczyść przewody.Zdarzało mi się to na dużym biegu i niskich obrotach.Powodzenia. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
David
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 99' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 04-06-2011, 16:07
|
|
|
Dzisiaj jak się ściemni to pójdę zobaczę czy nie widać gdzieś iskry, jutro może wykręce świecę. |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 17:23
|
|
|
Butelka po Ajax-e i woda -jak cyganka prawdę ci powie. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 04-06-2011, 17:51
|
|
|
Cytat: | Butelka po Ajax-e i woda -jak cyganka prawdę ci powie |
Chodzi o spryskanie przewodów wodą i sprawdzenie czy nie iskrzy w nocy ?
U mnie były wypalone trochę styki w kopułce i styk rozdzielacza -palec był czarny -wyczyściłem to drobnym papierem ściernym , mimo że dobrze chodził ale Ty możesz mieć bardziej wypalone . |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 18:24
|
|
|
Metoda zaczerpnięta z forum. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 04-06-2011, 19:56
|
|
|
Może się czepiam ale nie lepiej napisać żeby to był spryskiwacz z wodą taki jak są
np płyny do mycia szyb .
No chyba że koniecznie tylko firmy ajax działa |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-06-2011, 22:04
|
|
|
Zaczynacie robić OT.
Przypominam o Zasadach Forum! |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
David
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 99' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 17-06-2011, 20:40
|
|
|
Po długim czasie w końcu się za to zabrałem - wykręciłem wszystkie świece, 3 były ok, kolor kawy z mlekiem, nieprzeżarte ani nic, ale jedna:
O dziwo okazało się że w fiacie 125p mam takie same świece (chodzi o gwint), więc wkręciłem jedną zapożyczoną i dalej działo się to samo. Więc najprawdopodobniej według mnie to leje wtrysk. A co wy o tym myślicie? W najbliższym czasie wykręcę go i zobaczę jak sika |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2011, 21:54
|
|
|
Gwint może taki sam jak w maluchu,ale odstep elektrody może byc inny,długość swiecy tez moze byc inna,mogła sie swieca spotkać z tłokiem gdyby była za długa.Musisz wkręcić odpowiednią swiece zeby miec pewność. |
|
|
|
 |
David
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 99' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 17-06-2011, 21:59
|
|
|
Ale trzeba zacząc myśleć od drugiej strony - skoro świeca jest w takim stanie - co to spowodowało? I po wkręceniu normalnej świeci objawy dalej są te same, więc ta pewnie po jakimś czasie będzie wyglądała podobnie. Według mnie na 90% wtrysk, 10% kabel WN/kopułka |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2011, 22:09
|
|
|
Swieca moze byc po prostu uszkodzona i nie bedzie dawała iskry,a wkrecając swiece o innej przerwie miedzy elektrodami nic sie nie dowiesz bo jezeli sie choc troche rózni to efekt bedzie ten sam. |
|
|
|
 |
David
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 99' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 17-06-2011, 23:22
|
|
|
Jestem innego zdania, mimo wszystko idę jutro po 1 jedną świecę taką jak 3 pozostałe, choć jak najszybciej muszę sprawdzić wtrysk, ponieważ nie chcę by z nową świecą stało się to samo co ze starą... Zapomniałem jeszcze dodać że na 4 świecach z 125p (Iskra) dzieje się to samo co na 4 świecach z Colfa (NGK) i to samo co na 3 NGK + 1 Iskrze. |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2011, 07:47
|
|
|
A co takiego niby stało sie z ta swieca?Jest tylko oblepiona nagarem,jezeli jest sprawna wystarczy ja wyczyscić.A poza tym swieca NGK kosztuje 13zł w detalu wiec to nie duza strata.Najlepiej zaczynac od najtanszych i najprostyszych rozwiązań.Przeciez mozesz przyłożyć swiece wpieta do przewodu wn do silnika i bedziesz widział czy jest iskra jak zakrecisz rozrusznikiem.Mozna też wziać przewód z innego cylindra i zobaczyc czy bedzie na nim iskra.Mozesz odkrecic kopułke i zobaczyc czy pręcik którys nie odpadł.Dopiero jak to wszystko jest ok można pomyslec o układzie paliwowym. |
|
|
|
 |
|