Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] obcieranie przy skręcaniu
Autor Wiadomość
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 03-06-2011, 08:42   [EA3A/W 2.4] obcieranie przy skręcaniu

od kilku dni w galu zaczęło mi coś niemiłosiernie obcierać przy skręcaniu w prawo (tylko w prawo) zauważyłem że szczególnie przy specyficznym wychyleniu budy tzn prawa strona lekko uniesiona lewa dociśnięta , odgłos obcierania i częstotliwość nasila się wraz ze zwiększaniem promienia skrętu. Odgłos dobiega z prawej strony z przodu.
Oczywiście pierwsze co zrobiłem z zdjęłem koło i zaczęłem szukać śladów obtarć ale nic nie wskazywało na kolizję jakichkolwiek elementów z kołem jedyne co zauważyłem to lekko skrzywiona felga i delikatnie mokry amor dlatego przełożyłem komplet kół z przodu na tył nic to nie pomogło . Pozostaje tylko amor ale czy to on mógłby mieć wpływ na taki objaw ? tymbardziej ze nie ma nigdzie śladów otarć ... nie mam pojęcia jak ugryźć temat .. zbieżność, geometria, łożyska ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2011, 09:50   

Sugeruję sprawdzić blaszki osłonowe hamulców. Miałem też takie objawy i sprawdzałem wszystko w zawieszeniu (amory, łożysko, mocowanie wahaczy). Po dokładnych oględzinach u mechaniora wyszło, że to ten kawałek blaszki się obluzował.
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 03-06-2011, 10:29   

rzeczywiście blaszek nie sprawdzałem a ostatnio smarowałem prowadnice zacisków więc może coś przesunełem chociaż to obcieranie daje tak duże wibracje na budę że aż nie chce mi się wierzyć że blaszki od hamulców mogą to powodować

[ Dodano: 04-06-2011, 17:52 ]
problem rozwiązany ... nadkole nie trzymało się zderzaka i podczas jazdy tarło o rant opony :) niestety wczoraj podczas wizyty u mechanika okazało się że mam łożysko do wymiany właśnie w tym kole tak że nie wesoło ..
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Witek7887 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 21
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: 11-06-2011, 01:06   

tez mam to samo, i teez diagnoza padła na łozysko, czesto bywa tak ze wadliwe łozysko powoduje luzy na łączniku stabilizatora i końcówkach drążka, także sprawdz i to. Ja przy okazji wymiany łozyska mam zamiar je od razu wymienic
 
 
funksik 
Nowy Forumowicz

Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 18-06-2011, 17:21   

tak jak pisał Zolar sprawdź osłonki, zobacz czy banan się nie wyrobił.
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 19-06-2011, 21:51   

zawiecha cała zdiagnozowana łączniki stabilizatora są podejrzane więc je również wymienię razem z łożyskiem.
Kupiłem tak na szybkiego łożysko firmy JPN bo za bardzo przy kasie nie stoje zobaczymy ile wytrzyma :roll:
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 19-06-2011, 22:19   

Ile dałeś za to łożysko?same czy z piastą?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 20-06-2011, 10:46   

136 zł + przesyłka jest to łożysko z tzw małą piastą czyli trzeba użyć prasy do przełożenia ze starej piasty.
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 20-06-2011, 16:02   

1.Jakoś niska cena mi sie wydaje...obawiam sie że możesz na tym długo nie pojeździć...ja na 1łożychu (wymienionym) zrobiłem ok 20tkm. na drugim ok 50tkm.
2. nazywajmy rzeczy po imieniu;-)samo łożysko wystepuje z flanszą, natomiast to co wystepuję ze szpilkami to piasta;łożysko(z flanszą) ew. z piastą...;-)

[ Dodano: 20-06-2011, 16:09 ]
Jakiś czas temu kupiłem ori KOYO za 230 też bez piasty-myśle że takie łożysko na pewno dłużej posiedzi..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 20-06-2011, 20:54   

a propo łożysk i ich wymiany mam mega problem z wyjęciem piasty z łożyskiem dziś się do tego zabrałem z wujem mechanikiem wszystko się pięknie poodkręcało a łożysko za cholere nie chce zejść półośka w ogóle nie chce się cofnąć siedzi jak kamień , próbowaliśmy już chyba wszystkim ściągacz do łożysk , konkretny młot i nic !
i tak mam uziemione auto ... jutro kolejne podejście ale jak tak dalej pójdzie to rozwalimy przegub ... i tak już gwint jest ostro sfatygowany

m6riano
widze że miałeś już do czynienia z taką operacją , masz może jakiś sposób na to łożysko?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 20-06-2011, 21:08   

Chyba tylko prasa Ci pomoże.W tym temacie parę osób tez miało z tym problem http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=150
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 20-06-2011, 21:42   

z tego co wyczytuje to niezła masakra jest z tym wyjmowaniem jak nie dam rady to pozostaje mi demontaż całej zwrotnicy :cry:
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-06-2011, 22:42   

W moim przypadku bez demontażu zwrotnic z przodu się nie obeszło. Potem całodniowe moczenie w jakimś syfie i na końcu naparzanie młotem przez kawał mosiądzu. Prasy nie miałem pod ręką, więc najpierw sprawdź czy gdzieś w okolicy jest ktoś kto by ci półoś wycisnął z piasty jakby co.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 20-06-2011, 23:02   

czy przy demontażu zwrotnicy trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 21-06-2011, 06:14   

Za pierwszym razem nie posłuchałem sie starszych kolegów i dałem do mechaniora-kowala.
Wybił mi łożycho i wbił nowe...efekt..każdy już zna...tak więc bez prasy nie podchodź..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.