Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chcę kupić L200 did
Autor Wiadomość
Mariusz 44 
Nowy Forumowicz
Mariusz44

Auto: L200 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Młyny
Wysłany: 23-06-2011, 11:51   Chcę kupić L200 did

Witam ,
od jakiegoś czasu nosze się z zamiarem zakupu L200 2.5 did,w zasadzie decyzje jest podjęta ,to będzie tylko i wyłącznie L200, z roku 2006 lub 2007.
W zwiazku z powyższym mam kilka pytań.
1.Na co szczególnie zwracać uwagę przed zakupem .
2.Czy sama skrzynia rozdzielcza Super Select daje radę w trudnym terenie czy też dużo lepszym rozwiązaniem jest opcja z blokadą tylnego mostu.Dodam że do tej pory miałem Fronterę 2.2 dti i szybko doszedłem do wniosku że to auto to żadna terenówka ponieważ nawet w lekkim błocie kopały się obie osie w myśl działania zwykłego mechanizmu różnicowego.
Czy SS bez blokady tylnego mostu daję radę w terenie ??? z tego co udało mi się dowiedzieć to jest to bardzo dobry system ale jak on się sprawdza w ciężkim terenie czy to nie będzie na zasadzie powtórki z rozrywki???? proszę o techniczną poradę.

Z góry dzięki .
_________________
Mariusz 44
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2011, 20:19   

Przy zakupie oglądaj jak każdy samochód. Ja radził bym omijać egzemplarze z chipem.

SS w porównaniu do ES żadnej przewagi w terenie nie daje. Swoje zalety SS uwidacznia zimą na asfalcie.
Do cięższego tyrania w terenie kup L200 z ES i blokadą tylnego mostu.

Ps. zrobisz lift, dozbroisz w osłony, zderzaki, blokadę przodu oraz kapcie 33” a i tak w terenie „fabryczny” SJ cię obiedzie :mrgreen:

Pozdrawiam
 
 
Mariusz 44 
Nowy Forumowicz
Mariusz44

Auto: L200 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Młyny
Wysłany: 24-06-2011, 08:21   

Dzięki ,
może zapytam inaczej ,chodzi mi o to że mieszkam na górce w zimie tylko terenówka daję rade ,chodzi mi o podpowiedź czy jest duża przewaga SS na zwykłym systemem 4x4 ???? bo tak jak napisałem że mam złe doświadczenia z fronterą która kopał się praktycznie wszędzie nie mówiąc już cięższym terenie ,słyszałem że SS sprawia że zawsze pracują dwa kapcie,jeden z przodu drugi z tyłu,czy to jest pomocne w powiedzmy lekkim terenie?? :)
_________________
Mariusz 44
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-06-2011, 17:25   

W fronterze przednia oś załączana jest na „sztywno”, czyli miałeś właśnie napędzane zawsze po jednym kole na każdej osi. Takie samo rozwiązanie jest stosowane w większości pickupów. W L200 skrzynia SS (Super Select) pozwala załączyć przednią oś przez centralny dyferencjał a nie na „sztywno” co pozwala jeździć z napędem 4x4 po asfalcie bez ryzyka nadmiernego zużycia lub zniszczenia czegoś w układzie przeniesienia napędu. Przy takim ustawieniu, masz otwarte trzy dyferencjały czyli napęd tylko na jedno koło.
Załączenie przodu na „sztywno” w L200 z SS też jest możliwe dzięki blokadzie centralnego dyfra. Do L200 z SS można również dokupić i zamontować blokadę tylnego dyferencjału.
Jeżeli potrzebujesz lepszej trakcji w terenie, a nie chcesz nic przerabiać, to tak jak pisałem wcześniej, kup L200 ze skrzynią ES (Easy Select) i blokadą tylnego dyferencjału. Będziesz miał napęd na trzy koła.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 24-06-2011, 19:10   

Tenogr napisał/a:
W L200 skrzynia SS (Super Select) pozwala załączyć przednią oś przez centralny dyferencjał a nie na „sztywno” co pozwala jeździć z napędem 4x4 po asfalcie bez ryzyka nadmiernego zużycia lub zniszczenia czegoś w układzie przeniesienia napędu. Przy takim ustawieniu, masz otwarte trzy dyferencjały czyli napęd tylko na jedno koło.


SS nie ma takiej możliwości by zostawić trzy dyfry otwarte.
http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406

Jeśli potrzeba pogodzić dobrą trakcję i wygodę na asfalcie to można szukać SS z R/D Lock'iem, bo i takie były 8)
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-06-2011, 21:42   

OK, OK. mea culpa.
Trochę uprościłem żeby w głowie nie mieszać, bo „palenie” sprzęgła lepkościowego VCU w terenie jest bezsensu.
Na asfalcie taka „szpera” jest fajna ale w teren jej szkoda, po to jest pełna, mechaniczna blokada.
SS z R/D Lock'iem może i były ale to duuuża rzadkość a obecnie w ofercie nie widziałem takiej opcji, jest tylko z ES.
 
 
Mariusz 44 
Nowy Forumowicz
Mariusz44

Auto: L200 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Młyny
Wysłany: 26-06-2011, 07:57   

Dzięki za podpowiedź , ja natomiast doszedłem do wniosku i tu mnie poprawcie jeżeli się pomyliłem :
1.Rzeczywiście są są modele SS z R/D Lockiem ,bo nawet takiego oglądałem ale coś dziwnie silnik pracował i raczej bendiks się wieszał ,wydaje mi się również że miał kiedyś dzwonka bo ten co prawda prowizoryczny magnezowy miernik grubości lakieru nie wszędzie łapał ,a jak już wydać 60.000 zł to już raczej na coś pewnego????
2.W dużej mierze tym autem będzie jeździła moja żona więc jak zacznie ją wyprzedzać tył (zakładam że kupimy ES)to raczej nie bedzie czasu na wyjecie telefonu z zapytaniem ,,Mariusz co ja mam teraz robić'' :mrgreen:
3.Autem za 60000 tyś raczej tak szybko w ciężki teren nie pojadę ,a może z czasem dozbroję go w kilka gadżetów ARB .
4.SS raczej mi wystarczy ,do poruszania się na co dzień ,a i tonę węgla po górę też powinien wytargać .
5.Sprzęgło lepkościowe?????czyli rozumiem że jakaś szpera jest w w/w SS ????
6.Przepraszam że tak męczę ,ale 60.000 chcę dobrze wydać.

Pozdro :)

[ Dodano: 26-06-2011, 07:59 ]
Jeszcze jedno ,rozumiem że odliczę VAT ,ale z tego co czytałem na badanie techniczne dobrze jest pojechać ze ściągniętym Hard Topem??????
_________________
Mariusz 44
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2011, 09:53   

Mariusz 44 napisał/a:
5.Sprzęgło lepkościowe?????czyli rozumiem że jakaś szpera jest w w/w SS ????


W centralnym dyfrze żeby można było jeździć po asfalcie na 4H
 
 
Tenogr 
Forumowicz

Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-06-2011, 23:08   

Czy w L200 z SS i R/D Lockiem jest kontrola trakcji ?
Jeżeli jest to brać a jeżeli nie ma to zastanowił bym się czy nie było by bezpieczniej aby żona jeździła z elektronicznymi wspomagaczami zamiast blokady.
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 27-06-2011, 13:06   

Tenogr napisał/a:
Czy w L200 z SS i R/D Lockiem jest kontrola trakcji ?
nie ma, na mokrym albo 4H i ogien albo 2H i rece stiga
 
 
Mariusz 44 
Nowy Forumowicz
Mariusz44

Auto: L200 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Młyny
Wysłany: 29-06-2011, 21:10   

Dzięki ,dzięki ,kurde sam już nie wiem jakie brać ......z tego co przeczytałem to bez SS lipa ,ale bez R/D locka też lipa :( .
Rozumiem że do tej opcji SS plus kontrola trakcji można w przyszłości zamontować w moście bebechy z blokadą plus kompresor i nie będzie to kolidować z ESP????
Z poprzedniej terenówki zostały mi nowe kapcie BF Goodrich AT R16 na stalówkach 6x139.7 ,po roztawie szpilek widze że podejdą ale jak ze śrdnicą otworu,może ktoś mi podać jaki to rozmiar?????

Z góry dzięki.
_________________
Mariusz 44
 
 
PiotrasL200 
Mitsumaniak


Auto: L200 Intense '07 manual 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-06-2011, 22:50   

Hej

Mariusz 44, średnica otworu centrującego wynosi 67,1 mm. Np. L200 z 2007r. :D

pzdr
 
 
Mariusz 44 
Nowy Forumowicz
Mariusz44

Auto: L200 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Młyny
Wysłany: 30-06-2011, 07:23   

Dzięki Piotras :D

[ Dodano: 30-06-2011, 08:01 ]
A co myślicie o tej Eli ?
http://otomoto.pl/mitsubi...-C18182770.html
Ma SS i R/D Locka,silnik ,suchy,ładnie chodzi ,autem nie ściąga,napędy nie strzelają,jedyne co mnie martwi to fakt że gość bardzo chce je sprzedać,wystawia ją od jakiegoś czasu na kliku aukcjach jednocześnie ,czy w waszych Elach w przestrzeni bagażowej od wewnątrz wanny na spawach też są takie cieniutkie pęknięcia ?????Nie wiem czy to szpachla czy też jakiś elastyczny uszczelniacz,a może ktoś kojarzy tą Elę ???????
_________________
Mariusz 44
 
 
maćko z lubań 
Forumowicz


Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 69
Skąd: Lubań
Wysłany: 30-06-2011, 09:16   

Coś mi się ta Ela nie podoba, mówisz, że jakieś pęknięcia, które wydają Ci się dziwne no i "didek" przesunięty mocno w lewo co może oznaczać, że z tyłem coś się działo i jeszcze jedno co przykuło moją uwagę to jak na podany w ogłoszeniu przebieg 87 kkm to skóra na mieszku jest dosyć mocno zużyta a kierownica jest akurat tak skręcona, że nie widać miejsca, w którym się zwykle trzyma ręce.
Co do Twojego dylematu z R/D lockiem to tak jak kolega Tenogr napisał też bym się zastanowił, czy nie lepiej kupić wersję z kontrolą trakcji, zwłaszcza jeśli Twoja, żona ma tym jeździć. A co do eksploatacji w terenie to na przykładzie mojego taty, który ma elę już prawie 3,5 roku i dosyć mocno ją eksploatuje w terenie to powiem Ci, że dobre opony i trochę umiejętności off-roadowych i praktycznie dopóki nie zawiśnie na podwoziu to się nic niestanie, fakt 2 razy nam wymiękła w błocie ale było to na samym początku na seryjnych Duelerach a teraz na A/T-kach ciężko jest ją zatrzymać. Też akurat mamy stromy podjazd do domu już teraz o niego dbają ale jeszcze 2 lata temu nikt tego nie robił a pomimo to raczej problemu z dojazdem nie było. No i w wersjach bez R/D locka wydaje mi się, że jest większy wybór.
 
 
 
Mariusz 44 
Nowy Forumowicz
Mariusz44

Auto: L200 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Młyny
Wysłany: 01-07-2011, 07:26   

Ok,Ok dzięki ,też mi się coś ta Ela nie widziała ,kurde sprzedać auto jest ciężko ale kupić to już masakra :?
_________________
Mariusz 44
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.