Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY2A 1.5] Nierówne zużycie tylnych tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
plewy 
Nowy Forumowicz

Auto: [07-XX]Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2011, 22:45   [CY2A 1.5] Nierówne zużycie tylnych tarcz hamulcowych

W moim Lancerku nierówno zużywają się tylne tarcze, tzn. zewnętrzna część tarczy się zużywa, a wewnętrzna nie - zaczyna rdzewieć. Nie pomaga nawet ostrzejsza jazda. Patrzyłem na inne samochody (nie Lancery i nie Mitsu), ale tam tarcze zużywają się na całej powierzchni.
Dodam, że tarcze i klocki były niedawno wymieniane - problem nie ustąpił. Tarcze z przodu są ok.
Jakie mogą być tego przyczyny? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2011, 14:48   

plewy napisał/a:
Nie pomaga nawet ostrzejsza jazda.

Pomoże jeszcze ostrzejsza jazda tj.mocniejsze hamowanie.
_________________

 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-06-2011, 22:58   

tomekrvf, A czy dołożenie paru kilogramów do bagażnika nie spowoduje, że tył będzie lepiej dociągał klocki? Jest jeszcze w tych samochodach takie ustrojstwo, które powoduje że tylne koła są mocjej hamowane przy większym ładunku?
W Syrenie coś takiego było, tylko nazwy nie pamietam, że jak dupcia osiadała z ładunkiem to naciskany był taki zaworek w okolicach tylnej osi i zwiększało się ciśnienie płynu na szczękach.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2011, 00:23   

Trik napisał/a:
A czy dołożenie paru kilogramów do bagażnika nie spowoduje, że tył będzie lepiej dociągał klocki?

Nie. Lancer ma EBD a nie mechaniczny korektor siły jak to było w Syrenie:) Trzeba zmienić taktykę hamowania, czyli nie przez 100m z 60 na godzinę jak to sie widuje na drodze, tylko krótkie i mocniejsze hamowanie.
_________________

 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-06-2011, 00:49   

tomekrvf napisał/a:
tylko krótkie i mocniejsze hamowanie

Aaaa haaaaa, czyli tak jak to lubię robić tym autem. :mrgreen: , nawet przeciągam do ABS-u, No może poza zimą, częsciej używam wówczas ASC. :mrgreen:
tomekrvf napisał/a:
czyli nie przez 100m z 60 na godzinę jak to sie widuje na drodze
przy takim stylu hamowania to i klocki pewnie krócej wytrzymują?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-06-2011, 11:36   

tomekrvf napisał/a:
Lancer ma EBD a nie mechaniczny korektor siły


A czym to się różni?
 
 
Uki_NH 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 2009 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 84
Skąd: Krk
Wysłany: 27-06-2011, 14:47   

krzychu napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Lancer ma EBD a nie mechaniczny korektor siły


A czym to się różni?


Jeśli się nie mylę to EBD to elektroniczny rozdział siły hamowania, współpracuje z ABSem i może przyhamowywać każde koło z opowiednią siła,
a mechaniczny rozdziela chyba tylko oś przednią od tylniej.

jak się mylę to mnie poprawcie:)
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-06-2011, 15:44   

Uki_NH napisał/a:
Jeśli się nie mylę to EBD to elektroniczny rozdział siły hamowania, współpracuje z ABSem i może przyhamowywać każde koło z opowiednią siła,
a mechaniczny rozdziela chyba tylko oś przednią od tylniej.

Dokładnie tak to działa. Mechaniczne systemy ograniczające ciśnienie płynu w układzie hamulcowym kół tylnych w zależności od obciążenia zawieszenia tylnego były stosowane w pojazdach bez ABSu (taki zaworek dławiący sterowany dźwigienką połączoną z wahaczem). W pojazdach wyposażonych w ABS załatwia to elektronika.
Można doczytać np. w Wikipedii
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-06-2011, 19:42   

No więc dociążenie tyłu spowoduje większe użycie tylnych hamulców... Pomysł Trik-a był dobry... Oczywiście wciśnięcie hamulca do oporu też spowoduje (w końcu) dociśnięcie mocniej tylnych zacisków.

Swoją drogą możliwe że prowadniczki się przypiekły i może trzeba je rozruszać rozkręcając zaciski...
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-06-2011, 00:27   

krzychu napisał/a:
Swoją drogą możliwe że prowadniczki się przypiekły i może trzeba je rozruszać rozkręcając zaciski

Jeśli prowadniczki, takie coś winno być oczyszczone i przesmarowane przy przeglądzie. Jeśli przegląd był dawno, to niestety małe robótki ręczne lub u pana "Zdzisia" :wink: ale zrobić trzeba.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-06-2011, 08:10   

Słabo czytacie ze zrozumieniem:

plewy napisał/a:
W moim Lancerku nierówno zużywają się tylne tarcze, tzn. zewnętrzna część tarczy się zużywa, a wewnętrzna nie - zaczyna rdzewieć. Nie pomaga nawet ostrzejsza jazda. Patrzyłem na inne samochody (nie Lancery i nie Mitsu), ale tam tarcze zużywają się na całej powierzchni.
Dodam, że tarcze i klocki były niedawno wymieniane - problem nie ustąpił.


Wg mnie to będzie wina montażowa, jeżeli zewnętrzne powierzhnie tarczy hamują a wewnętrzne nie, to najprawdopodobnije utknął klocek wewnętrzny i docisk pracuje dociskając zewnętrzny klocek.

tomekrvf napisał/a:
plewy napisał/a:
Nie pomaga nawet ostrzejsza jazda.

Pomoże jeszcze ostrzejsza jazda tj.mocniejsze hamowanie.
Bez skrajności, tu nie ma znaczenia ABS/EBD itp., itd., układ bez uczestnictwa aktywnych systemów ma pracować płynnie, znaczy, że jego praca ma być bez zarzutu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 20-08-2011, 11:58   

krzychu napisał/a:
Swoją drogą możliwe że prowadniczki się przypiekły i może trzeba je rozruszać rozkręcając zaciski...



robertdg napisał/a:
Wg mnie to będzie wina montażowa, jeżeli zewnętrzne powierzhnie tarczy hamują a wewnętrzne nie, to najprawdopodobnije utknął klocek wewnętrzny i docisk pracuje dociskając zewnętrzny klocek.



Tak było w moim przypadku, tarcze wręcz pordzewiały a ASO nawet pewnie nie zajrzało nigdy na układ hamulcowy na przeglądzie.
Pomogło dokładne i czasochłonne czyszczenie. Dokonał tego właśnie robertdg :mrgreen:

Teraz hamowanie jest ok.
 
 
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 23-08-2011, 19:15   

Dopisze siię do tematu bo po co nowy zakładac :) . Mam problem z energicznym hamowaniem z prędkości 70 / 80 km, mianowicie przy wciśnięciu hamulca do oporu za każdym razem włącza się ABS niezależnie czy sucho czy mokro. To może nic dziwnego, ale działa to na zbyt długiej drodze jak dla mnie. Dotychczas całe szczęście nie było to przed przeszkodą :) . Pytanie czy na suchej nawierzchni czyli nie blokowaniu kół droga hamowania jest tak długa. Działanie ABS rozumiem, ale auto po prostu skacze a nie hamuje natychmiast.
_________________
Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne :)
 
 
Zbigi 
Mitsumaniak


Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 210
Skąd: Milanówek
Wysłany: 23-08-2011, 19:33   

DjQuest napisał/a:
Dopisze siię do tematu bo po co nowy zakładac :) . Mam problem z energicznym hamowaniem z prędkości 70 / 80 km, mianowicie przy wciśnięciu hamulca do oporu za każdym razem włącza się ABS niezależnie czy sucho czy mokro. To może nic dziwnego, ale działa to na zbyt długiej drodze jak dla mnie. Dotychczas całe szczęście nie było to przed przeszkodą :) . Pytanie czy na suchej nawierzchni czyli nie blokowaniu kół droga hamowania jest tak długa. Działanie ABS rozumiem, ale auto po prostu skacze a nie hamuje natychmiast.


A jakie masz ciśnienie w oponach? :!: :?:
Bo jak 2.5 to tak może być.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 23-08-2011, 19:56   

DjQuest napisał/a:
Mam problem z energicznym hamowaniem z prędkości 70 / 80 km


Po pierwsze ciśnienie, po drugie amorki(w co wątpię) a po trzecie nierówna droga(u mnie takie zachowanie zauwazyłem przy nagłym hamowaniu w granicach tych prędkości, szczególnie w mieście). Pozostaje jeszcze równowaga pomiędzy przednimi i tylnymi siłami hamowania kół. Dwa posty wyzej. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.