[EAxW] Skrzypiące drzwi kierowcy |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-08-2010, 22:15
|
|
|
eddi1977 napisał/a: | Udało się wyciągnąć,rozebrać | Jak tego dokonałeś? |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 12-08-2010, 23:27
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jak tego dokonałeś? |
Chodzi pewnie o rozebranie tej puszki w której są sprężyny i rolki?Poodginałem część tych blaszek z sześciu małym płaskim śrubokrętem,takim żeby można było uderzyć go młoteczkiem.W pierwszej odginania śrubokręt musi być ostry aby dał się wcisnąć pod te małe zagięte blaszki,jak trochę "odejdą" to już łatwo,wciskamy tam większy śrubokręt.
Trochę jest z tym zabawy ale po odgięciu czerech blaszek zdejmujemy dekielek i mamy rolki,sprężyny.
Może jutro będę miał czas poskładać bo już ocynkowałem wszystko.Mam nadzieję że się uda i nie zostaną żadne elementy po złożeniu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-08-2010, 10:16
|
|
|
eddi1977, dzięki za info, ale bardziej mi chodziło o sam demontaż tego mechanizmu z drzwi. Co po kolei? |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 13-08-2010, 14:50
|
|
|
Odkręcasz wkręty w drzwiach,te zamaskowane plastikowymi kapselkami,chyba trzy i jeszcze jeden na dnie plastiku z przełącznikami do szyb,jest jeszcze jeden w plastiku pod "klamką" do otwierania.Później podważyłem tapicerkę u dołu drzwi,tam przyczepiona jest na plastikowych zatrzaskach.Jak już odchodzi to wysuwamy ją do góry bo od góry trzyma się na uszczelce szyby.
Jako że za pierwszym razem wszystko robiłem powoli,lepiej sobie pifka co chwilę łyknąć niż coś zerwać.
Później,po zdjęciu tapicerki już tylko odkleić folię aby móc włożyć rękę do środka żeby chwycić ogranicznik i po odkręceniu dwóch śrub z zewnątrz go wyciągnąć.
Zrobione teraz muszę się przyzwyczaić do braku tego skrzypienia bo jakoś tak inaczej.
Rozebranie i złożenie tego ustrojstwa nie jest takie łatwe,dla kogoś bez doświadczenia warsztatowego i wyposarzenia jak dla mnie to wyzwanie ale udało się.
Dzięki wszystkim za wskazówki. |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 24-09-2010, 11:51
|
|
|
czy chodzi o te blaszki ?
 |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 24-09-2010, 19:31
|
|
|
Dokładnie.U mnie okazało się że jeden z wałeczków w środku nie obracał się już od jakiegoś czasu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-09-2010, 00:44
|
|
|
Po rozłożeniu na pół tego ogranicznika (rozgieciu blaszek zabezpieczających) ujrzałem 2 rolki i 2 sprężyny. Umyłem to rozpuszczalnikiem i nasmarowałem smarem miedziowym. Jest gorzej niż było, bo podczas otwierania i zamykania drzwi są w dwóch miejscach głośne trzaski (zgrzyty). Czy da się wyjąć te 2 rolki i 2 sprężynki i dokładnie to wymyć i nasmarować, bo ja nie miałem pomysłu? Czy może ten ogranicznik jest już uszkodzony i trzeba go wymienić? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-09-2010, 06:13
|
|
|
Hugo napisał/a: | ujrzałem 2 rolki i 2 sprężyny. Umyłem to rozpuszczalnikiem i nasmarowałem smarem miedziowym. Jest gorzej niż było, bo podczas otwierania i zamykania drzwi są w dwóch miejscach głośne trzaski (zgrzyty) | źle zrobiłeś, kilka postów w stecz pisałem, aby nie robić tego w ten sposób, bo własnie tak się bedzie zachowywał ogranicznik, gdyz rolki zamiast obracać sie po prowadniku ogranicznika, zaczynają się slizgac i trzaskac, koniecznie trzeba to rozlozyc na drobne elementy i smarowac tylko miejsce zasworzniowania rolek. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-09-2010, 14:13
|
|
|
Ja tego nie rozbierałem. Wyjąłem tylko i psiknąłem smarem w sprayu. Teraz cisza jak makiem zasiał |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-07-2011, 09:09
|
|
|
Muszę wymienić ogranicznik w drzwiach kierowcy, bo już dokładne wyczyszczenie i nasmarowanie nic nie daje, Jedna rolka jest starta z jednej strony, bo dłuższy czas się nie obracała. Orientuje się ktoś czy ograniczniki we wszystkich czterech drzwiach są takie same? |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 03-07-2011, 10:43
|
|
|
Hugo napisał/a: | Muszę wymienić ogranicznik w drzwiach kierowcy, bo już dokładne wyczyszczenie i nasmarowanie nic nie daje, Jedna rolka jest starta z jednej strony, bo dłuższy czas się nie obracała. Orientuje się ktoś czy ograniczniki we wszystkich czterech drzwiach są takie same? |
nie są, z przodu są inne a z tyłu inne... zamienne są tylko stronami |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-07-2011, 11:51
|
|
|
Zhan napisał/a: | nie są, z przodu są inne a z tyłu inne... zamienne są tylko stronami | Dzięki, ale jesteś pewien w 100%, tak? |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 03-07-2011, 11:59
|
|
|
Tak, na 100%. Wiem, bo kupiłem kiedyś niechcący nie taki jak trzeba. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-07-2011, 12:15
|
|
|
Wielkie dzięki. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 03-07-2011, 19:27
|
|
|
Zhan napisał/a: | Tak, na 100%. Wiem, bo kupiłem kiedyś niechcący nie taki jak trzeba. |
To znaczy prawy przód pasuje na lewy..i prawy tył na lewy tył? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
|