 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Sprzęgło "bierze" zbyt wcześnie, |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 03-07-2011, 17:56 [CA4A 1.6] Sprzęgło "bierze" zbyt wcześnie,
|
|
|
Witam po długiej przerwie
Troszkę się skumulowało takich "duperełków" typu stuki w słupku czy piszczenie zacisku hamulcowego po puszczeniu hamulca, ale z tym sprzęgłem jest coś poważnego, strach jeździć bo z dnia na dzień coraz gorzej jest.
Zaczęło się to około miesiąc temu. Na początku dziwiłem się dlaczego sprzęgło tak wcześnie załapuje. Wciskam sprzęgło maxymalnie do końca, wrzucam jedynkę (bardzo topornie wchodzi nawet po mocnym wciśnięciu sprzęgła), puszczam dosłownie na pół centymetra i już zaczyna ruszać na sprzęgle .
Po jakims czasie zauważyłem, że przy rozpoczęciu wciskania sprzęgła jest zbyt "długi" luz. Trzeba wcisnąć sprzęgło prawie (!) do połowy i dopiero wtedy czuć opór. Wcześniej opór było czuć niemal na początku wciśnięcia sprzęgła.
Mam wrażenie, jakby coś się poluzowało i sprzęgło pomimo wciśnięcia do oporu nie dociera się do końca tak jak to było wcześniej, przez co biegi topornie wchodzą, zgrzytają a czasem się blokują, szczególnie 1 i 2. Bardzo niebezpieczne na drodze.
W związku z tym pojawia się pytanie, czym to może być spowodowane? Może już ktoś miał coś podobnego i wie co padło? Jutro wstawiam samochód do mojego mechanika ale zawsze wcześniej wolę się dowiedzieć co to może być i jakie mogą być tego koszty.
Edit: Zapomniałem dodać, jeżeli chodzi o wchodzenie na obroty czy falowanie - nic takiego nie występuje. Wkręca się idealnie do 6k rpm. |
Ostatnio zmieniony przez JayChyl 03-07-2011, 18:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-07-2011, 18:07
|
|
|
Możliwe, że rozsypał się docisk, jeżeli nie jesteś pewien kiedy cokolwiek było robione w układzie sprzęgła to zapewne trzeba zrzucać skrzynie, na wszelki wypadek przejrzyj także pompke i wysprzęglik. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 03-07-2011, 18:09
|
|
|
No jutro mechanik to sprawdzi. Oby się tylko w 1 dzień wyrobił.
Ile takie części mogą kosztować? Dostępne w IC? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-07-2011, 18:16
|
|
|
Wysprzęglik kilkadziesiąt złotych ~50zł (celuje)
Pompka sprzęgła (jeżeli reperaturki to tanio, jezeli cała to troszke kosztowna sprawa 200-300zł)
Sprzęgło w komplecie myśle że w granicach 450 +/-100zł plus wymiana około 300zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 03-07-2011, 22:08
|
|
|
Dzięki za info. Jutro sie zobaczy |
|
|
|
 |
|
|