Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala (też podczas holu),brak iskry,brak błędów????
Autor Wiadomość
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 07-07-2011, 20:12   Nie odpala (też podczas holu),brak iskry,brak błędów????

Witam,
potrzebna mi szybka pomoc, ze względu na fakt, że jestem uziemiony w Niemczech z moi autem.

Nie mam pomysłu na problem, a objawy dotyczą pewnie 99% wątków na forum. Może jesteście mnie w stanie nakierować na możliwą usterkę. mianowicie:

Z autem nie miałem, wcześniej i podczas podróży do Niemiec problemów.
Klasyczna sytuacja, gdzie na światłach ruszam, za mało gazu dodaje i auto gaśnie. Problem w tym, że nie chce się odpalić ponownie.

Podczas próby odpalenia rozrusznik kręcie silnie, tak jakby bez oporu. Dynamicznie. Lecz nic się nie dzieje, nawet się nie dławi.

Wymieniłem na miejscu cewkę, kable, świecę. Bez znaczenia.
Brak również błędów na komputerze. nic nie chce wypstrykać (23 i 24 jest, ale te miałem już od roku i dotyczą abs).

Wyciągnąłem świece i podpiąłem do kabla, by sprawdzić, czy jest iskra. Nie ma.
Po próbie odpalenia, jak wykręcam świecę, czuje paliwo, jest też trochę umoczona w nim.

Mój problem jest na tyle poważny, że muszę jakoś wrócić do polski do soboty, najlepiej z autem, bo nie bardzo mnie teraz stać na mechanika czy holowanie w Niemczech. Będę wdzięczy na jakiekolwiek podpowiedzi, czy nakierowanie na możliwy problem.

pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2011, 20:17   

Sprawdź czy pasek rozrządu cały, po objawach możliwe, że zerwany.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 07-07-2011, 20:57   

Sprawdzone. Jest napięty i kręcie się równo. Zawory z pod wlewu oleju otwierają się i zamykają.

Jak mogę sprawdzić, czy pompa paliwowa jest ok?
Czy to co widzę, po wykręceniu świecy mogą być jakieś pozostałości w cilindrze, czy mieszanka oleju i paliwa? Bo może to nie jest paliwo świeżo wpompowane.

Które czujnik, mogą być odpowiedzialne za takie zachowanie?
Gdy odłączam Czujnik położenia wała, coś dzieje, jest jakaś reakcja, więc może to nie być winowajca.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 07-07-2011, 20:58   

lowmax napisał/a:

Jak mogę sprawdzić, czy pompa paliwowa jest ok?


do pompy paliwowej jest łatwy dostęp pod siedzeniem z tyłu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 07-07-2011, 21:14   

Ok, a będę słyszał czy praucuje czy jak mogę sprawdzić czy działa porpawnie?
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 07-07-2011, 21:22   

lowmax napisał/a:
Ok, a będę słyszał czy praucuje czy jak mogę sprawdzić czy działa porpawnie?


możesz wyciągnąć, spiąć na krótko do aku i zanurzyc w szklance benzyny :)
tylko z głową
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 07-07-2011, 21:23   

jeżeli nie ma iskry to pompkę zostaw w spokoju i lepiej podmień czujnik położenia wału bo akurat on jest odpowiedzialny za iskrę, pompki na słuch nie sprawdzisz
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-07-2011, 21:25   

Obawiam się ze przyczyną będzie aparat zapłonowy , dokładniej mówiąc moduł ktory w nim "siedzi"

Ps: znam kilka przypadków uszkodzonego modułu i braku iskry , najlepiej drugi aparat na podmianke .
Ostatnio zmieniony przez deejay 07-07-2011, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2011, 21:26   

Na ścianie grodziowej jest 3pinowa wtyka, mostkuje się ja i sprawdza sie czy dziala pompa paliwowa, ale jeżeli nie ma iskry to nie jest wina pompy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 07-07-2011, 21:30   

deejay napisał/a:
Obawiam się ze przyczyną będzie aparat zapłonowy , dokładniej mówiąc moduł ktory w nim "siedzi"

Ps: znam kilka przypadków uszkodzonego modułu i braku iskry , najlepiej drugi aparat na podmianke .

jeżeli dobrze myślę to chodzi o moduł mocy
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 07-07-2011, 21:48   

Dzięki, to jest już sporo.
Moduł mocy, jako jedyny z aparatu zapłonowego nie wymieniałem. Wiec, możliwe. Ale nie powinien, mieć błędów w kompie.

A czy widziałbym na świecy iskrę, nawet gdy do niczego jej nie przyłożyłem, tzn do jakiego metalu? nie chciałem by był przebicie na slinik.

Jeśli podłączam wał korbowy to mam reakcje. Słychać, że się ustawia.
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 07-07-2011, 22:20   

Świeca musi być przystawiona do elementu spiętego z masą. Silnik jak najbardziej sie do tego nadaje i nie musisz sie bać żadnych przeskoków bo one mu nic nie zrobią.
Jeśli włożyłeś ją tylko w fajkę i tak sprawdzałeś to nie mogłeś zauwazyć iskry ;)

Cytat:
Jeśli podłączam wał korbowy to mam reakcje. Słychać, że się ustawia.

Tej części nie kumam.
 
 
 
lowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 07-07-2011, 23:18   

Sprawdziłem, nie ma iskry. Przykładałem do kilku różnych elementów.

Co do czujnika:
Jak podłączam kostkę, po wcześniejszym odłączeniu, słyszę, że coś w silniku się dzieje.
Jest jakaś reakcja na podłączenie. Co do dokładnie jest to nie wiem.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-07-2011, 23:40   

lowmax napisał/a:
Sprawdziłem, nie ma iskry. Przykładałem do kilku różnych elementów


podmień cały kpl. aparat zapłonowy bez jakiejkolwiek zabawy w przekładanie bebechów , na 99% uwalony jest aparat zapł. .
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-07-2011, 06:49   

Masz tak czujnik położenia wału uwalony albo aparat zapłonowy a dokładniej moduł w środku.


Chociaż poczekaj jeżeli masz alarm to może być przyczyna(przypadek po sobie)
jeżeli do alarmu podłączone jest odcięcie zapłonu a jest już dość stary to mogły się nadpalić styki na przekaźniku.warto sprawdzić
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.