Nie odpala (też podczas holu),brak iskry,brak błędów???? |
Autor |
Wiadomość |
lowmax
Nowy Forumowicz
Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 16 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 07-07-2011, 20:12 Nie odpala (też podczas holu),brak iskry,brak błędów????
|
|
|
Witam,
potrzebna mi szybka pomoc, ze względu na fakt, że jestem uziemiony w Niemczech z moi autem.
Nie mam pomysłu na problem, a objawy dotyczą pewnie 99% wątków na forum. Może jesteście mnie w stanie nakierować na możliwą usterkę. mianowicie:
Z autem nie miałem, wcześniej i podczas podróży do Niemiec problemów.
Klasyczna sytuacja, gdzie na światłach ruszam, za mało gazu dodaje i auto gaśnie. Problem w tym, że nie chce się odpalić ponownie.
Podczas próby odpalenia rozrusznik kręcie silnie, tak jakby bez oporu. Dynamicznie. Lecz nic się nie dzieje, nawet się nie dławi.
Wymieniłem na miejscu cewkę, kable, świecę. Bez znaczenia.
Brak również błędów na komputerze. nic nie chce wypstrykać (23 i 24 jest, ale te miałem już od roku i dotyczą abs).
Wyciągnąłem świece i podpiąłem do kabla, by sprawdzić, czy jest iskra. Nie ma.
Po próbie odpalenia, jak wykręcam świecę, czuje paliwo, jest też trochę umoczona w nim.
Mój problem jest na tyle poważny, że muszę jakoś wrócić do polski do soboty, najlepiej z autem, bo nie bardzo mnie teraz stać na mechanika czy holowanie w Niemczech. Będę wdzięczy na jakiekolwiek podpowiedzi, czy nakierowanie na możliwy problem.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-07-2011, 20:17
|
|
|
Sprawdź czy pasek rozrządu cały, po objawach możliwe, że zerwany. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lowmax
Nowy Forumowicz
Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 16 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 07-07-2011, 20:57
|
|
|
Sprawdzone. Jest napięty i kręcie się równo. Zawory z pod wlewu oleju otwierają się i zamykają.
Jak mogę sprawdzić, czy pompa paliwowa jest ok?
Czy to co widzę, po wykręceniu świecy mogą być jakieś pozostałości w cilindrze, czy mieszanka oleju i paliwa? Bo może to nie jest paliwo świeżo wpompowane.
Które czujnik, mogą być odpowiedzialne za takie zachowanie?
Gdy odłączam Czujnik położenia wała, coś dzieje, jest jakaś reakcja, więc może to nie być winowajca. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
lowmax
Nowy Forumowicz
Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 16 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 07-07-2011, 21:14
|
|
|
Ok, a będę słyszał czy praucuje czy jak mogę sprawdzić czy działa porpawnie? |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 07-07-2011, 21:23
|
|
|
jeżeli nie ma iskry to pompkę zostaw w spokoju i lepiej podmień czujnik położenia wału bo akurat on jest odpowiedzialny za iskrę, pompki na słuch nie sprawdzisz |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-07-2011, 21:25
|
|
|
Obawiam się ze przyczyną będzie aparat zapłonowy , dokładniej mówiąc moduł ktory w nim "siedzi"
Ps: znam kilka przypadków uszkodzonego modułu i braku iskry , najlepiej drugi aparat na podmianke . |
Ostatnio zmieniony przez deejay 07-07-2011, 21:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-07-2011, 21:26
|
|
|
Na ścianie grodziowej jest 3pinowa wtyka, mostkuje się ja i sprawdza sie czy dziala pompa paliwowa, ale jeżeli nie ma iskry to nie jest wina pompy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 07-07-2011, 21:30
|
|
|
deejay napisał/a: | Obawiam się ze przyczyną będzie aparat zapłonowy , dokładniej mówiąc moduł ktory w nim "siedzi"
Ps: znam kilka przypadków uszkodzonego modułu i braku iskry , najlepiej drugi aparat na podmianke . |
jeżeli dobrze myślę to chodzi o moduł mocy |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
lowmax
Nowy Forumowicz
Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 16 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 07-07-2011, 21:48
|
|
|
Dzięki, to jest już sporo.
Moduł mocy, jako jedyny z aparatu zapłonowego nie wymieniałem. Wiec, możliwe. Ale nie powinien, mieć błędów w kompie.
A czy widziałbym na świecy iskrę, nawet gdy do niczego jej nie przyłożyłem, tzn do jakiego metalu? nie chciałem by był przebicie na slinik.
Jeśli podłączam wał korbowy to mam reakcje. Słychać, że się ustawia. |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 07-07-2011, 22:20
|
|
|
Świeca musi być przystawiona do elementu spiętego z masą. Silnik jak najbardziej sie do tego nadaje i nie musisz sie bać żadnych przeskoków bo one mu nic nie zrobią.
Jeśli włożyłeś ją tylko w fajkę i tak sprawdzałeś to nie mogłeś zauwazyć iskry
Cytat: | Jeśli podłączam wał korbowy to mam reakcje. Słychać, że się ustawia. |
Tej części nie kumam. |
|
|
|
 |
lowmax
Nowy Forumowicz
Auto: Galant [97] 2.5 V6 Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 16 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 07-07-2011, 23:18
|
|
|
Sprawdziłem, nie ma iskry. Przykładałem do kilku różnych elementów.
Co do czujnika:
Jak podłączam kostkę, po wcześniejszym odłączeniu, słyszę, że coś w silniku się dzieje.
Jest jakaś reakcja na podłączenie. Co do dokładnie jest to nie wiem. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-07-2011, 23:40
|
|
|
lowmax napisał/a: | Sprawdziłem, nie ma iskry. Przykładałem do kilku różnych elementów |
podmień cały kpl. aparat zapłonowy bez jakiejkolwiek zabawy w przekładanie bebechów , na 99% uwalony jest aparat zapł. . |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 08-07-2011, 06:49
|
|
|
Masz tak czujnik położenia wału uwalony albo aparat zapłonowy a dokładniej moduł w środku.
Chociaż poczekaj jeżeli masz alarm to może być przyczyna(przypadek po sobie)
jeżeli do alarmu podłączone jest odcięcie zapłonu a jest już dość stary to mogły się nadpalić styki na przekaźniku.warto sprawdzić |
|
|
|
 |
|