OT z tematu "Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?" |
Autor |
Wiadomość |
Croom
Forumowicz
Auto: Diesel klekot
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 101
|
Wysłany: 28-08-2010, 16:42
|
|
|
Radassss napisał/a: | czy to wszystko twoje??
... pomysl na biznes moze i dobry ale zeby na kazdym mozliwym forum?? |
Moje, mam wielu znajomych, kolegów, a biznes w tym zapewniam Cię żaden jesli o tematyce zarobkowej mowa, więcej satysfakcji ale to mało kto zrozumie
Radassss napisał/a: | Wiekszosc olejow syntetycznych w klasie C1 ma norme 30000 km wiec co to jest dla nich 20000?? |
Na jakiej podstawie to piszesz ?
Jakieś konkretne normy, wyniki badań ?
Olej C1 to maksymalnie odchudzona oliwa,...
Widzialeś kiedys wyniki badania laboratoryjnego oleju przepracowanego ?
Radassss napisał/a: | Ekspert: |
Kto to jest ?
Radassss napisał/a: | wydłużenia przebiegów między wymianami jest podyktowana przede wszystkim uwarunkowaniami konstrukcyjno- eksploatacyjnymi silnika takimi jak pojemność układu olejowego, charakterystyką zużycia oleju i paliwa w trakcie eksploatacji. |
Zaiste było by to cudowne podejscie producentów do tematu w trosce o nasze jednostki ale dla nich ważniejsze są liczby i ekonomia więc gonienie kogoś co 10 000km do serwisu jest niezbyt opłacalne lepiej wymieniać oleje co 30 000km w wysilonych , wysokoobrotowych silnikach ze średnią zawartością substancji dyspergująco - myjacych
Bastek77 napisał/a: | Bez przesady 660 tys. km jednym autem? |
Nie jednym autem ale na jednym oleju, wymieniając tylko filtr oleju.
A przebiegi sa i większe ...
Co powiecie na ok. 1 500 000km ?
http://www.amsoil.com/lit/g2578.pdf
bastek1 napisał/a: | II-ga wymiana
tym razem poszedł
shell helix ultra 5w40 |
Olej o silnych własciwosciach myjacych i płukających, obserwuj jednostkę, nie toleruje żadnych nagarów i osadów wysokotemperaturowych.
Pozdrawiam goraco. |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2010, 22:02
|
|
|
Generalnie do naszych miśków powinien być olej 5w30C3, ale każdy leje co lubi no i jak długo zamierza jeździć autem, bo na 100tys. km wystarczy Lotos 15w40, też da rade:) |
|
|
|
 |
szuwax
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 09 sedan 1.5 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: google
|
Wysłany: 06-10-2010, 12:59
|
|
|
witam wszystkich mam pytanko co powiecie na olej
- Millers XF Longlife C3 5w30 5l
- Millers XF Longlife 5w30 5l
i czemu ten C3 jest dużo tańszy ??
[ Dodano: 06-10-2010, 13:53 ]
no i dodam jeszcze ten
Olej Valvoline SynPower MST 5W-30 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2010, 21:32
|
|
|
Powiniec być 5w30 z C3, marka generalnie do wyboru, do koloru:)ja wlałem motula |
|
|
|
 |
szuwax
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 09 sedan 1.5 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: google
|
Wysłany: 13-10-2010, 13:22
|
|
|
a kto powiedział że 5w-30 ?? a tym bardziej C3 ??? co to za brednie ??? |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2010, 15:07
|
|
|
a kto powiedział że 5w-30 ?? a tym bardziej C3 ??? co to za brednie ???
ASO |
|
|
|
 |
pete82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2011, 13:12 5w-30 i 5w-40
|
|
|
Witam,
Zbliża się właśnie druga wymiana oleju przy 20 tys km. (pierwsza zmiana przy 7 tys SHELL HELIX ULTRA 5W-40), i po studiowaniu forum zaczołem się skłaniać do zmiany oleju na Shell Hellix 5w30.
Zadzwoniłem przed chwilą do swojego ASO (Warszawa Japan Motors) i tak jak rok temu powiedzieli mi że do 1.8 powinien być 5w40 i bądź tu mądry.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2011, 13:21
|
|
|
Oba będą dobre, ale 5W30 powinien spokojnie wystarczyć szczególnie że prawie wszyscy taki leją. Jest też odrobinę rzadszy więc w zimie lepiej + mniejsze opory na silniku. |
|
|
|
 |
pete82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2011, 13:29 Zamiana
|
|
|
I ogólnie nie powinno być żadnych problemów z zamianą oleju z 5W40 na 5W30? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2011, 13:30
|
|
|
Nie będzie. |
|
|
|
 |
pete82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2011, 14:05
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Co ciekawe zadzwoniłem do dwóch innych serwisów (mitcar i AutoGT) i tutaj panowie zalecali 5W-30 Castrola. Więc chyba zdecyduje się tym razem na ten olej.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2011, 14:08
|
|
|
Ale Castrola odradzam(y). |
|
|
|
 |
pete82
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2011, 15:05
|
|
|
OK. To zostane przy shellu 5W-30 |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-07-2011, 19:14
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ale Castrola odradzam(y). |
a dlaczego? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-07-2011, 19:27
|
|
|
jac napisał/a: |
a dlaczego? |
Ponieważ to nie producent tylko dystrybutor i kupa marketingu. Wiele razy słyszałem/czytałem o tym że syfi w silniku. Poczytaj forum wiele mówi się złego o castrolu.
Jakieś firmy jak Valvoline, Shell, Mobil, Liqui Moly, Motul czy nawet Elf jest bardziej pewny i na pewno te firmy mają bardziej stabilne oponie. Jeśli ktoś chce wybrać jeszcze te najlepsze to warto też przeczytać etykietę czy dany olej jest pełnym syntetykiem czy syntetykiem (większość producentów tak nazywa oleje HC coś pomiędzy syntetykiem a pół syntetykiem). |
|
|
|
 |
|