Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
OT z tematu "Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?"
Autor Wiadomość
Croom 
Forumowicz

Auto: Diesel klekot
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 101
Wysłany: 28-08-2010, 16:42   

Radassss napisał/a:
czy to wszystko twoje??
... pomysl na biznes moze i dobry ale zeby na kazdym mozliwym forum??


Moje, mam wielu znajomych, kolegów, a biznes w tym zapewniam Cię żaden jesli o tematyce zarobkowej mowa, więcej satysfakcji ale to mało kto zrozumie :-)

Radassss napisał/a:
Wiekszosc olejow syntetycznych w klasie C1 ma norme 30000 km wiec co to jest dla nich 20000??


Na jakiej podstawie to piszesz ?
Jakieś konkretne normy, wyniki badań ?
Olej C1 to maksymalnie odchudzona oliwa,...
Widzialeś kiedys wyniki badania laboratoryjnego oleju przepracowanego ?

Radassss napisał/a:
Ekspert:


Kto to jest ?
Radassss napisał/a:
wydłużenia przebiegów między wymianami jest podyktowana przede wszystkim uwarunkowaniami konstrukcyjno- eksploatacyjnymi silnika takimi jak pojemność układu olejowego, charakterystyką zużycia oleju i paliwa w trakcie eksploatacji.


Zaiste było by to cudowne podejscie producentów do tematu w trosce o nasze jednostki ale dla nich ważniejsze są liczby i ekonomia więc gonienie kogoś co 10 000km do serwisu jest niezbyt opłacalne lepiej wymieniać oleje co 30 000km w wysilonych , wysokoobrotowych silnikach ze średnią zawartością substancji dyspergująco - myjacych :D

Bastek77 napisał/a:
Bez przesady 660 tys. km jednym autem?


Nie jednym autem ale na jednym oleju, wymieniając tylko filtr oleju.
A przebiegi sa i większe ...
Co powiecie na ok. 1 500 000km ?
http://www.amsoil.com/lit/g2578.pdf

bastek1 napisał/a:
II-ga wymiana
tym razem poszedł
shell helix ultra 5w40


Olej o silnych własciwosciach myjacych i płukających, obserwuj jednostkę, nie toleruje żadnych nagarów i osadów wysokotemperaturowych.

Pozdrawiam goraco.
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2010, 22:02   

Generalnie do naszych miśków powinien być olej 5w30C3, ale każdy leje co lubi :P no i jak długo zamierza jeździć autem, bo na 100tys. km wystarczy Lotos 15w40, też da rade:)
 
 
szuwax 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 09 sedan 1.5 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: google
Wysłany: 06-10-2010, 12:59   

witam wszystkich mam pytanko co powiecie na olej
- Millers XF Longlife C3 5w30 5l
- Millers XF Longlife 5w30 5l
i czemu ten C3 jest dużo tańszy ??

[ Dodano: 06-10-2010, 13:53 ]
no i dodam jeszcze ten
Olej Valvoline SynPower MST 5W-30
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2010, 21:32   

Powiniec być 5w30 z C3, marka generalnie do wyboru, do koloru:)ja wlałem motula
 
 
szuwax 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 09 sedan 1.5 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: google
Wysłany: 13-10-2010, 13:22   

a kto powiedział że 5w-30 ?? a tym bardziej C3 ??? co to za brednie ???
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2010, 15:07   

a kto powiedział że 5w-30 ?? a tym bardziej C3 ??? co to za brednie ???
ASO
 
 
pete82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2011, 13:12   5w-30 i 5w-40

Witam,

Zbliża się właśnie druga wymiana oleju przy 20 tys km. (pierwsza zmiana przy 7 tys SHELL HELIX ULTRA 5W-40), i po studiowaniu forum zaczołem się skłaniać do zmiany oleju na Shell Hellix 5w30.
Zadzwoniłem przed chwilą do swojego ASO (Warszawa Japan Motors) i tak jak rok temu powiedzieli mi że do 1.8 powinien być 5w40 i bądź tu mądry.

Pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2011, 13:21   

Oba będą dobre, ale 5W30 powinien spokojnie wystarczyć szczególnie że prawie wszyscy taki leją. Jest też odrobinę rzadszy więc w zimie lepiej + mniejsze opory na silniku.
 
 
pete82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2011, 13:29   Zamiana

I ogólnie nie powinno być żadnych problemów z zamianą oleju z 5W40 na 5W30?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2011, 13:30   

Nie będzie.
 
 
pete82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2011, 14:05   

Dzięki za odpowiedź. Co ciekawe zadzwoniłem do dwóch innych serwisów (mitcar i AutoGT) i tutaj panowie zalecali 5W-30 Castrola. Więc chyba zdecyduje się tym razem na ten olej.

Pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2011, 14:08   

Ale Castrola odradzam(y).
 
 
pete82 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2011, 15:05   

OK. To zostane przy shellu 5W-30
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-07-2011, 19:14   

krzychu napisał/a:
Ale Castrola odradzam(y).


a dlaczego?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-07-2011, 19:27   

jac napisał/a:

a dlaczego?


Ponieważ to nie producent tylko dystrybutor i kupa marketingu. Wiele razy słyszałem/czytałem o tym że syfi w silniku. Poczytaj forum wiele mówi się złego o castrolu.

Jakieś firmy jak Valvoline, Shell, Mobil, Liqui Moly, Motul czy nawet Elf jest bardziej pewny i na pewno te firmy mają bardziej stabilne oponie. Jeśli ktoś chce wybrać jeszcze te najlepsze to warto też przeczytać etykietę czy dany olej jest pełnym syntetykiem czy syntetykiem (większość producentów tak nazywa oleje HC coś pomiędzy syntetykiem a pół syntetykiem).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.