 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rozmieszczenie pinów w zegarach HC w VR4 |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-07-2011, 23:53
|
|
|
sveno napisał/a: | a w wolnej chwili możesz to zrobić za mnie puki zegary leżą u Ciebie? Nie spieszy mi się bo montował to będę na początku września, teraz zbieram dane |
mogę
sveno napisał/a: |
rozrysować sobie mogę tylko, że ja muszę znać to napięcie, bo nie mam A/T i muszę "dorobić" sygnał, a nie wiem czy 5V czy może tylko 3V? Chociaż to instalacja samochodowa, więc może 12V? |
To niech ktoś zmierzy miernikem z odpowiedniego pinu na masę jakie tam napiecie. Ja nie dam rady, pod od pół roku też manualem się wożę.
Będe miał jutro chwilę wolnego to zobaczę jak moduł a/t jest sklejony.
Kostek niestety nie mam. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 11-07-2011, 00:21
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | To niech ktoś zmierzy miernikem z odpowiedniego pinu na masę jakie tam napiecie. | poszło już info do Owczara, da radę tylko, że za miesiąc dopiero jak będzie montował komputer pokładowy, tymczasem, jakby ktoś przypadkiem wyciągał zegary u siebie to byłbym wdzięczny za zmierzenie tego. Dam temat w dziale EAxx. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-07-2011, 13:00
|
|
|
Dziś obejrzałem zasilanie ledów w wyświetlaniu tiptronica. Typowy układ diodowo-rezystorowy po drodze. Tak więc dopóki nie znasz wartości elementów to nie wiesz jakie napięcie dawane na diody, choć prawdę mówiac skłaniam się do teorii +12V na pinach.
Zegarów jeszcze nie rozbierałem by zobaczyć tarczę z drugiej strony. Ale widać, że brak ikonek od płynu spryskiwaczy, oleju, cruise, tylnych przeciwmgielnych.
Z tymi ostatnimi ponoć może być kłopot, bo były wersje, że rzeczywiście brakowało wydrukowanego obrazka
Wtedy można dorobić podświetlanie przycisku/włącznika świateł. Ja tak mam, bo w moich zegarach w ogóle nie ma takiej ikonki, ale to są zegary "super-S" i tam na 100% nie było nadruku.
Paski ayc są wyświetlane przez układ zasilany podobnie do obrotomierza, predkościomierza, itd., tak więc nie jest to proste zasilenie z pinu na diodę.
Zbędne ikonki: ayc, pasy bezpieczeństwa, światła mijania.
Tu układ zasilania wyświetlacza tiptronica:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 11-07-2011, 19:56
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | choć prawdę mówiac skłaniam się do teorii +12V na pinach. | ja też i tak napisałem w dziale EAxx, ale wolałbym mieć to zmierzone, i pewność, że nie zjaram niczego. Tak na logikę skoro zegary HC pasują P&P w miejsce analogowych (patrząc pod względem wyświetlacza A/T ) a w tych analogowych literki podświetlane były żarówkami pracującymi na 12V to i tu na pinach musi być 12V, dobrze rozumuje?
swinks_UK napisał/a: | że brak ikonek od płynu spryskiwaczy, | nie potrzebne mi
swinks_UK napisał/a: | oleju, | w sensie tej pomarańczowej? Nigdy mi sie nie zapaliła i szczerze to nawet nie wiem gdzie jest
swinks_UK napisał/a: | cruise, tylnych przeciwmgielnych.
Z tymi ostatnimi ponoć może być kłopot, bo były wersje, że rzeczywiście brakowało wydrukowanego obrazka | nie nadążam, pisząc "brak ikonek" miałeś na myśli brak żarówek? Świeciłeś w te puste miejsca jakąś latarką?
swinks_UK napisał/a: | Paski ayc są wyświetlane przez układ zasilany podobnie do obrotomierza, prędkościomierza, itd., tak więc nie jest to proste zasilenie z pinu na diodę.
| jaśniej można? mnie interesuje co mam dać na pinie?
swinks_UK napisał/a: | Zbędne ikonki: ayc, | będzie wykorzystana jako rezerwa gazu (chyba)
swinks_UK napisał/a: | pasy bezpieczeństwa | nie mam pomysłu, może jako Oil Level.
swinks_UK napisał/a: | światła mijania. | z którego pinu biorą sygnał? Bo w rozpisce jest dwa razy drogowe (blue odnosi się zapewne do koloru ikony) na 1b i 2b podejrzewam, że to kolejny błąd i któryś z tych pinów zasila ikonę świateł mijania. JAk dorwe te zegary to klnę się na wszystko, że zrobię taką rozpiskę pinów, że nawet Luntek i Gracjan się połapią co i jak |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-07-2011, 20:25
|
|
|
"Brak ikonek" - to fizyczny brak nadruku. Były takie zegary, że nie tylko brakowało żarówki, ale też nadruku kolorowego.
Zdarzało się, że po prostu ikonki były zaklejane czarną taśmą by nie prześwitywało, ale wygrzebałem na forum, ze była też opcja "zero nadruku", np. w moich poprzednich przeciwmgielne tylne były zaklejone, w tych co teraz mam w ogóle brak nadruku. W obu przypadkach świecenie latarką nic nie da. Trzeba rozebrać i zobaczyć tarcze od spodu.
Będe miał wiecej czasu to ci zrobię poprawiona rozpiskę |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 11-07-2011, 20:35
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Będe miał wiecej czasu to ci zrobię poprawiona rozpiskę | spoko, sam sobie zrobie, potrzebne mi tylko to napięcie na pinach od A/T |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|
|