Luzowanie alternatora 2.0 TD 93r |
Autor |
Wiadomość |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 13-07-2011, 17:21 Luzowanie alternatora 2.0 TD 93r
|
|
|
Może ktoś mi powiedzieć, w których miejscach przymocowany jest alternator? |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-07-2011, 17:46
|
|
|
trzyma się na jednej śrubie od dołu (tuż pod alternatorem się znajduje) i na drugiej u góry do szyny na której oddalasz alternator od bloku w celu napięcia paska alternatora i to wszystko |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 19-07-2011, 17:23
|
|
|
W jaki sposób najłatwiej możnaby odkręcić tą srubę pod alternatorym, gdy galant stoi pod blokiem i nie mam zabardzo jak go dostarczyć do mechanika? |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-07-2011, 23:39
|
|
|
Bez problemu można pod blokiem od góry dojść ja wszystko przy moim robie przy blokiem i mam doświadczenie i zapewniam że to nie jest trudna operacja
Warto sobie ułatwić sprawę zdejmując jeden wiatrak z chłodnicy ( na 2 śruby u góry i 2 na dole trzeba się położyć na glebie niestety ) no ale bez zdejmowania wiatraków też się da to była tylko taka aluzja dla ułatwienia musi odnaleźć/ wymacać tą śrubę od alternatora z prawej ( jak otworzysz maskę) widać ją być powinno z lewej to już trochę gorzej z widocznością... nakładasz z jednej strony klucz na nią a z drugiej drugim kluczem odkręcasz nakrętkę drugim kluczem uważaj by Ci alternator nie zsunął się na chłodnice bo troszkę waży i może pogiąć szczebelki na chłodnicy
To jest odnośnie dolnej śruby bo górna to oczywiste widać ją jak na dłoni utwierdza alternator do szyny Nie pamiętam czy alternator wyjdzie górą bez demontażu wiatraka chodnicy ale może wtedy zejdzie dołem ciężko mi powiedzieć bo ja miałem wiatrak zdjęty i bez trudu wyszedł
Jak będziesz miał problem ze zlokalizowaniem śruby dolnej alternatora to połóż się pod autem powinieneś ją dostrzec wtedy lepiej i potem ją od góry bez trudu znaleźć
Tak wiem to inny silnik ale w dieslu jest tak samo to niebieskie to alternator a czerwone miejsce w którym jest śruba
Starałem się szczegółowo jak się da opisać mam nadzieje że uda się teraz bez problemowo wszystko |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 20-07-2011, 17:15
|
|
|
Kurde szukałem - nie mogłem nic znaleść. Ciasno w tym galancie nic nie widać .
Mam też takie pytanie, czy jak założe pasek od pompy, to będzie się kręcić, czy wymaga tez założenia klinowego? |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-07-2011, 19:00
|
|
|
bez paska alternatora nie będzie chodzić pompa wody i pompa wspomagania
Zaraz normalnie nakręcę chyba jeszcze film gdzie ta śruba |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-07-2011, 20:57
|
|
|
ja ostatnio musialem wymienic alternator i zrobilem to od góry.
Fakt było ciezko na poczatku bo nie wiedziałem gdzie co jest ale w koncu sie udało.
A potem kupilem nowy pasek zeby wymienic stary, i tak jezdzilem jezdzilem az w koncu pod hipermarketem strzelił, a ze mialem go w bagazniku razem z kluczami to na biegu na parkingu wymienilem . dostep jest kiepski zwlaszcza, ze ja w tych miejscach tam mam parownik, ale da sie zrobić.
ta sruba od alternatora to 12stka. i jak widzisz alternator to po lewej stronie lec wzdluz alternatora w dół. powinieneś to znależć bez problemu. ja wszystko robilem metodą prób i bledów . |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-07-2011, 21:20
|
|
|
o jeszcze byłbym zapomniał z tyłu do alternatora masz wakupompe 2 przewody do niej idą jak chcesz wyjąć alternator to odłącz 2 przewody wakupompy ona tłoczy powietrze do wspomagania hamulców po wsadzeniu alternatora z powrotem podłączasz po prostu przewody bez obaw nic nie trzeba odpowietrzać robić po prostu je podłączyć niestety właśnie jak pasek alternatora padnie w dieslu to hamulce też siadają przynajmniej wspomaganie ich
Krejzi alternator z diesla jest 2 razy taki jak Twój niestety bez wyjęcia wiatraka chłodnicy mogą być problemy go wytargać górą
[ Dodano: 20-07-2011, 22:12 ]
http://www.youtube.com/watch?v=MMgpaxt7UIs Najbardziej obrazowo jak się dało sory za jakość przed chwilą z komórki nagrałem |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 21-07-2011, 14:48
|
|
|
Znalazłem dwie śruby w tym miejscu, które pokazałeś. Cięzko było normalnym kluczem tam wogóle coś zdziałać to wziołem nasadowe i na tę śrubę po bliżej alternatora 12 nie wchodziła, 14 za duża, a 13 nie mam . Na tą dalej udało mi się założyć, ale tam jeszcze mniej miejsca i nie dało rady nic przekręcić.
Coraz częściej myślę o zdjęciu koła i wtedy próbować. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-07-2011, 15:04
|
|
|
Jedna śrubka to jak pamiętam mocowanie magistrali olejowej czyli całego tego kawałka blachy do którego utwierdzony jest filtr oleju
Wyjęcie koła chyba nic nie pomoże bo jest osłona plastikowa
No tylko kluczem nasadowym da radę z prawej a z lewej musisz wsadzić jakiś klucz by się cała śruba nie kręciła nie musisz tym kluczem obracać bo wiem że nie za bardzo jest nawet gdzie
mi też było trochę łatwiej bo zdjąłem sobie pompę wspomagania zapomniałem hehe
Jak teraz tak sobie przypomnę z pompą wspomagania i jeszcze wiatrakiem na chłodnicy to rzeczywiście strasznie mało tam miejsca jest |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-07-2011, 10:50
|
|
|
Wszyc napisał/a: | Krejzi alternator z diesla jest 2 razy taki jak Twój niestety bez wyjęcia wiatraka chłodnicy mogą być problemy go wytargać górą |
swojego tez góra nie wytargram .
nieuwaznie przeczytalem ze silnik 2.0 ale ze TD to juz nie . w takim razie nie mam informacji w tym temacie |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 04-08-2011, 22:15
|
|
|
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Problem naprawiony, ale nie obeszło się bez kanału i mechanika. Nawet od dołu było strasznie mało miejsca |
|
|
|
 |
|