Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzowanie alternatora 2.0 TD 93r
Autor Wiadomość
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 13-07-2011, 17:21   Luzowanie alternatora 2.0 TD 93r

Może ktoś mi powiedzieć, w których miejscach przymocowany jest alternator?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-07-2011, 17:46   

trzyma się na jednej śrubie od dołu (tuż pod alternatorem się znajduje) i na drugiej u góry do szyny na której oddalasz alternator od bloku w celu napięcia paska alternatora i to wszystko
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 19-07-2011, 17:23   

W jaki sposób najłatwiej możnaby odkręcić tą srubę pod alternatorym, gdy galant stoi pod blokiem i nie mam zabardzo jak go dostarczyć do mechanika?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-07-2011, 23:39   

Bez problemu można pod blokiem od góry dojść :) ja wszystko przy moim robie przy blokiem i mam doświadczenie i zapewniam że to nie jest trudna operacja :P

Warto sobie ułatwić sprawę zdejmując jeden wiatrak z chłodnicy ( na 2 śruby u góry i 2 na dole trzeba się położyć na glebie niestety ) no ale bez zdejmowania wiatraków też się da to była tylko taka aluzja dla ułatwienia musi odnaleźć/ wymacać tą śrubę od alternatora z prawej ( jak otworzysz maskę) widać ją być powinno z lewej to już trochę gorzej z widocznością... nakładasz z jednej strony klucz na nią a z drugiej drugim kluczem odkręcasz nakrętkę drugim kluczem :P uważaj by Ci alternator nie zsunął się na chłodnice bo troszkę waży i może pogiąć szczebelki na chłodnicy

To jest odnośnie dolnej śruby bo górna to oczywiste widać ją jak na dłoni utwierdza alternator do szyny :) Nie pamiętam czy alternator wyjdzie górą bez demontażu wiatraka chodnicy ale może wtedy zejdzie dołem :) ciężko mi powiedzieć bo ja miałem wiatrak zdjęty i bez trudu wyszedł

Jak będziesz miał problem ze zlokalizowaniem śruby dolnej alternatora to połóż się pod autem powinieneś ją dostrzec wtedy lepiej i potem ją od góry bez trudu znaleźć :P



Tak wiem to inny silnik ale w dieslu jest tak samo to niebieskie to alternator a czerwone miejsce w którym jest śruba :P

Starałem się szczegółowo jak się da opisać :P mam nadzieje że uda się teraz bez problemowo wszystko :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 20-07-2011, 17:15   

Kurde szukałem - nie mogłem nic znaleść. Ciasno w tym galancie nic nie widać :P .

Mam też takie pytanie, czy jak założe pasek od pompy, to będzie się kręcić, czy wymaga tez założenia klinowego?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-07-2011, 19:00   

bez paska alternatora nie będzie chodzić pompa wody i pompa wspomagania

Zaraz normalnie nakręcę chyba jeszcze film gdzie ta śruba :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-07-2011, 20:57   

ja ostatnio musialem wymienic alternator i zrobilem to od góry.
Fakt było ciezko na poczatku bo nie wiedziałem gdzie co jest ale w koncu sie udało.
A potem kupilem nowy pasek zeby wymienic stary, i tak jezdzilem jezdzilem az w koncu pod hipermarketem strzelił, a ze mialem go w bagazniku razem z kluczami to na biegu na parkingu wymienilem ;) . dostep jest kiepski zwlaszcza, ze ja w tych miejscach tam mam parownik, ale da sie zrobić.
ta sruba od alternatora to 12stka. i jak widzisz alternator to po lewej stronie lec wzdluz alternatora w dół. powinieneś to znależć bez problemu. ja wszystko robilem metodą prób i bledów ;) .
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-07-2011, 21:20   

o jeszcze byłbym zapomniał z tyłu do alternatora masz wakupompe 2 przewody do niej idą jak chcesz wyjąć alternator to odłącz 2 przewody wakupompy ona tłoczy powietrze do wspomagania hamulców po wsadzeniu alternatora z powrotem podłączasz po prostu przewody bez obaw nic nie trzeba odpowietrzać robić po prostu je podłączyć :) niestety właśnie jak pasek alternatora padnie w dieslu to hamulce też siadają :D przynajmniej wspomaganie ich :P

Krejzi alternator z diesla jest 2 razy taki jak Twój niestety bez wyjęcia wiatraka chłodnicy mogą być problemy go wytargać górą :)

[ Dodano: 20-07-2011, 22:12 ]
http://www.youtube.com/watch?v=MMgpaxt7UIs Najbardziej obrazowo jak się dało sory za jakość przed chwilą z komórki nagrałem :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 21-07-2011, 14:48   

Znalazłem dwie śruby w tym miejscu, które pokazałeś. Cięzko było normalnym kluczem tam wogóle coś zdziałać to wziołem nasadowe i na tę śrubę po bliżej alternatora 12 nie wchodziła, 14 za duża, a 13 nie mam :D . Na tą dalej udało mi się założyć, ale tam jeszcze mniej miejsca i nie dało rady nic przekręcić.

Coraz częściej myślę o zdjęciu koła i wtedy próbować.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-07-2011, 15:04   

Jedna śrubka to jak pamiętam mocowanie magistrali olejowej czyli całego tego kawałka blachy do którego utwierdzony jest filtr oleju :P

Wyjęcie koła chyba nic nie pomoże bo jest osłona plastikowa :P

No tylko kluczem nasadowym da radę z prawej a z lewej musisz wsadzić jakiś klucz by się cała śruba nie kręciła nie musisz tym kluczem obracać bo wiem że nie za bardzo jest nawet gdzie :P
mi też było trochę łatwiej bo zdjąłem sobie pompę wspomagania zapomniałem hehe :P

Jak teraz tak sobie przypomnę z pompą wspomagania i jeszcze wiatrakiem na chłodnicy to rzeczywiście strasznie mało tam miejsca jest :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-07-2011, 10:50   

Wszyc napisał/a:
Krejzi alternator z diesla jest 2 razy taki jak Twój niestety bez wyjęcia wiatraka chłodnicy mogą być problemy go wytargać górą


swojego tez góra nie wytargram ;) .
nieuwaznie przeczytalem ze silnik 2.0 ale ze TD to juz nie ;) . w takim razie nie mam informacji w tym temacie :)
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 04-08-2011, 22:15   

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Problem naprawiony, ale nie obeszło się bez kanału i mechanika. Nawet od dołu było strasznie mało miejsca :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.