Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1.3 12v - spadają obroty przy skręcaniu
Autor Wiadomość
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 19-07-2011, 09:57   Lancer 1.3 12v - spadają obroty przy skręcaniu

Witam,
miś ma taką dziwną przypadłość - w czasie skręcania kierownicą bardzo spadają mu obroty - nie wiem na ile, bo obrotomierza w GLi brak, ale spadek jest wyraźnie wyczuwalny. Gdy jedzie na LPG, to w podobnej sytuacji zawsze gaśnie. Nie zauważałem tego, dopóki za stery nie wsiadła moja druga połówka - jako to kobieta... jeździ z wduszonym sprzęgłem na zakrętach... miś jej zgasł no i wtedy się zainteresowałem tematem.
W czasie jazdy na biegu jałowym być może obroty też trochę spadają, ale tego nie jestem pewien - trudno to wyczuć. Na pewno wtedy nie gaśnie ani na Pb, ani na LPG. Robi tak dopiero przy skręcaniu.

Ktoś wie od czego zacząć ?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-07-2011, 23:46   

jurekschroda, a jak właczasz odbiorniki pradu itp to co sie dzieje ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 20-07-2011, 10:02   

Jak włączam np ogrzewanie tylnej szyby, światła, dmuchawę na maksa to obroty delikatnie spadają. Na postoju oczywiście :wink: Ale tak było praktycznie od początku ( czyli jakieś 100tkm temu) , w Colcie CJ 4g13 jest tak samo, więc chyba w normie.

A może przeczyścić krokowca ? Może to być przyczyną ? Ma to jakiś związek ?
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 20-07-2011, 11:33   

Masz w nim wspomaganie?
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 20-07-2011, 13:49   

Tak, wspomaganie jest.
 
 
Mithrill 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: Lancer 1.6 16V (C66A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 543
Skąd: Dobrodzień
Wysłany: 20-07-2011, 20:57   

No to spadek obrotów jest normalny przy kręceniu kierą (jeżeli masz wspomaganie). Ale nie powinien być aż tak spory, żeby auto gasło. Krokowiec zawsze wtedy podnosi obroty.
Proponuję czyszczenie przepustnicy, krokowca i regulację obrotów jałowych. Trochę trzeba mu je podnieść chyba... ale to już po czyszczeniu ustalisz.

A jeżeli to nic nie da, to wtedy trzeba szukać rozwiązania w innym miejscu.
Może sam krokowiec nie wyrabia?
 
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2011, 21:42   

A może coś jest z pompą wspomagania nie tak? Fakt że zawsze jest spadek obrotów, w końcu pompa tworzy opór przy pracy na inne koła pasowe, ale że by aż tak..Mm..a jak naciąg paska?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-07-2011, 23:21   

Zielu175 napisał/a:
a jak naciąg paska?
pewnie myślisz, że jest za luźny. Wtedy by piszczał, a nie powodował spadku obrotów.
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2011, 03:07   

Nie, prędzej może jakby był za mocno naciągnięty i popsuł coś z pompą, łożyskiem..? Chociaż mało możliwe aby stwarzało to wyżej opisany problem.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 21-07-2011, 10:39   

Cytat:
Mm..a jak naciąg paska?

Naciąg ok.

Cytat:
No to spadek obrotów jest normalny przy kręceniu kierą (jeżeli masz wspomaganie). Ale nie powinien być aż tak spory, żeby auto gasło. Krokowiec zawsze wtedy podnosi obroty.

Krokowiec tak jakby działał z opoźnieniem. Zacznę od czyszczenia krokowca. Gdzies na forum widziałem jakieś fotostory na ten temat, ale chyba nie do 4g13.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 21-07-2011, 18:54   

jurekschroda napisał/a:
jakieś fotostory na ten temat, ale chyba nie do 4g13.

bedzie analogicznie wiec dasz rade
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.