Lancer 1.3 12v - spadają obroty przy skręcaniu |
Autor |
Wiadomość |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 19-07-2011, 09:57 Lancer 1.3 12v - spadają obroty przy skręcaniu
|
|
|
Witam,
miś ma taką dziwną przypadłość - w czasie skręcania kierownicą bardzo spadają mu obroty - nie wiem na ile, bo obrotomierza w GLi brak, ale spadek jest wyraźnie wyczuwalny. Gdy jedzie na LPG, to w podobnej sytuacji zawsze gaśnie. Nie zauważałem tego, dopóki za stery nie wsiadła moja druga połówka - jako to kobieta... jeździ z wduszonym sprzęgłem na zakrętach... miś jej zgasł no i wtedy się zainteresowałem tematem.
W czasie jazdy na biegu jałowym być może obroty też trochę spadają, ale tego nie jestem pewien - trudno to wyczuć. Na pewno wtedy nie gaśnie ani na Pb, ani na LPG. Robi tak dopiero przy skręcaniu.
Ktoś wie od czego zacząć ? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-07-2011, 23:46
|
|
|
jurekschroda, a jak właczasz odbiorniki pradu itp to co sie dzieje ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 20-07-2011, 10:02
|
|
|
Jak włączam np ogrzewanie tylnej szyby, światła, dmuchawę na maksa to obroty delikatnie spadają. Na postoju oczywiście Ale tak było praktycznie od początku ( czyli jakieś 100tkm temu) , w Colcie CJ 4g13 jest tak samo, więc chyba w normie.
A może przeczyścić krokowca ? Może to być przyczyną ? Ma to jakiś związek ? |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 20-07-2011, 11:33
|
|
|
Masz w nim wspomaganie? |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 20-07-2011, 13:49
|
|
|
Tak, wspomaganie jest. |
|
|
|
 |
Mithrill
Mitsumaniak Łukasz

Auto: Lancer 1.6 16V (C66A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 543 Skąd: Dobrodzień
|
Wysłany: 20-07-2011, 20:57
|
|
|
No to spadek obrotów jest normalny przy kręceniu kierą (jeżeli masz wspomaganie). Ale nie powinien być aż tak spory, żeby auto gasło. Krokowiec zawsze wtedy podnosi obroty.
Proponuję czyszczenie przepustnicy, krokowca i regulację obrotów jałowych. Trochę trzeba mu je podnieść chyba... ale to już po czyszczeniu ustalisz.
A jeżeli to nic nie da, to wtedy trzeba szukać rozwiązania w innym miejscu.
Może sam krokowiec nie wyrabia? |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2011, 21:42
|
|
|
A może coś jest z pompą wspomagania nie tak? Fakt że zawsze jest spadek obrotów, w końcu pompa tworzy opór przy pracy na inne koła pasowe, ale że by aż tak..Mm..a jak naciąg paska? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-07-2011, 23:21
|
|
|
Zielu175 napisał/a: | a jak naciąg paska? | pewnie myślisz, że jest za luźny. Wtedy by piszczał, a nie powodował spadku obrotów. |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2011, 03:07
|
|
|
Nie, prędzej może jakby był za mocno naciągnięty i popsuł coś z pompą, łożyskiem..? Chociaż mało możliwe aby stwarzało to wyżej opisany problem. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 21-07-2011, 10:39
|
|
|
Cytat: | Mm..a jak naciąg paska? |
Naciąg ok.
Cytat: | No to spadek obrotów jest normalny przy kręceniu kierą (jeżeli masz wspomaganie). Ale nie powinien być aż tak spory, żeby auto gasło. Krokowiec zawsze wtedy podnosi obroty. |
Krokowiec tak jakby działał z opoźnieniem. Zacznę od czyszczenia krokowca. Gdzies na forum widziałem jakieś fotostory na ten temat, ale chyba nie do 4g13. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 21-07-2011, 18:54
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | jakieś fotostory na ten temat, ale chyba nie do 4g13. |
bedzie analogicznie wiec dasz rade |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|