 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Artykuł na stronę Mitsumaniaki.com |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 22-07-2011, 19:51
|
|
|
przepraszam za OT ale muszę to napisać:
dzordz8 napisał/a: | spotykając innego uzytkownika Gala to tak jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami |
wzruszyłem się cała prawda o pięknie posiadania tego auta |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-07-2011, 08:09
|
|
|
Rocznik: 2000
Model: EA5A - 2,5V6 kombi
Skrzynia: ASB/Tip
Przebieg: 216kkm
Użytkuję od 2 lat.
LPG: Tak/ wyższa półka
Zakupiony jako drugi galant. Pierwszy uległ wypadkowi. Zakupiony w Szczecinie od handlarza. Wygodny, dobry silnik, duży rodzinny samochód, ergonomiczny,
Silnik: bardzo dobra jednostka 160 konna, ograniczona dodatkowymi 2 katalizatorami, ale to tylko spadek 3 koni mech. Idealny do LPG.
Skrzynia: inveks II jedna z najlepszych skrzyń na świecie, żadnych awarii po przejechaniu [ponad 200 kkm, wiem bo zajmuję się naprawą skrzyń, ta nie była rozbierana od nowości, zbliża się wymiana filtra i oleju.
Jakość wykonania: bardzo dobra, wersja w skórach w opcji elegance.
Awarie: nieszczęsny układ zapłonowy, a tak naprawdę aparat zapłonowy, zespolony z cewką, czujnikiem położenia wałka i tranzystorem mocy. Złe umiejscowienie czujnika i tranzystora, ponieważ temperatura jak jest oddawana od nagrzanego bloku silnika powoduje awarię tych elementów. Poza tym zawieszenie przednie, a dokładnie wahacze, a jeszcze dokładniej tzw. banany - raz na 3 lata wymiana sworzni, cena 80 zł za sztukę, reszta wahaczy od nowości w oryginale. Nadkola tylne rdzewieją, trzeba przerabiać i wstawiać reperaturki, ale nie takie za 100 zł tylko ocynki za 250 zł - ciężko kupić ale można, lakierowanie fachowe - podkład x2, baza x 4 i klar x 4 to minimum, duży koszt, ale spokój na kolejne 10 lat. Zegarek, robi się zimny lut, naprawa 10 minut. Przednie tarcze hamulcowe krzywią się, winą jest układ zaciskowy klocków, po kilku latach użytkowania zaciera się i nierównomiernie naciska na tarcze, rozgrzana do wysokich temperatur tarcza poddaje się jednostronnemu naciskowi. Najlepsza opcja tarczy 276x26 z zestawem zaciskowym.
Czy poleciłbyś to auto znajomemu: Tak
Porównanie do innych aut, które posiadaliście. VW 4 sztuki, oczywiście niemiecka niezawodność i prostota, ale brak uroku takiego jaki jest w galancie.
Spalanie PB/LPG:
Miasto:13,5/15.5 lato, 14/17 zima
Trasa: 7,5/10,5 lato, 8,5/12 zima
Średnie 9/13 |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Nando
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA3W '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-07-2011, 09:21
|
|
|
To pośmiećmy w tym dziale
Rocznik: 1999
Model: EA3W - 2,4GDI kombi
Skrzynia: manual
Przebieg: 273kkm
Użytkuję od 16miesięcy.
LPG: Nie
Szukając samochodu zastanawiałem się nad A4, passatem lub V40. Wtedy przypadkiem natknąłem się w necie na Galanta i zacząłem się również przyglądać japońcowi. Trafiłem na 2 w moich poszukiwaniach między dziesiątkami szwabów. pierwszy z nich to był EA2A ale w fatalnym stanie przy przebiegu około 150kkm a drugi w stanie podejrzanie dobrym przy 250kkm (poza korozją na nadkolach). Po oglądnięciu tego drugiego z mechanikiem stałem się jego właścicielem.
Silnik:
Nigdy wcześniej nie miałem nic wspólnego z GDI, ale ogólnie jestem zadowolony. Problemem jest to, że mechanicy się go boją.
Skrzynia:
Manual do tej pory bezawaryjny, aczkolwiek przydałaby się "6"
Jakość wykonania:
Najuboższa wersja ale i tak lepiej wyposażona niż przeciętny niemiec w tym wieku. W środku z niepożądanych dźwięków słychać tylko jakieś stukanie w kokpicie w okolicach przedniego lewego słupka (jakby wyrwany zatrzask), skrzypiący czasem zatrzask pasa pasażera oraz zamek klapy.
Awarie:
Wymiana przednich amortyzatorów oraz stukający drążek kierowniczy (od 2 tygoidni jeździ w bagażniku nowy). Zawieszenia nikt wcześnie w tym samochodzie nie robił więc po 270kkm ma prawo już niedomagać. Nieszczęsny zegarek (naprawa zajęła 10min) Rozprogramowany pilot centralnego (nie jestem w stanie sam zaprogramować - pisałem o problemie w odpowiednim temacie, a w serwisie krzyczą 190zł)
Czy poleciłbyś to auto znajomemu:
Jak najbardziej, ale z silnikiem 2,5V6
Porównanie do innych aut, które posiadaliście.
Wcześniej jeżdziłem Renault Clio II 1,1. Zupełnie inna klasa samochodu więc ciężko porównywać. Poza tym, że dużo większy, wygodniejszy i technicznie wiele bardziej zaawansowany to zupełnie inna radość z jazdy
Spalanie PB
Miasto:12l
Trasa: 7l
Średnie 9l |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2011, 20:37
|
|
|
Podniosę trochę wyżej temat i przy okazji zapytam i co z tym artykułem? |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-08-2011, 08:10
|
|
|
Spokojnie. Pojawi się. Będzie nowy odnośnik- Opinie użytkowników. Mam teraz trochę na głowie, ale bez obaw. To co napisaliście się nie zmarnuje. |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-08-2011, 19:49
|
|
|
Rocznik: 1998
Model: EA2W SportEdition
Skrzynia: Manual
Przebieg: 173kkm
Użytkuję: 16 miesięcy
LPG: TAK
Samochód na początku wogóle nie brany pod uwagę,byłem bardziej za octavią,audi a4 lub passatem b5. Pojechałem go zobaczyć po namowie kolegi z pracy,ponieważ jego sąsiad go sprowadził i od razu powiedziałem,że jest mój i zostawiłem gościowi tyle zaliczki ile miałem przy sobie, a nie było tego dużo
Cenię go ogólnie za wygląd a w szczególności za przód... a tak naprawdę najlepsze jest to kiedy dojeżdżasz gościowi na tył i widzisz jak nie spuszcza wzroku ze wstecznego lustra
Silnik:
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z jego pracy, może nie jest wyścigówką ale jeśli potrzeba i wyłączy się klimę to potrafi ładnie pociągnąć, jednak następny na pewno będzie 2.5 V6.
Skrzynia:manual
Słaby punkt galanta,chyba troszku mało precyzyjna.
Jakość wykonania:
Bardzo dobra,środek mimo tylu lat w bardzo dobrym stanie może tylko oprócz kierownicy, ponieważ szybko się wyciera. Nadwozie również może być oczywiście oprócz nadkoli tylnych nadkoli,które są chyba piętą achillesa zaraz po skrzyni
Awarie:
Zawieszenie,jak na razie sworznie górnych wahaczy i końcówki drążków, krzywa piasta PP, tarcze/klocki oczywiście przód i tył,wymiana łożysk w skrzyni biegów,amortyzatory przód.
Czy poleciłbyś to auto znajomemu:
Zdecydowanie tak.
Porównanie do innych aut, które posiadałeś:
Na pewno najlepsze ale w moim przypadku to chyba ciężko o jakiekolwiek porównania,ponieważ wcześniej jeździłem astrąI, golfemII(bezawaryjnie ponad 100kkm).
Spalanie LPG:
Miasto: 12,5/100km
Trasa:10,5-13,5/100km(bagaż,5osób i 140-190km/h)
Średnia: 11,5/100km |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-08-2011, 07:37
|
|
|
A tam formatowanie, ja widze braki w ocenach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|