Silnik krokowy - kółko zębate |
Autor |
Wiadomość |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-08-2011, 09:07 Silnik krokowy - kółko zębate
|
|
|
Cześć,
wczoraj zdemontowałem silniczek krokowy i okazało się, że koło zębate (to które zostaje przy kolektorze po zdjęciu silniczka) ma uszkodzoną zębatkę.
Czy ktoś przerabiał już temat i podpowie czy to można gdzieś kupić? A może ma ktoś do sprzedania nienaruszone koło zębate?
Z góry dziękuję za pomoc.
Slawek |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 07-08-2011, 10:23
|
|
|
Zapewne chodzi tobie o zębatkę od VIC(silniczka sterującego przepustnicami w dolocie), a nie od silniczka krokowego.
VIC:
Silniczek krokowy:
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
slawekdr
Forumowicz
Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-08-2011, 10:27 Silniczek
|
|
|
Wybaczcie niewiedze...
tak wlasnie - o tą zębatkę, która zostaje w dolocie po zdjęciu silniczka VIC (ze zdjęcia 1). Kurcze, ale ze mnie....
Mozna jakos ją kupić? |
_________________ Przygoda z Tytanikiem.... |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-08-2011, 11:58
|
|
|
Zadzwoń do krzysiek65 609839961, powinien coś mieć.
[ Dodano: 08-08-2011, 12:00 ]
PS: Jakby nie miał, to popytam w regionie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 26-12-2013, 14:16
|
|
|
witam,
posiadam podobny problem jak slawekdr zębatka od VIC zostala uszkodzona. wytarła się w jednym miejscu po zablokowaniu przepustnicy przez "plastokowe kanały" które sie zerwały w dolocie powietrza i zablokowały przepustnice. z tego co zauważylem zębatka ma zeby na całym obwodzie 360' a tak naprawde przepustnica pracuje na kącie max 90'
moje pytanie brzmi:
w jakim położeniu ma sie ustawić przepustnica gdy silnik nie pracuje badz przy odpaleniu silnika
czy mozna obrócić zębatkę aby wytarta część nie była używana podczas pracy przepustnicy po usunięciu ogranicznika z drugiej strony zębatki. |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 28-12-2013, 15:33
|
|
|
ppkss4_ napisał/a: | czy mozna obrócić zębatkę aby wytarta część nie była używana podczas pracy przepustnicy po usunięciu ogranicznika z drugiej strony zębatki. |
Nie śmieję sie z Ciebie, po prostu mi się tak skojarzyło z tym: http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/ |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 28-12-2013, 20:08
|
|
|
pocieszny jestes
W moim kolektorze był zerwany jeden kanał i narobil bałaganu. rozłożyłem cały kolektor ssacy bo klapy od przepustnicy były zniekształcone. w pewnym momencie zerwany "kanał" zablokował przepustnice i zębatka na silniczku VIC zostala uszkodzona.
czy ktoryś z kolegów podpowie w jakim ustawieniu powinna sie znajdować przepustnica na zgaszonym silniku (zimnym), oraz jak wygląda sytuacja z zębatka. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-12-2013, 21:21
|
|
|
Klapy powinny być zamknięte, otwierają się dopiero po 4tyś/obr. Zębatki nie obracałem, ale do odważnych świat należy. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 29-12-2013, 11:58
|
|
|
Dzięki za podpowiedz Wojtas. Nie wiem po co jest ogranicznik (ząbek) na kółeczku ale jutro przyjże sie dokładniej i byc moze obróce kóleczko skoro zużyte jest w jednym miejscu przez to, ze klapy były zablokowane. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-12-2013, 12:22
|
|
|
ppkss4_ napisał/a: | Dzięki za podpowiedz Wojtas. Nie wiem po co jest ogranicznik (ząbek) na kółeczku ale jutro przyjże sie dokładniej i byc moze obróce kóleczko skoro zużyte jest w jednym miejscu przez to, ze klapy były zablokowane. |
W nowszej odmianie - 3.5 DOHC z Pajero II - poszli po rozum do głowy i zrobili siłownik podciśnieniowy |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 31-12-2013, 21:09
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | W nowszej odmianie - 3.5 DOHC z Pajero II - poszli po rozum do głowy i zrobili siłownik podciśnieniowy |
Z tego co mi wiadomo stosowanie pneumatyki (w tym pdzypadku podcisnienie) umożliwia większa sprawność, szybszą reakcje wiec poszli w dobrym kierunku do tego mniejsza awaryjność niz układy mechaniczne.
Odnśnie zębatki zaryzykowalem i ją obrocilem o 180', zlikwidowałem ogranicznik i wkleiłem nowy z blaszki stalowej. ( ogranicznik na kółku blokuje przepustnice w pozycji max otworzonej, klapy ustawione w poziomie (w moim przypadku w pionie)). w praktyce sie okaże czy zębtatka zda egzamin.
Jeżeli ktoś mial wczesniej podobny problem z uszkodzoną zębatką to polecam sprawdzić czy kanały w dolocie kolektora ssacego nie sa zerwane "kanały". w moim przypadku to one zablokowały klapy i uniemożliwiły poprawna prace w efekcie - uszkodzona zębatka.
[ Dodano: 08-08-2014, 20:11 ]
Kółeczko odwrócone o 180 stopni, klapy się otwierają poprawnie więc jak widać można
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|