Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik krokowy - kółko zębate
Autor Wiadomość
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-08-2011, 09:07   Silnik krokowy - kółko zębate

Cześć,
wczoraj zdemontowałem silniczek krokowy i okazało się, że koło zębate (to które zostaje przy kolektorze po zdjęciu silniczka) ma uszkodzoną zębatkę.

Czy ktoś przerabiał już temat i podpowie czy to można gdzieś kupić? A może ma ktoś do sprzedania nienaruszone koło zębate?

Z góry dziękuję za pomoc.
Slawek
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-08-2011, 10:23   

Zapewne chodzi tobie o zębatkę od VIC(silniczka sterującego przepustnicami w dolocie), a nie od silniczka krokowego.

VIC:



Silniczek krokowy:

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-08-2011, 10:27   Silniczek

Wybaczcie niewiedze...
tak wlasnie - o tą zębatkę, która zostaje w dolocie po zdjęciu silniczka VIC (ze zdjęcia 1). Kurcze, ale ze mnie....

Mozna jakos ją kupić?
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-08-2011, 11:58   

Zadzwoń do krzysiek65 609839961, powinien coś mieć.

[ Dodano: 08-08-2011, 12:00 ]
PS: Jakby nie miał, to popytam w regionie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 26-12-2013, 14:16   

witam,

posiadam podobny problem jak slawekdr zębatka od VIC zostala uszkodzona. wytarła się w jednym miejscu po zablokowaniu przepustnicy przez "plastokowe kanały" które sie zerwały w dolocie powietrza i zablokowały przepustnice. z tego co zauważylem zębatka ma zeby na całym obwodzie 360' a tak naprawde przepustnica pracuje na kącie max 90'

moje pytanie brzmi:

w jakim położeniu ma sie ustawić przepustnica gdy silnik nie pracuje badz przy odpaleniu silnika

czy mozna obrócić zębatkę aby wytarta część nie była używana podczas pracy przepustnicy po usunięciu ogranicznika z drugiej strony zębatki.
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 28-12-2013, 15:33   

ppkss4_ napisał/a:
czy mozna obrócić zębatkę aby wytarta część nie była używana podczas pracy przepustnicy po usunięciu ogranicznika z drugiej strony zębatki.

Nie śmieję sie z Ciebie, po prostu mi się tak skojarzyło z tym: http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 28-12-2013, 20:08   

mazda10000 napisał/a:

Nie śmieję sie z Ciebie, po prostu mi się tak skojarzyło z tym: http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/


pocieszny jestes :)

W moim kolektorze był zerwany jeden kanał i narobil bałaganu. rozłożyłem cały kolektor ssacy bo klapy od przepustnicy były zniekształcone. w pewnym momencie zerwany "kanał" zablokował przepustnice i zębatka na silniczku VIC zostala uszkodzona.

czy ktoryś z kolegów podpowie w jakim ustawieniu powinna sie znajdować przepustnica na zgaszonym silniku (zimnym), oraz jak wygląda sytuacja z zębatka.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-12-2013, 21:21   

Klapy powinny być zamknięte, otwierają się dopiero po 4tyś/obr. Zębatki nie obracałem, ale do odważnych świat należy.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 29-12-2013, 11:58   

Dzięki za podpowiedz Wojtas. Nie wiem po co jest ogranicznik (ząbek) na kółeczku ale jutro przyjże sie dokładniej i byc moze obróce kóleczko skoro zużyte jest w jednym miejscu przez to, ze klapy były zablokowane.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 31-12-2013, 12:22   

ppkss4_ napisał/a:
Dzięki za podpowiedz Wojtas. Nie wiem po co jest ogranicznik (ząbek) na kółeczku ale jutro przyjże sie dokładniej i byc moze obróce kóleczko skoro zużyte jest w jednym miejscu przez to, ze klapy były zablokowane.


W nowszej odmianie - 3.5 DOHC z Pajero II - poszli po rozum do głowy i zrobili siłownik podciśnieniowy ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 31-12-2013, 21:09   

lukasz12 napisał/a:
W nowszej odmianie - 3.5 DOHC z Pajero II - poszli po rozum do głowy i zrobili siłownik podciśnieniowy ;)


Z tego co mi wiadomo stosowanie pneumatyki (w tym pdzypadku podcisnienie) umożliwia większa sprawność, szybszą reakcje wiec poszli w dobrym kierunku :) do tego mniejsza awaryjność niz układy mechaniczne.

Odnśnie zębatki zaryzykowalem i ją obrocilem o 180', zlikwidowałem ogranicznik i wkleiłem nowy z blaszki stalowej. ( ogranicznik na kółku blokuje przepustnice w pozycji max otworzonej, klapy ustawione w poziomie (w moim przypadku w pionie)). w praktyce sie okaże czy zębtatka zda egzamin.

Jeżeli ktoś mial wczesniej podobny problem z uszkodzoną zębatką to polecam sprawdzić czy kanały w dolocie kolektora ssacego nie sa zerwane "kanały". w moim przypadku to one zablokowały klapy i uniemożliwiły poprawna prace w efekcie - uszkodzona zębatka.

[ Dodano: 08-08-2014, 20:11 ]
Kółeczko odwrócone o 180 stopni, klapy się otwierają poprawnie więc jak widać można :lol:

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.