Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
co sie dzieje z samochodem kiedy zgasnie silnik POMOCY!
Autor Wiadomość
amateo 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma/colt
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: IE
Wysłany: 26-07-2011, 14:41   co sie dzieje z samochodem kiedy zgasnie silnik POMOCY!

Witam,
Wiem ze temat brzmi idiotycznie :) Szukam filmiku w ktorym pokazane jest jak zachowuje sie samochod w przypadku gdy silnik odmowi posluszenstwa i zostanie odciete wspomaganie. Najlepiej jak by to byl widok "z srodka". Widzial ktos cos takiego kiedykolwiek? Moze w "ulubionych" gdzies jest?

Szczerze powiedziawszy musze go pokazac ... adwokatowi, bo to kobieta i nie kapuje.


Bede wdzieczny za pomoc.

pozdr
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 26-07-2011, 17:53   

Heh to weź jej auto i zacznij ją holować xD niech sama skręca i spróbuje zahamować bez wspomagania xD

ew. niech się przejedzie samochodem Warszawa :wink: lub poczyta czemu 70% dużych fiatów na początku produkcji miało rozwalony tył :mrgreen: , a wątpię aby był gdzieś taki filmik. Ale możesz wpisać w google " co warto wiedzieć o holowaniu" czy "o czym warto wiedzieć podczas holownaia" - może coś znajdziesz.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 27-07-2011, 08:40   

Wsiądź z nią na przejażdżkę do jej samochodu i jak będziecie na jakimś pustym parkingu zgaś jej silnik i każ skręcić lub zahamować ;) Bo jak ona nie kapuje z opisu to z filmiku też nie zakuma. Musi się przekonać "na własnej skórze".
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-07-2011, 10:12   

No ale hamulce i tak pozwolą na 1-3 ciągłe hamowania (przecież jest akumulator ciśnienia). A brak wspomaganie utrudni kręcenie kierownicą wprost proporcjonalnie do wagi samochodu, szerokości opon, nawierzchni i odwrotnie proporcjonalnie do prędkości.

Więc hamowania nie udowodnimy, a brak wspomagania kierownicy w danym samochodzie może być mało spektakularny. Z drugiej strony można by się było doczepić jak to tak po prostu zgasnął? Ktoś go wyluzował przy dużej prędkości? Nie powinien bo przy zapiętym biegu wspomagania nadal by były... Więc po prostu przekręcenie kluczyka i niby zgaszenie silnika nie spowoduje zaniku wspomagań jeśli silnik jest na biegu. Trzeba jeszcze wyluzować silnik sprzęgłem lub skrzynią żeby znikły wspomagania (hamulców z opóźnieniem na tyle ile jest ciśnienia w akumulatorze).
 
 
amateo 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma/colt
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: IE
Wysłany: 27-07-2011, 20:02   

dzieki

1. Kopalem w google troche i cierzko znalesc cos odpowiedniego
2. Jezdzil ktos w Irl samochodem troszke? Tu jak odcinem prosty ma 500m to cud a ograniczenia predkosci to 80km/h
3 Mam kamerke i sam nakrece taki filmik - wezme goscia do srodka na tylnie siedzenie i niech filmuje jak kierownica sie blokuje gdy padnie silnik


pozdr
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 27-07-2011, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2011, 22:37   

Nie wiem gdzie, ale w autach w ktorych jezdzilem nic sie nie blokuje, jesli ktos nie jest mega panikarzem to sppkojnie sie zatrzyma, nawet na kretej drodze. Nieoczekiwana taka sytuacje mialem na kretej drodze w gorach zima przy ok -20 st C i jakas nie moge sobie przypomniec chocby najmniejszego stresu z tego powodu .... No moze poza tym, jak z padniety aparatem zaplonowym wrocic 150 km do domu.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-07-2011, 23:04   

Kierownica się zblokuje jak się wyciągnie kluczyk ze stacyjki , albo co najgorsze trzaśnie ząb blokady i zamknie się automatycznie przy włożonym kluczyku - co prawda o czymś takim nie słyszałem, ale różne cuda się zdarzają na tym świecie. Ewentualnie jeszcze kierowca nie panuje nad pojazdem gdy wypadnie końcówka drążka kierowniczego (ball joint powie pa pa) lub urwie się drążek kierowniczy. Tak czy inaczej przy sprawnej osobówce po zdechnięciu silnika do maksymalnie 3 naciśnięć pedału hamulca można wykonac sprawne hamowanie wykorzystując resztki podciśnienia - tyczy się to tylko i wyłacznie silników benzynowych, silniki diesla wspomagany hamulec mają poprzez pompę vacum - tam zdechnięcie silnika to maksymalnie 1 dobre naciśnięcie pedału hamulca ze względu na mała pojemność układu. Oczywiście pomijam w swoich dywagacjach auta takie które miały zespolone układy wspomagania kierowaniem, hamowaniem, poziomowaniem zawieszenia - gdyż w tamtych przypadkach zgaśnięcie silnika to był gwarantowany szybki rachunek sumienia dla kogoś co nie potrafił zachować zimnej krwi i spróbowac odpalić silnik czy to z biegu czy z rozrusznika. Dla osoby która użytkuje wóz tylko w celach wykonawczych bez wgłebiania sie w jego budowe i zasade działania nie wszystkie sprawy muszą być oczywiste.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
grzeniek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Sierpc
Wysłany: 11-08-2011, 16:17   

Tak, urwie się, zablokuje, "Oszukać przeznaczenie" :) , nic się nie dzieje, jeżeli ktoś panikuje w takich przypadkach niezależnie czy to diesel czy nivo, niech leci zwrócić prawko do wydziału komunikacji i puenta, w sportach na przykład serwo i wszelakie wspomagania są zupełnie wykluczone :) . Osobiście kierowałem niejednym autem na holu, nieraz z prędkościami niedorzecznymi :) i z hamowaniem bez problemu, trochę mocniej w pedał deptamy i nic się nie blokuje, zazębia czy urywa.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i powali doświadczeniem.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-08-2011, 08:35   

robertdg napisał/a:
tyczy się to tylko i wyłacznie silników benzynowych, silniki diesla wspomagany hamulec mają poprzez pompę vacum - tam zdechnięcie silnika to maksymalnie 1 dobre naciśnięcie pedału hamulca ze względu na mała pojemność układu.
To zapraszam na jazdę próbną :) Nic się takiego nie dzieje. Ale ja wiem że diesel jest BE :roll:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.