Powtarzające się problemy z hamulcami tylnymi |
Autor |
Wiadomość |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 22-08-2011, 09:20 Powtarzające się problemy z hamulcami tylnymi
|
|
|
Od praktycznie zakupu mojego samochodu tj. już dobrego roku, mam problem z tylnymi hamulcami. Zaczęło się od hamulca prawego, po zaciągnięciu ręcznego i ponownym spuszczeniu go, hamulec nie wracał na swoją pozycję, hamował i grzał się. Rozebrałem cały układ, przeczyściłem, nawet klocki wymieniłem i przez jakiś czas było ok. Teraz z lewym ten sam problem oraz prawy grzeje się strasznie i ociera. Te hamulce to jakaś pięta Achillesa tego samochodu, ponieważ ciągle mam z nimi problemy, które wracają jak bumerang.
Teraz mam pytanie, co mam z tym fantem zrobić, jak się za nie zabrać i co ewentualnie wymienić aby problem znikł?
Dodam, że gdy auto podniosę na podnośniku to koło prawe ma opory i nie kręci się lekko. I za chiny ludowe nie mogę hamulca ustawić tak aby nie robiło oporów. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-08-2011, 09:59
|
|
|
A czy jak rozbierałeś hamulce to także rozbierałeś cały zacisk łącznie z wyjęciem tłoczka i wymiana gumek?
W tych hamulcach zbiera sia rdza na trzpieniu pomiędzy cięgnem mechnicznym a obudową.
Trzeba rozebrać, wyczysić, dac nowe zestawy naprawcze i złożyć.
Do zdjecia tłoczka wewnętrznego potrzebne są szczypce zegera proste długie ok. 70mm
Pamietaj o średnicy tłoka, są trzy rodzaje , 32, 35 i 38mm
Ja mam 38mm z 2002r. w DID
Jest to wada tych hamulców w Ceri łącznie z VOLVO 40 |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2011, 10:40
|
|
|
Mam to samo, co prawda nie często, bo narazie tylko 2 razy od roku ( na prawym i lewym tylnym) Byłem u mechanika i stwierdził,że zaciski są do wymiany. Szukam właśnie warsztatu gdzie je w pełni regenerują. |
|
|
|
 |
mheniek
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: trojmiasto
|
Wysłany: 22-08-2011, 13:13
|
|
|
a moze poprostu linka recznego jest do wymiany?
jakies 1,5 roku temu mialem problem stale hamujacych kol tylnych,
po wymianie linek hamulca recznego problem sie skonczyl,
wymiana jest dosc pracochlonna gdyz linka przebiega wewnatrz kabiny |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-08-2011, 13:21
|
|
|
To nie jest linka
Dokłanie chodzi o trzpień tłoczka wewnętrznego do kórego przykręcone jest cięgno za które szarpie linka.
Patrzcie wyżej post.
Było wiele razy na forum o tym problemie , ropa pomaga na ok. 6miesiecy. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-08-2011, 16:05
|
|
|
Zrób kompleksowa regeneracje albo zmień zaciski na nowe w sensie nowe ze sklepu motoryzacyjnego, jeżeli decydujesz sie na regeneracje to slyszalem dużo dobrych opinii o http://motoallegro.pl/reg...1773325397.html
Oczywiście pod warunkiem, że linka pracuje porawidłowo a wina lezy po ośce dźwigni ręcznego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 23-08-2011, 09:45
|
|
|
W dniu wczorajszym zakupiłem zestaw naprawczy,tj. wszystkie uszczelnienia i gumki do obu kół. Zacząłem od lewego. Guma osłaniająca wycisk była w kiepskim stanie, natomiast ta która osłania ręczny nawet dobra, ale dosyć miękka. Na tym trzpieniu który steruje ręczny pod gumą było dużo rdzy i brudu. Wyciągnąłem całość, przeczyściłem, wymieniłem praktycznie wszystkie uszczelnienia i gumki. Ręczny ładnie odbija. Dziś po powrocie z pracy drugie koło.
Linka pracuje dobrze. Jak skończę to napiszę co było w drugim kole.
Co ważnego zauważyłem i o czym pisałem w innym moim temacie. Zastanawiały mnie stuki dobiegające jak mi się wydawało z przodu, podczas szybszej jazdy (szczególnie bieg 4,5). Byłem nawet u mechanika, gdyż po przeczytanych postach tutaj na forum wynikało, iż jest to któryś wewnętrzny przegub. Mechanik sprawdził i orzekł, że przeguby są w dobrym stanie i odradza cokolwiek robić a co lepsze ani mi w drodze do niego ani jemu podczas sprawdzania nic nie stukało. Okazuje się że stuki były spowodowane nie odbijającym hamulcem w tylnym kole. Tarcza stukała o okładziny i stąd ten dźwięk. Gdy hamulec odbijał - wszystko wracało do normy.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam! |
|
|
|
 |
blpawel [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2011, 09:20
|
|
|
Ja słyszałem, że regeneracja na długo nie starcza a tym bardziej naprawa zestawem naprawczym. Kupiłem więc cały zacisk TRW, koszt 275zł |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-08-2011, 13:19
|
|
|
U mnie też przycinał się mechanizm ręcznego w lewym kole, rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem, założyłem nowe gumki i jak na razie 1,5 roku mam spokój. |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 25-08-2011, 20:52
|
|
|
No właśnie, dziś skończyłem drugi hamulec. I mam dylemat. Te dwa tłoczki, czy prowadnice na które są założone osłony gumowe i które rozszerzają się i zwężają pod wpływem zużycia klocków. Strasznie kiepsko pracują. Tzn. wygląda mi na to iż one jak by były krzywe i się klinowały, przez co hamulec się blokował i nagrzewał się. Myślę i widzę, że nadal tak będzie mimo wyczyszczonego tłoczka. Będę się musiał zastanowić nad używką bądź nówką.
Chyba, że macie jakieś inne pomysły? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-08-2011, 21:13
|
|
|
Są dostępne w zamienniku takie prowadnice |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 26-08-2011, 09:49
|
|
|
Robertdg jednak będę musiał się rozglądnąć za zregenerowanym zaciskiem. Ten jest w kiepskim stanie. Szkoda się z nim bawić.
Lewy chodzi dobrze, ale wizualnie między oboma jest duża różnica. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-08-2011, 09:52
|
|
|
Poszukaj na allegro pod hasłem regeneracja zacisków woj.podkarpackie miejscowość Mielec, ponoć robią bardzo dobrze
Trzymaj:
Telefon
510-416-422
888-788-335
E-mail
san.car.mielec@interia.pl
AUT0-NAPRAWA
SAN-CAR
Sanecki Rafał
Wola Mielecka 60
39-300 Mielec |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 26-08-2011, 11:04
|
|
|
Dzwoniłem tam. Wszystko fajnie tyle tylko, że ja nie mogę sobie pozwolić aby auto stało rozebrane. Pozostaje mi tylko zamówić zregenerowaną a oddać starą. |
|
|
|
 |
|