Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Powtarzające się problemy z hamulcami tylnymi
Autor Wiadomość
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 22-08-2011, 09:20   Powtarzające się problemy z hamulcami tylnymi

Od praktycznie zakupu mojego samochodu tj. już dobrego roku, mam problem z tylnymi hamulcami. Zaczęło się od hamulca prawego, po zaciągnięciu ręcznego i ponownym spuszczeniu go, hamulec nie wracał na swoją pozycję, hamował i grzał się. Rozebrałem cały układ, przeczyściłem, nawet klocki wymieniłem i przez jakiś czas było ok. Teraz z lewym ten sam problem oraz prawy grzeje się strasznie i ociera. Te hamulce to jakaś pięta Achillesa tego samochodu, ponieważ ciągle mam z nimi problemy, które wracają jak bumerang.
Teraz mam pytanie, co mam z tym fantem zrobić, jak się za nie zabrać i co ewentualnie wymienić aby problem znikł?
Dodam, że gdy auto podniosę na podnośniku to koło prawe ma opory i nie kręci się lekko. I za chiny ludowe nie mogę hamulca ustawić tak aby nie robiło oporów.
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 22-08-2011, 09:59   

A czy jak rozbierałeś hamulce to także rozbierałeś cały zacisk łącznie z wyjęciem tłoczka i wymiana gumek?
W tych hamulcach zbiera sia rdza na trzpieniu pomiędzy cięgnem mechnicznym a obudową.
Trzeba rozebrać, wyczysić, dac nowe zestawy naprawcze i złożyć.

Do zdjecia tłoczka wewnętrznego potrzebne są szczypce zegera proste długie ok. 70mm

Pamietaj o średnicy tłoka, są trzy rodzaje , 32, 35 i 38mm

Ja mam 38mm z 2002r. w DID

Jest to wada tych hamulców w Ceri łącznie z VOLVO 40
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2011, 10:40   

Mam to samo, co prawda nie często, bo narazie tylko 2 razy od roku ( na prawym i lewym tylnym) Byłem u mechanika i stwierdził,że zaciski są do wymiany. Szukam właśnie warsztatu gdzie je w pełni regenerują.
 
 
mheniek 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 22-08-2011, 13:13   

a moze poprostu linka recznego jest do wymiany?
jakies 1,5 roku temu mialem problem stale hamujacych kol tylnych,
po wymianie linek hamulca recznego problem sie skonczyl,
wymiana jest dosc pracochlonna gdyz linka przebiega wewnatrz kabiny
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 22-08-2011, 13:21   

To nie jest linka
Dokłanie chodzi o trzpień tłoczka wewnętrznego do kórego przykręcone jest cięgno za które szarpie linka.

Patrzcie wyżej post.

Było wiele razy na forum o tym problemie , ropa pomaga na ok. 6miesiecy.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-08-2011, 16:05   

Zrób kompleksowa regeneracje albo zmień zaciski na nowe w sensie nowe ze sklepu motoryzacyjnego, jeżeli decydujesz sie na regeneracje to slyszalem dużo dobrych opinii o http://motoallegro.pl/reg...1773325397.html

Oczywiście pod warunkiem, że linka pracuje porawidłowo a wina lezy po ośce dźwigni ręcznego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 23-08-2011, 09:45   

W dniu wczorajszym zakupiłem zestaw naprawczy,tj. wszystkie uszczelnienia i gumki do obu kół. Zacząłem od lewego. Guma osłaniająca wycisk była w kiepskim stanie, natomiast ta która osłania ręczny nawet dobra, ale dosyć miękka. Na tym trzpieniu który steruje ręczny pod gumą było dużo rdzy i brudu. Wyciągnąłem całość, przeczyściłem, wymieniłem praktycznie wszystkie uszczelnienia i gumki. Ręczny ładnie odbija. Dziś po powrocie z pracy drugie koło.
Linka pracuje dobrze. Jak skończę to napiszę co było w drugim kole.

Co ważnego zauważyłem i o czym pisałem w innym moim temacie. Zastanawiały mnie stuki dobiegające jak mi się wydawało z przodu, podczas szybszej jazdy (szczególnie bieg 4,5). Byłem nawet u mechanika, gdyż po przeczytanych postach tutaj na forum wynikało, iż jest to któryś wewnętrzny przegub. Mechanik sprawdził i orzekł, że przeguby są w dobrym stanie i odradza cokolwiek robić a co lepsze ani mi w drodze do niego ani jemu podczas sprawdzania nic nie stukało. Okazuje się że stuki były spowodowane nie odbijającym hamulcem w tylnym kole. Tarcza stukała o okładziny i stąd ten dźwięk. Gdy hamulec odbijał - wszystko wracało do normy.

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam!
 
 
 
blpawel
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2011, 09:20   

Ja słyszałem, że regeneracja na długo nie starcza a tym bardziej naprawa zestawem naprawczym. Kupiłem więc cały zacisk TRW, koszt 275zł
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-08-2011, 13:19   

U mnie też przycinał się mechanizm ręcznego w lewym kole, rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem, założyłem nowe gumki i jak na razie 1,5 roku mam spokój.
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 25-08-2011, 20:52   

No właśnie, dziś skończyłem drugi hamulec. I mam dylemat. Te dwa tłoczki, czy prowadnice na które są założone osłony gumowe i które rozszerzają się i zwężają pod wpływem zużycia klocków. Strasznie kiepsko pracują. Tzn. wygląda mi na to iż one jak by były krzywe i się klinowały, przez co hamulec się blokował i nagrzewał się. Myślę i widzę, że nadal tak będzie mimo wyczyszczonego tłoczka. Będę się musiał zastanowić nad używką bądź nówką.
Chyba, że macie jakieś inne pomysły?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-08-2011, 21:13   

Są dostępne w zamienniku takie prowadnice
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 26-08-2011, 09:49   

Robertdg jednak będę musiał się rozglądnąć za zregenerowanym zaciskiem. Ten jest w kiepskim stanie. Szkoda się z nim bawić.
Lewy chodzi dobrze, ale wizualnie między oboma jest duża różnica.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-08-2011, 09:52   

Poszukaj na allegro pod hasłem regeneracja zacisków woj.podkarpackie miejscowość Mielec, ponoć robią bardzo dobrze ;-)

Trzymaj:
Telefon
510-416-422
888-788-335

E-mail
san.car.mielec@interia.pl

AUT0-NAPRAWA
SAN-CAR
Sanecki Rafał
Wola Mielecka 60
39-300 Mielec
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 26-08-2011, 11:04   

Dzwoniłem tam. Wszystko fajnie tyle tylko, że ja nie mogę sobie pozwolić aby auto stało rozebrane. Pozostaje mi tylko zamówić zregenerowaną a oddać starą.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.