[CY3A 1.8] Trasa Polska - Hiszpania - ogólnie |
Autor |
Wiadomość |
Kjuba
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 137 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-09-2011, 12:14
|
|
|
trzeba było assistance za 80 zł wykupić. za głupotę ludzie muszą płacić |
|
|
|
 |
SGF
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sedan 1.8 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15-09-2011, 12:39
|
|
|
Kierowca twierdził, że nie mógł ponieważ samochód jest z 98 roku. Jak to właściwie jest? |
|
|
|
 |
Kjuba
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 137 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-09-2011, 14:30
|
|
|
g... prawda. w PTU jest dla samochodów w dowolnym wieku, krótkoterminowe do 15 dni 80 zł, roczne 225 zł. inne firmy owszem, ograniczają wiek auta. ale da się zawsze coś znaleźć |
|
|
|
 |
SGF
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sedan 1.8 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15-09-2011, 19:12
|
|
|
Skoro mam założony ten temat to z niego skorzystam jeszcze na pytanie całkiem z innej beczki.
Dzisiaj moja siostra miała stłuczkę na światłach. Gościu wjechał w dupę innemu, po czym ten zgarnął moją siostrę, a ona jeszcze 2 inne samochody. Nasz samochód (Renault Megane I) miał opłacone AC. Przód jak i tył są dość mocno rozbite, z przodu na pewno trzeba wymienić zderzak, maskę i prawdopodobnie nadkola, z tyłu klapę bagażnika, zderzak, któryś z boków również (nie domykają się na przykład prawe drzwi). I takie też stąd moje pytanie - w związku z płaconym AC łatwo będzie poddać ten samochód do kasacji? Ile na oko można z tego wyciągnąć? Przy kasacji dostaniemy pieniądze z naszego AC + z OC tego gościa? |
|
|
|
 |
Kjuba
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 137 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-09-2011, 22:43
|
|
|
chciałbyś. wypłata jest z jednego ryzyka - albo wybierasz OC albo AC. radzę OC bo na AC zniżek nie stracisz - chyba że koleś ubezpieczony jest w jakimś krzaku to wtedy z AC. co do szkody całkowitej to: ma ona miejsce gdy naprawa samochodu przewyższa 70% jego rynkowej wartości. i nie ciesz się tak bardzo, bo to sporo trwa. ubezpieczyciel wypłaca Ci odszkodowanie na zasadzie: wartość rynkowa - dobre cześci = Twoje odszkodowanie. I masz potem za zadanie sprzedać wrak i dostaniesz zwrot do pozostałej kwoty - z reguły koło 2 miesięcy takie coś potrwa |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-09-2011, 08:07
|
|
|
Dowiedz sie u swojego ubezpieczyciela, czy nie mozesz zlikwidowac ze swojego AC, a oni pozniej juz sciagna z OC sprawcy bez odbierania znizek... bo niestety jesli sprawca byl ubezpieczony w kiepdkim TU, a szkody sa na duzej liczbie aut gdzie szkody moga pojsc w setki tysiecy PLN, to taka sprawa moze sie nieco ciagnac... TU zrobi wszystko zeby jednak choc troche rozbic odpowiedzialnosc, a jak nie to choc opoznic wyplate... a szkoda czasu i nerwow |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Kjuba
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 137 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-09-2011, 10:24
|
|
|
to zależy z tym ściąganiem, jak sprawa trwa długo to czasami nie zdążą zregresować i muszą szkodę uwzględnić na ac przy kolejnym ubezpieczeniu |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 16-09-2011, 19:03
|
|
|
SGF napisał/a: | No i już po wojażu |
Witaj w Polandii
A tak na serio, takie niskie spalanie to zasługa "lekkiej" nogi czy zagramanicznego paliwa?? |
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 17-09-2011, 14:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-09-2011, 20:28
|
|
|
Kjuba napisał/a: | to zależy z tym ściąganiem, jak sprawa trwa długo to czasami nie zdążą zregresować i muszą szkodę uwzględnić na ac przy kolejnym ubezpieczeniu |
E tam. Zlikwidowałem z AC PZU w opcji warsztat w ASO, a OC Link sprawcy jakieś mi papiery przysłali po ponad roku. Ogólnie jak pytałem w PZU to mówili żeby się w ogolę tym nie interesować link ma im wypłacić regres i tyle - mnie to miało nie obchodzić co tam piszą. Ważna sprawa z tym regresem jest tylko w przypadku OC. Np. szkoda od ubezpieczyciela drogi nie może być tak rozliczona (w sensie bez utraty zniżek). |
|
|
|
 |
SGF
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sedan 1.8 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-09-2011, 22:05
|
|
|
mjsystem napisał/a: | A tak na serio, takie niskie spalanie to zasługa "lekkiej" nogi czy zagramanicznego paliwa?? |
W stronę Polska-Hiszpania w Niemczech jechaliśmy średnio 125-135 km/h, we Francji zaś 90-110 km/h, więc myślę, że spalanie bardziej dzięki takiej jeździe, choć kto wie - może niemieckie paliwo również "maczało w tym palce". |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 19-09-2011, 19:23
|
|
|
SGF napisał/a: | W stronę Polska-Hiszpania w Niemczech jechaliśmy średnio 125-135 km/h, we Francji zaś 90-110 km/h, więc myślę, że spalanie bardziej dzięki takiej jeździe, choć kto wie - może niemieckie paliwo również "maczało w tym palce |
To chyba jedno i drugie |
|
|
|
 |
Forensic [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2011, 10:52
|
|
|
Osobiście nie zauważyłem różnicy w spalaniu ani w zachowaniu auta (poprawa dynamiki) po zatankowaniu paliwa w Niemczech. Po autobahnach jechałem cały czas około 140 - 160km/h, a wskazanie średniego spalania stopniowo rosło do okolicy 9l/100km.
Przeżyłem mały szok gdy wjechałem do Holandii, kiedy nagle wszyscy kierowcy zwolnili do 100km/h. Przeczuwając, że pewnie chodzi o rygorystyczne podejście holenderskiej policji do kierowców łamiących przepisy zwolniłem i ja Spalanie natychmiast drastycznie spadło.
Kolejnym skutkiem ubocznym szybkiej jazdy był wyraźny ubytek oleju silnikowego (mieszczący się w granicach normy). Proponuję to sprawdzić i ewentualnie uzupełnić olej. |
|
|
|
 |
|