Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik od 3000GT
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-09-2011, 00:15   

Ograniczenie mocy silnika pewnie jest możliwe, ale w sumie wtedy montaż TT trochę się mija z celem. Poza tym dalej będzie to FWD. Przy automacie jeszcze to sobie jakoś da radę, natomiast z moich skromnych doświadczeń z 12V widzę, że na zakrętach skromne 250 nm jest już nieco ponad siły prostego zawieszenia opartego na McPhersonach. Stąd jak już się bawić to na całego :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-09-2011, 21:57   

Trochę dopiszę chociaż wiem, że nie wniosę nic nowego. Wymieniłem 12v na 24v. Trochę większa moc i moment. Doznania dużo lepsze niż dane na papierku. Dawca miał trakcji kontrolę, ja już tego nie mam. Dziś jechałem po raz pierwszy od wymiany silnika na mokrym asfalcie- deszczyk taki. Dokładnie chodzi mi o normalne ruszanie z pierwszego biegu na światłach. Napiszę może tak- gołoledź normalnie! i powtórzę, że chodzi o normalne ruszanie. Nie wyobrażam sobie najbliższej zimy..! Sanki, narty? "Bez kontroli trakcji taka moc na przednią oś to tak ni teges". Choć STS Northstar był do niedawna najmocniejszym przednionapędowcem i na pewno nie było takiego zjawiska w tym aucie, bądź co bądź- równolatku. A teraz ponoć ( nie wiem- nie jeździłem) Focus RS zawstydza fizyków, że daje radę. Choć takie autka mnie nie kręcą. Pozdrawiam.
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-09-2011, 11:07   

michałnataliya może ci się sprzęgło ślizga a nie koła :mrgreen: ,moja sigma też nie ma kontroli trakcji i zapewniam że tak nie jest chyba że ruszasz z 4000 tys.obrotów i to jest normalne .Fakt jest napewno taki że przy gwałtownym wciśnieciu gazu miele kołami na pierwszym potem na drugim biegu ale obroty muszą tutaj być .Kiedy ruszasz normalnie z 700-800 obr. dodając gazu kiedy wskazówka dochodzi do 3000tys nic takiego się nie dzieje na śliskiej nawierzchni /mokrej / Opony mam zwykłe 65/205/15 letnie i od 2007 roku jezdzę na nich i w lato i w zimę - bez problemowo. Aż takiej dużej różnicy między 12v a 24 v to nie ma /manual /napewno troszkę lepiej przyspieszy - to jest niecałe 30 KM różnicy - przy takiej masie samochodu i pojemnosci silnika? Wstyd !
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 20-09-2011, 11:40   

Ja jak kupiłem 12v w zeszłym roku to miałem identycznie jak pisze michałnataliya, ale kupiłem go na zimówkach z 98 roku... :)
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-09-2011, 21:55   

Fakt, że obecnie wożę około 150kg sprzętu w bagażniku i może dlatego przód na mokrym się ślizga, ale różnica jest dla mnie znaczna. Na 12v, na drugim biegu ciągnął do 100 km/h. Teraz wyłącza zapłon przy 120. Więc chyba różnica nie jest delikatna. Elastyczności nie potrafię ze sobą zestawić, jednak mam wielki uśmiech na twarzy redukując na trzeci bieg przy ok 90 km/h i wyprzedzając te inne. Chciałbym zaznaczyć tutaj, że nie posiadam syndromu- "tego co jedzie przede mną" (że muszę wyprzedzić każdego jadącego z przodu). Po drugie szerokość opony to 225, opony Vredestein, bieżnik 4+ i mając porównanie z firmowym rozmiarem opon w drugiej Sigmie, zwłaszcza na ostrych zakrętach jest spora różnica. Więc tym bardziej dziwi mnie dlaczego taki mały problem z ruszaniem na mokrym. PS. a samochodami potrafię jeździć- może kiedyś wrzucę na youtube co robiłem ze swoją Sigmą na lotnisku w Bednarach. Kiedyś na pytanie po co tak szalałem odpowiedziałem- granice najlepiej poznaje się- przekraczając je. W tym przypadku moje i auta. Pa.

[ Dodano: 20-09-2011, 22:14 ]
A najmocniejszymi autami z jakimi miałem do czynienia to STS Northstar, W8 oraz V10 tdi i 560 SEC. Więc te około 200 KM w już trochę starym samochodzie nie otwiera mi jakoś wielce oczu, chociaż nie ukrywam, że bardzo cenię auto za tą "inność" na szarej ulicy i jak na swoje lata niezawodność. Być może nadaje się to do innego tematu, ale tak za jednym zamachem postanowiłem wkleić- http://motokiller.pl/469 Trzymajcie się.
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 20-09-2011, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rupert70 
Mitsumaniak


Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 218
Skąd: Chełm / Dorohusk
Wysłany: 30-09-2011, 16:37   

Nie ukończył jeszcze ,jak pisze ,ale nie tylko w Naszych głowach się takie pomysły jak widać zalęgły :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=wPcLdhs8JdE
_________________
Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie.
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 30-09-2011, 21:29   

Szkoda, że wkłada silnik bez turbo.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 21-12-2011, 20:40   

Znalazłem cos fajnego do poczytania - konwersja silnika dohc 6g72 TT z silnikiem dohc 6g74 3.5 NA
Pomyślałem ze przyda się nawet żeby zrobić konwersję wolnossaków 6g72 3.0 na 6g74 3.5 - różnice sa do przełknięcia :

http://translate.google.p...s/6G74swap.html

http://wrenchmonkey.com/Webpages/6G74swap.html
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 13-09-2012, 09:58   

Witam,

sory że odgrzewam kotleta :) .
Ale nurtuje mnie swap na silnik z 3000gt vr4 tt.
Silnik ze skrzynią manualną ,półosie itp podejdą do sigmy bez problemu ?
wiązkę silnikową trzeba wymieniać , jak z komputerem (podmianka z tym co mam czy jeszcze wiązka kabinowa do wywalenia ? )

bo jest do kupienia 3000gt za śmieszną kasę

http://otomoto.pl/mitsubi...-C24115913.html


Dzięki za info :)
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 13-09-2012, 10:14   

GóR3K napisał/a:
Witam,

sory że odgrzewam kotleta :) .
Ale nurtuje mnie swap na silnik z 3000gt vr4 tt.
Silnik ze skrzynią manualną ,półosie itp podejdą do sigmy bez problemu ?
wiązkę silnikową trzeba wymieniać , jak z komputerem (podmianka z tym co mam czy jeszcze wiązka kabinowa do wywalenia ? )

bo jest do kupienia 3000gt za śmieszną kasę

http://otomoto.pl/mitsubi...-C24115913.html


Dzięki za info :)


Przeczytaj cały wątek powyżej, zasadniczy problem, to to że ciężko będzie zapanować nad tym w FWD, a przeróbka na AWD to już rzeźba dość poważnie ingerująca w samochód.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 13-09-2012, 10:25   

angelos napisał/a:
GóR3K napisał/a:
Witam,

sory że odgrzewam kotleta :) .
Ale nurtuje mnie swap na silnik z 3000gt vr4 tt.
Silnik ze skrzynią manualną ,półosie itp podejdą do sigmy bez problemu ?
wiązkę silnikową trzeba wymieniać , jak z komputerem (podmianka z tym co mam czy jeszcze wiązka kabinowa do wywalenia ? )

bo jest do kupienia 3000gt za śmieszną kasę

http://otomoto.pl/mitsubi...-C24115913.html


Dzięki za info :)


Przeczytaj cały wątek powyżej, zasadniczy problem, to to że ciężko będzie zapanować nad tym w FWD, a przeróbka na AWD to już rzeźba dość poważnie ingerująca w samochód.


Lub będziesz musiał pamiętać o oszczędzaniu napędu.
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 13-09-2012, 15:27   

ale jak zbyszek napisal :
"Silnik wejdzie na łapy bo wszystko jest takie samo / chodzi o model 24 v / I teraz sedno - jezeli spasujecie jakoś silnik tt ze skrzynią biegów manualną bądż automatyczną "

jest jakiś szkop jeżeli mam teraz 12v a chce czysto teoretycznie włozyc 24v TT ze skrzynią manualną??

Czyli reasumując wyciągam stary silnik pakuje 24v TT + skrzynia do tego cała elektryka przełozona z 3000gt a jak sprawa półosi ? zostają seryjne od 12v czy od 3000 pasują ?
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-09-2012, 15:30   

GóR3K napisał/a:
jest jakiś szkop jeżeli mam teraz 12v a chce czysto teoretycznie włozyc 24v TT ze skrzynią manualną??


wątpię, żeby ta skrzynia ogarnęła Ci te ok. 300 koni
druga sprawa 300 koni w tym aucie na FWD to będzie tylko jazda na wprost
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 13-09-2012, 15:34   

tomek84 napisał/a:
GóR3K napisał/a:
jest jakiś szkop jeżeli mam teraz 12v a chce czysto teoretycznie włozyc 24v TT ze skrzynią manualną??


wątpię, żeby ta skrzynia ogarnęła Ci te ok. 300 koni
druga sprawa 300 koni w tym aucie na FWD to będzie tylko jazda na wprost


skrzynia z 3000gt vr4 nie da rady, ?No wiem wiem ze tylko na wprost :D
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-09-2012, 15:38   

GóR3K napisał/a:

skrzynia z 3000gt vr4 nie da rady


da radę, ale ona jest na AWD
pewnie jest opcja założenia zaślepki zamiast wału, albo podwieszenia kawałka wału
tylko:
a. śmieszna rzeźba toto
b. straty tej skrzyni będziesz miał na takim poziomie, że będzie jeździć to gorzej niż zwykła sigma 24V

myślałem, że chcesz założyć swoją skrzynię od 12V,
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.