Problem na ssaniu |
Autor |
Wiadomość |
emix
Nowy Forumowicz
Auto: g1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: zamość
|
Wysłany: 26-08-2011, 19:46 Problem na ssaniu
|
|
|
Witam !!! Mam taki nietypowy problem z ssaniem , rano po odpaleniu zimnego silnika obroty wskakują na 2tys ,po chwili zaczynają się skoki obrotów np. 1600-1300obr. Po kilku czasem kilkunastu takich skokach silnik powoli stabilizuje obroty , a jak już się zagrzeje to obroty na jałowym stoją na ok. 850 i jest O.K (żadnych skoków, falowań). Proszę o jakieś sugestie może ktoś miał podobny problem . Pozdrawiam !!! |
|
|
|
 |
5krzychu
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26-08-2011, 20:18
|
|
|
Ja miałem taki sam problem, wymieniłem przepustnice i jest ok |
|
|
|
 |
Adi_3kGT
Forumowicz

Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 56 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 26-08-2011, 20:34
|
|
|
U mnie pomogła wymiana silniczka krokowego ( czasami wystarczy go też przeczyścić) Na biegu jałowym (kiedy silnik był zimny) trzymałem pedał gazu na równo 1000tys obr przez 2-3 sek i obroty także dostawały szału. Natomiast po złapaniu temperatury przez silnik odrazu sie uspokajał |
_________________
 |
|
|
|
 |
emix
Nowy Forumowicz
Auto: g1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: zamość
|
Wysłany: 26-08-2011, 20:42
|
|
|
krokowy i przepustnica czyszczona , a problem ze skokami obrotów są tylko na ssaniu w przedziale 1700-1300 obr. |
|
|
|
 |
5krzychu
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 13 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26-08-2011, 21:47
|
|
|
w tym przypadku czyszczenie przepustnicy raczej nie pomoże, po prostu masz uszkodzoną dolną część przepustnicy która odpowiada za ssanie. poszukaj temat " obroty na ssaniu", tam opisywałem mój problem i Zenek_bb dokładnie mi to wyjaśnił. Być może u Ciebie jest inna przyczyna ale ja stawiam na przepustnice, aha dodam jeszcze że ja mam silnik 4g63 |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 26-08-2011, 22:22
|
|
|
obroty na ssaniu to zasługa krokowego, czujnika temperatury cieczy chłodzącej oraz FIAV o ile się nie myle, czyli właśnie
5krzychu napisał/a: | masz uszkodzoną dolną część przepustnicy |
poza tym sprawdziłbym szczelność całego dolotu. Problemy z jałowym na ssaniu to też zasługa lewego powietrza. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
emix
Nowy Forumowicz
Auto: g1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: zamość
|
Wysłany: 06-09-2011, 08:33
|
|
|
a czy jest możliwość wyczyszczenia tego FIAV czy trzeba wymieniać całą przepustnicę , bo krokowy 100% sprawny , dolot też szczelny , pozostaje jedynie czujnik temperatury i FIAV |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 16-09-2011, 10:29
|
|
|
ja wymieniłem całą przepustnicę. Kupiłem od klubowicza za śmieszne pieniądze, uprałem, przełozyłem krokowca i tps i jest ssanie. Ewidentnie u mnie przyczyną był FIAV. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
emix
Nowy Forumowicz
Auto: g1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: zamość
|
Wysłany: 19-09-2011, 21:29
|
|
|
A w czym uprałeś ?? , bo mam już drugą przepustnicę i mam zamiar ją wymienić !!!!! |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 20-09-2011, 08:40
|
|
|
preparatem do czyszczenia przepustnic/gaźników np. prestone + jakiś pędzel |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
emix
Nowy Forumowicz
Auto: g1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: zamość
|
Wysłany: 20-09-2011, 08:49
|
|
|
a nalewałeś tego preparatu do środka (w kanaliki) ??? |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 21-09-2011, 12:30
|
|
|
wymyłem widoczne zabrudzenia i osady. Napsikałem szprajem tak gdzie się dało i pod bierzącą wodę |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
magnum53
Nowy Forumowicz magnum53
Auto: eclipse 1G 2,0 16V GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Zaborów woj. mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2012, 16:35
|
|
|
Witam klubowiczów.proszę o pomoc posiadam Eclipse1G 2l 16V,problem tkwi w tym ze po odpaleniu nie ma wolnych obrotow jak trzymam pedał gazu to chodzi ale tak jak by nie na wszystkich garnkach powyżej 130 obr. chodzi normalnie oraz normalnie jedzie.prosze o pomoc.
[ Dodano: 06-05-2012, 16:36 ]
Błagam pomózcie.
[ Dodano: 09-05-2012, 20:36 ]
Witam klubowiczów.proszę o pomoc posiadam Eclipse1G 2l 16V,problem tkwi w tym ze po odpaleniu nie ma wolnych obrotow jak trzymam pedał gazu to chodzi ale tak jak by nie na wszystkich garnkach powyżej 130 obr. chodzi normalnie oraz normalnie jedzie.prosze o pomoc. |
|
|
|
 |
|