 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] jak założyć pasek klinowy? |
Autor |
Wiadomość |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 20-09-2011, 19:17 [Cari 1.6] jak założyć pasek klinowy?
|
|
|
Tak jak w temacie, chcę założyć pasek klinowy do Cari gdyż mój obecny mi zerwała pompa klimy i teraz chciałbym ją ominąć.
1. Czy mogę założyć pasek krótszy omijając A/C i korzystając z tego samego napinacza?
2. Jak to ogólnie zrobić samemu? Czy dam radę mając podstawowe narzędzia ew. lewarek? Jestem za granicą i nie chcę płacić kroci za mechanika.
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź... |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-09-2011, 21:03
|
|
|
Dasz rade bez kanału, trzeba napinacz skrecic do minimum a nastepnie sznurkiem opasac od walu przez pompe wspomagania, bedziesz znal zblizony obwód i na jego podstawie bedziesz wiedzial jaki pasek dobrac, wazne jest to ze musisz bezposrednio z kola zamachowego puscic pasek do pompy wspomagania i rokla dokrecac aby pasek byl naciagniety - w oryginale bez pompy klimatyzacji rolka jest calkowicie inne, Tutaj masz rolke gladka a bez AC rolka jest wielorowkowa, ale dasz rade to wykonac tak jak Ci opisalem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 20-09-2011, 23:29
|
|
|
Ok, to spróbuje to tak w ciemno zrobić. Ale pasek raczej powinien być takiej dlugości jak do wersji bez klimy? |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-09-2011, 07:27
|
|
|
Wydaje mi się, że nawet deko krótszy, ze względu na to, że w wersji bez AC pasek inaczej pracuje na rolce i ma większy zakres regulacji. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 21-09-2011, 12:38
|
|
|
To co byście mi zasugerowali zrobić? A może wyjąź pompę klimy i spróbować zobaczyć, czemu się nie obraca i naprawić ją a potem normalny pasek założyć
?
Udało mi się założyć pończochę na 2 koła więc pompa wspomagania działa (co prawda w miejscu nie, ale juz przy małej prędkości jest normalnie ;P )
No ale na poważnie, to jak wyjąć pompę klimy? chciałem ja wyjąć, żeby spróbować ją otworzyć i zobaczyć łożysko itd., tyle, że po jej odkręceniu nie ma miejsca, żeby ja górą wyciągnąć i teraz pytanie - czy muszę jeszcze dodatkowo wyciągnąć pompę wspomagania? Próbowalem, ale nie znalazłem wszystkich śrub mocujących ją do silnika... |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-09-2011, 17:47
|
|
|
Za bardzo kombinujesz, sądziłem, że chcesz jakieś doraźne rozwiązanie, natomiast wchodzisz na głeboką wode, kompresor klimy masz zatarty więc ratuje go jedynie regeneracja, jeżeli to możliwe, no chyba, że chcesz go wymienić na jakiś kupiony ze szrotu, natommiast jeżeli chcesz go wyciągnąc góra, to musisz rozebrać cała łape regulatora i zdemontowac pompe wspomagania. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 21-09-2011, 19:29
|
|
|
Jaka jest szansa na regenerację pompy? Jest mi to z grubsza obojętne jakiego rozwiązania użyje, mam auto z którym nie pojadę do mechanika a nie potrzebuję go na codzień więc mogę pokombinować... |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 21-09-2011, 21:10
|
|
|
kolego nie wiem dlaczego nie możesz wyciągnąć pompy klimy, ja sam montowałem tą pompę i poszło bez problemu. Może dlatego, że jeszcze nie miałem wentylatora klimy. Jak chcesz już coś odkręcać to zacznij od niego, odepnij kostkę zasilającą, jakieś dwie śruby które trzymają wentylator, potem podnosisz wentylator i pompa powinna wyjść. Jeśli chodzi o założenie paska od wersji bez klimy to problemem może być rolka napinająca, nie wiem czy pasek nie będzie się z niej ześlizgiwał. Jednak jeśli byś zakładał taki pasek to pamiętaj, że teraz on będzie z innej strony na napinaczu i napinacz pracuje odwrotnie czyli:
1. pasek do klimy: rolkę napinającą przesuwasz w stronę chłodnicy - pasek luzujesz
2. pasek bez klimy: rolkę napinającą przeszywasz w stronę chłodnicy - pasek naciągasz.
Powodzenia |
|
|
|
 |
|
|