Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] jak założyć pasek klinowy?
Autor Wiadomość
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 20-09-2011, 19:17   [Cari 1.6] jak założyć pasek klinowy?

Tak jak w temacie, chcę założyć pasek klinowy do Cari gdyż mój obecny mi zerwała pompa klimy i teraz chciałbym ją ominąć.

1. Czy mogę założyć pasek krótszy omijając A/C i korzystając z tego samego napinacza?
2. Jak to ogólnie zrobić samemu? Czy dam radę mając podstawowe narzędzia ew. lewarek? Jestem za granicą i nie chcę płacić kroci za mechanika.

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź...
_________________
Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-09-2011, 21:03   

Dasz rade bez kanału, trzeba napinacz skrecic do minimum a nastepnie sznurkiem opasac od walu przez pompe wspomagania, bedziesz znal zblizony obwód i na jego podstawie bedziesz wiedzial jaki pasek dobrac, wazne jest to ze musisz bezposrednio z kola zamachowego puscic pasek do pompy wspomagania i rokla dokrecac aby pasek byl naciagniety - w oryginale bez pompy klimatyzacji rolka jest calkowicie inne, Tutaj masz rolke gladka a bez AC rolka jest wielorowkowa, ale dasz rade to wykonac tak jak Ci opisalem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 20-09-2011, 23:29   

Ok, to spróbuje to tak w ciemno zrobić. Ale pasek raczej powinien być takiej dlugości jak do wersji bez klimy?
_________________
Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2011, 07:27   

Wydaje mi się, że nawet deko krótszy, ze względu na to, że w wersji bez AC pasek inaczej pracuje na rolce i ma większy zakres regulacji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 21-09-2011, 12:38   

To co byście mi zasugerowali zrobić? A może wyjąź pompę klimy i spróbować zobaczyć, czemu się nie obraca i naprawić ją a potem normalny pasek założyć
?

Udało mi się założyć pończochę na 2 koła więc pompa wspomagania działa (co prawda w miejscu nie, ale juz przy małej prędkości jest normalnie ;P )

No ale na poważnie, to jak wyjąć pompę klimy? chciałem ja wyjąć, żeby spróbować ją otworzyć i zobaczyć łożysko itd., tyle, że po jej odkręceniu nie ma miejsca, żeby ja górą wyciągnąć i teraz pytanie - czy muszę jeszcze dodatkowo wyciągnąć pompę wspomagania? Próbowalem, ale nie znalazłem wszystkich śrub mocujących ją do silnika...
_________________
Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2011, 17:47   

Za bardzo kombinujesz, sądziłem, że chcesz jakieś doraźne rozwiązanie, natomiast wchodzisz na głeboką wode, kompresor klimy masz zatarty więc ratuje go jedynie regeneracja, jeżeli to możliwe, no chyba, że chcesz go wymienić na jakiś kupiony ze szrotu, natommiast jeżeli chcesz go wyciągnąc góra, to musisz rozebrać cała łape regulatora i zdemontowac pompe wspomagania.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 21-09-2011, 19:29   

Jaka jest szansa na regenerację pompy? Jest mi to z grubsza obojętne jakiego rozwiązania użyje, mam auto z którym nie pojadę do mechanika a nie potrzebuję go na codzień więc mogę pokombinować...
_________________
Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 21-09-2011, 21:10   

kolego nie wiem dlaczego nie możesz wyciągnąć pompy klimy, ja sam montowałem tą pompę i poszło bez problemu. Może dlatego, że jeszcze nie miałem wentylatora klimy. Jak chcesz już coś odkręcać to zacznij od niego, odepnij kostkę zasilającą, jakieś dwie śruby które trzymają wentylator, potem podnosisz wentylator i pompa powinna wyjść. Jeśli chodzi o założenie paska od wersji bez klimy to problemem może być rolka napinająca, nie wiem czy pasek nie będzie się z niej ześlizgiwał. Jednak jeśli byś zakładał taki pasek to pamiętaj, że teraz on będzie z innej strony na napinaczu i napinacz pracuje odwrotnie czyli:
1. pasek do klimy: rolkę napinającą przesuwasz w stronę chłodnicy - pasek luzujesz
2. pasek bez klimy: rolkę napinającą przeszywasz w stronę chłodnicy - pasek naciągasz.
Powodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.