Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
mocuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 2000 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Jasło
Wysłany: 30-09-2011, 20:29   [Cari 1.9DI-D] Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem mojego autka. Rano jak wstaję odpalam go momentalnie, ale jak pojeżdżę i silnik jest ciepły to coraz gorzej go odpalić. Ostatnio musiałem czekać aż silnik schłodzi się do około 1/8 przedziałki i wtedy w miarę odpalił. Dodam że wymieniłem wszystkie świece i nic nie pomogło :( Proszę o szybką wskazówkę co to może być bo jutro planuję pojechać do jakiego mechanika i chciałbym wiedzieć mniej więcej co to może być. Z góry dziękuję
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-09-2011, 21:04   

mocuk, Nie wiem jak jest w dieslach ale Tata w silniku Renault ( benzynowym ) miał to samo. Wymieniona została kopułka i wszystko wróciło do normy. Jeżeli u Ciebie też jest kopułka to warto ją sprawdzić
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
mocuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 2000 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Jasło
Wysłany: 30-09-2011, 21:09   

oj nie wiem czy jest ale to już jakiś punkt odniesienia, bo mam nadzieje że nie jest to rozrusznik do wymiany (skoro na zimnym pali) albo pompa paliwa
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-09-2011, 21:10   

Jeżeli jest tam kopułka to ja bym ją obstawiał... Szczególnie, że masz silnik Renault :D
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
Wysłany: 30-09-2011, 21:16   

Kopułka rozdzielacza w dieslu? Niby świece są, ale żarowe :roll:

Na początek sprawdź rozrusznik.
Nie mam pojęcia jak w DID wygląda układ wtryskowy, ale w tradycyjnych dieslach niepalenie na ciepłym silniku powodują też lejące wtryski.
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-09-2011, 21:20   

Kamir napisał/a:
mocuk, Nie wiem jak jest w dieslach


Więc proszę się nie naśmiewać ;)
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
mocuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 2000 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Jasło
Wysłany: 30-09-2011, 21:20   

sprawdziłem i Carismy mają kopułkę aparatu zapłonowego, o i nie takie drogie około 70 zł tyle że nie wiem czy konkretnie do mojego typu silnika, dobrze by było gdyby faktycznie to to było :D
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 01-10-2011, 08:43   

W dieslach aparat zapłonowy? Oj oj panooooowie - przecież diesle nie mają układu zapłonowego ( takiego jak w benzyniakach).
Wymiana świec żarowych nie ma tu znaczenia bo one załączają się kiedy silnik jest zimny i ogrzewają powietrze wpadające do cylindra.

Ja bym najpierw podjechał na sprawdzenie na komputerze czy nie ma żadnych błędów ECU - winą może być któryś czujnik przez co ECU dostaje złe parametry pracy i źle dobiera dawki i czasy wtrysków.

Drugim krokiem jeśli to nic nie pokaże wydaje mi się sprawdzenie kompresji na cylindrach i układu wtryskowego pod kątem ciśnienia na magistrali CR i sprawności wtrysków.

Cytat:
Nie mam pojęcia jak w DID wygląda układ wtryskowy, ale w tradycyjnych dieslach niepalenie na ciepłym silniku powodują też lejące wtryski.


układ wtryskowy jest w miarę podobny do tradycyjnych diesli tyle że zamiast układu pompa niskiego ciśnienia - pompa wtryskowa- wtryskiwacze masz układ pompa NC- pompa WC - magistrala common-rail ( wysokociśnieniowa) i dopiero wtryskiwacze.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
mocuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 2000 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Jasło
Wysłany: 01-10-2011, 15:06   

w poniedziałek daję auto na komputer to się może dowiem co jest nie tak
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-10-2011, 23:28   

drtymf napisał/a:

układ wtryskowy jest w miarę podobny do tradycyjnych diesli tyle że zamiast układu pompa niskiego ciśnienia - pompa wtryskowa- wtryskiwacze masz układ pompa NC- pompa WC - magistrala common-rail ( wysokociśnieniowa) i dopiero wtryskiwacze.

Tradycyjne diesle maja wtrysk pośredni i wtrysk następuje kiedy cisnienie osiągnie wartosc otwarcia wtrysku.

DID jest szyna CR a wtryski sterowane są elektronicznie i zamiast jednej dawki wtrysku jest 3 (lub w nowszych kilka)
Cisnienie robocze jest kilkukrotnie wyzsze niż w tradycyjnych dieslach
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-10-2011, 21:39   

pawelsonx, z tym wtryskiem pośrednim to nie do końca tak że wszystkie stare silniki diesla maja pośredni a tylko nowe CR mają bezpośredni.Wiele starych konstrukcji diesli ma wtrysk bezpośredni(o ile mi wiadomo to pierwsze konstrukcje silnika diesla były konstrukcjami z dostarczeniem paliwa w odpowiednim momencie do komory spalania - czyli bezpośrednio) a dopiero potem ze względu na trwałość wtryskiwaczy zaczęto stosować wtrysk pośredni.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-10-2011, 22:20   

marcindy napisał/a:
Na początek sprawdź rozrusznik.
Niech lepiej kolega napisze jak objawia się problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku. Rozrusznik nie ma siły zakręcić czy co?
 
 
mocuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 2000 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Jasło
Wysłany: 04-10-2011, 19:59   

rozrusznik kręci ale nie chce zapalić. czasami po 2 dłuższych prubach w końcu odpali a raz było tak ż musiałem czekać aż silnik się schłodzi i wtedy odpalił od razu. Fakt nawet na zimnym może to nie jest na dotyk ale tak z 2 sekundy i zapalony. Zostawiłem auto u mechanika i zobaczymy co powie. Na kompie powiedział że wyszły dwa problemy jakaś sonda i zawór na turbosprężarca czy coś takiego (ale wg niego oba nie mają wpływu na rozruch - a wiecie o co może chodzić z tą sondą i zaworem? (zawór to mówił że wystarczy przeczyścić bo mógł się zatrzeć, chyba tego słowa użył i że jeden błąd może wynikać z drugiego)). Mówił że może któryś z wtryskiwaczy jest przytkany lub coś z nim nie tak i od tego sprawdzanie zacznie.
Jeszcze dodam że na ciepłym i na zimnym silniku wszystko dzieje się tak samo, jest tylko jedna jedyna ale wielka różnica ciężko go zapalić.
 
 
prosty81 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Pabianice
Wysłany: 04-10-2011, 21:42   

mocuk, bardzo prawdopodobne jest to pompa wtryskowa. Jak Ci nie będzie mógł zapalić na ciepłym silniku weź butelkę z zimną woda i zalej pompę wtryskową - musisz ją po prostu schłodzić. Jeśli pomoże to już będziesz wiedział co jest przyczyna nieodpalania na ciepłym....
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-10-2011, 21:45   

mocuk napisał/a:
Mówił że może któryś z wtryskiwaczy jest przytkany lub coś z nim nie tak
Zaraz, zaraz. Przecież to silnik od renówki, a niedawno czytałem o typowej wadzie silników diesel'a w renault po 2000 roku, czyli o opiłkach metalu uszkadzających wtryskiwacze. Może to dobry trop...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.