| [E55A 2.0] Rozrząd | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marek Kozłowski [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2009, 18:36   [E55A 2.0] Rozrząd |   
 |  
               | 
 |  
               | Rok temu miałem nieprzyjemność zapoznać się z zerwanym paskiem rozrządu. Zrobiono wiele. Wymieniono prawidłowo wszystko z planowaniem włącznie. I od tego czasu mój misiek stał się bardzo głośny, szczególnie na wyższych obrotach . Myślałem, że z czasem się trochę wyciszy a tu nic. Na dodatek doszły drobne drgania kierownicy, czego wcześniej nie doświadczałem. Co mogłoby być przyczyną tego i jak się tych objawów pozbyć? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miziek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2009, 20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | a patrzyles ile oleju ci zalali ? a szczegolnie jaki ? drgania kierownicy - opony/niewywazone kola/drazki (?) itd |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2009, 21:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie jestem pewien,ale jak ma wałki balansowe,to na 99% są źle ustawione. 
 
 Pozdro.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pepik13 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-02-2009, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | a popychacze wymieniłeś?, musiały nieźle dostać od zaworów |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luckyluck   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W V6 Avance '99
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2008
 Posty: 960
 Skąd: Znad Pilicy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2009, 11:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie po wymianie kompletnego rozrządu było podobnie. Przyczyną były wspomniane wcześniej wałki balansowe. Mechanik ustawił jeden a o drugim zapomniał lub nie wiedział gdzie się znajduje. Auto strasznie wyło, po odpuszczeniu gazu było jeszcze głosniej. Po poprawnym ustawieniu balansu samochód chodzi jak marzenie  . |  
				| _________________ Bydlak
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2009, 12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie ta sama historia. Pisałem o tym, ale żadnej ciekawej odp. nie uzyskałem. Tyle, że robiłem wszytko sam i jestem pewien na 100%, że wszytko złożone jest z zegarmistrzowską dokładnością... a problem nie znika... |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek Kozłowski [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2009, 16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za szybkie podpowiedzi.Spróbuję oddać innemu mechanikowi i zobaczę co z tego wyjdzie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krejzi   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 22 Lip 2010
 Posty: 414
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2011, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odgrzeje mocno temat, zeby nie zakładać takiego samego tematu. 
 Pomyślalem, że niedługo czas wymiany rozrządu w moim galu, a jako że dzisiaj ze znajomym wymienilismy mu rozrząd w fordzie 2.0 zetec. pomyslalem ze moge to zrobic sam. Tylko teraz pytanie
 Co jest potrzebne do kompletnej wymiany ? bo tak probowałem sie rozeznac w częsciach na IC i troche tego jest i nie wiem co potrzebne a co nie. I wiem ze Wszyc ma manuala i pytanie do Ciebie mógłbys wrzucic fotki o wymianie rozrządu co i jak tam sie robi ? ewentualnie jak ktos to robil moze mógłby to jakos opisac krok po kroku
  . A najbardziej zalezy mi na liscie częsci, zeby zobaczyc ile kasy szykowac.
 Amen.
 |  
				| _________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
 
 Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wszyc   Mitsumaniak
 
  
 Auto: ------>
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 01 Mar 2009
 Posty: 4156
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2011, 23:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | elementy rozrządu -Pasek rozrządu
 -Pasek balansowy
 - rolka napinająca pasek balansowy
 - rolka napinacza paska rozrządu
 -rolka zwrotna paska rozrządu taka po przeciwnej stronie od rolki napinacza
 - tłumik drgań rozrządu ( nazywany potocznie hydraulicznym napinaczem rozrządu )
 
 Tu masz jak to wygląda w DOHC u Ciebie jest identycznie z wyjątkiem tego ze masz jeden wałek rozrządu
 
 http://www.youtube.com/watch?v=lRwecE8OOLU
 http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 Z tym że Ty masz w innym miejscach znaki w SOHC
 o to one:
 
 
   
 [ Dodano: 01-10-2011, 00:27 ]
 Przydały by się do montażu rozrządu szczypczyki takie jak do zakładania pierścieni by dobrze napiąć rozrząd
 
 
 - odkręcasz lewe przednie koło
 - zdejmujesz fartuch ochronny wewnątrz nadkola chodź nie musisz
 - po zdjęciu fartucha lub przez otwór w nim odkręcasz koło pasowe napędzające klime i alternator
 - ustawiasz koło rozrządu na znaki przed rozebraniem rozrządu kręcąc wałem silnika
 - jeżeli nie da sie wsadzić zawleczki/drucika w otwór w korpusie tłumika drgań tak by zawleczka przeszła przez otwór w tłoczku to szczypcami do pierścieni napinasz rozrząd mocniej wsadzając ją w otwory w rolce napinającej rozrząd po poluzowaniu rolki
 - po napięciu rozrządu próbujesz wsadzić zawleczkę w ten tłumik drgań jeżeli masz imadło w domu to możesz sobie darować odkręcasz rozrząd i wszystko zdejmujesz zawleczkę do tłumika wsadzisz ściskając go w imadle
 - ściągasz pasek rozrządu
 - odkręcasz rolkę napinającą pasek balansowy
 - wymieniasz rolkę i pasek ustawiasz wał korbowy i zębatkę wałka balansowego na znakach zakładasz pasek balansowy nowy po czym napinasz go rolką napinającą tak by otwór w niej był mniej więcej w dolnej lewej ćwiartce rolki
 - wykręcasz śrubę z tyłu bloku o której mowa w filmiku w celu ustawienia drugiego wałka balansowego ustawiasz pompę oleju na znakach i sprawdzasz czy śrubokręt wchodzi do dziury z boku bloku na około 6cm jak nie obracasz pompą jeszcze raz o jeden obrót i znów ustawiasz na znakach i patrzysz czy jest już dobrze po ustawieniu wkręcasz śrubkę znów
 - montujesz nowy tłumik drgań bądź stary jeżeli wygląda na dość dobry i masz żyłkę ryzykanta
  oraz montujesz nowe rolki zwrotną i napinającą - upewniasz się że wszystko jest na znakach i zakładasz pasek
 - wkładasz szczypczyki do rolki napinacza i napinasz rozrząd aż zawleczka w tłumiku drgań bez oporu da się wyciągnąć jeżeli luźno wyjdzie naciąg jest prawidłowy
 - obróć wałem korbowym kilka razy i sprawdź czy wciąż możesz wsadzić zawleczkę do tłumika bez problemowo jeżeli tak jest git
 - skręcasz wszystko do kupy
 |  
				| _________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 Mitsubishi Galant E88A '93
 Mitsubishi Eclipse D22A '92
 Honda CB500 PC32 '97
 
 By mjsystem;
 
 papamitsu napisał/a:
 Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krejzi   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 22 Lip 2010
 Posty: 414
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2011, 08:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Super. Dzieki przeogromne, wydaje sie dosc "proste", chociaż nie bardzo wiem o jakie szczypczyki chodzi, a co za ty midzie nie bardzo wiem jak sprawdzić czy naciąg pasków jest dobry , przydały by się też wartości dokrecania rolek w Nm. (chociaz w filmikach jest to podane) . 
 A no i co z trzymaniem silnika ?  w fordzie zrobilismy tak, ze na kanał rzucilismy deske i podtrzymalismy silnik od spodu na lewarku. Tutaj chyba tez tak da rade
   
 [ Dodano: 01-10-2011, 09:09 ]
 I jeszcze, ten pasek balansowy ? nie ma go ani na filmiku ani na obrazku, jego nakłada sie ot tak bez zadnych znaków ? ( narazie nie widzialem tego jeszcze jak to wyglada, wiec moze nie moge sobie tego wyobrazic ;D )
 
 [ Dodano: 01-10-2011, 10:13 ]
 to zdjecie odpowiadan a moje pytania
   
 
  |  
				| _________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
 
 Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wszyc   Mitsumaniak
 
  
 Auto: ------>
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 01 Mar 2009
 Posty: 4156
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2011, 09:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja to robiłem w warunkach polowych bez kanału na trawniku przed blokiem więc naprawdę nic skomplikowanego 
 O takie szczypczyki mi chodziło by ich końcówki wsadzić w rolkę napinacza no chyba że tak jak na filmiku masz "special tool number  coś tam coś tam"
   
 http://www.narzedziowy.pl...o-90-stopni.jpg
 
 Balansowy ustawiasz na znaki też ma strzałkę na zębatce i wycięcie na silniku
   
 Co do trzymania silnika to nie wiem jak u Ciebie w SOHCu no ale ja u siebie musiałem podwiesić silnik bo nawet osłony rozrządu nie zdejmiesz w DOHCu jak łapy nie odkręcisz
   kobyłka lub podnośnik pod silnik i heja
   
 Bardzo ważne byś nie zapomniał o tym wałku balansowym na pompie oleju tego co się tam ustawia wkładając śrubokręt z boku bloku
  bo jak źle będzie ustawiony to silnik dostanie takich wibracji jak by miał uciec z pod maski   |  
				| _________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 Mitsubishi Galant E88A '93
 Mitsubishi Eclipse D22A '92
 Honda CB500 PC32 '97
 
 By mjsystem;
 
 papamitsu napisał/a:
 Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krejzi   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 22 Lip 2010
 Posty: 414
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2011, 09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Damy rade ;D . narazie musze skompletować częscie. szkoda ze tyle tego bo odrazu cena bedzie spora, za rozrząd do mondeo 2.0zetec  w IC po znizkach bez pompy wody jakies nie cale 200 zł. 
 Mi odpada napinacz hudrauliczny bo wiem ze przy ostatniej wymianie był wymieniany. ( uff ).
 Najwyzej popsuje... uzywany blok z glowicą nie taki drogi ;D
 |  
				| _________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
 
 Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wszyc   Mitsumaniak
 
  
 Auto: ------>
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 01 Mar 2009
 Posty: 4156
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2011, 14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krejzi napisał/a: |  	  | Mi odpada napinacz hudrauliczny bo wiem ze przy ostatniej wymianie był wymieniany. | 
 
 No a ten napinacz to naprawdę tania rzecz nie jest dobrze że masz to za sobą
   |  
				| _________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 Mitsubishi Galant E88A '93
 Mitsubishi Eclipse D22A '92
 Honda CB500 PC32 '97
 
 By mjsystem;
 
 papamitsu napisał/a:
 Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |