[E55A 2.0] Rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
Marek Kozłowski [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2009, 18:36 [E55A 2.0] Rozrząd
|
|
|
Rok temu miałem nieprzyjemność zapoznać się z zerwanym paskiem rozrządu. Zrobiono wiele. Wymieniono prawidłowo wszystko z planowaniem włącznie. I od tego czasu mój misiek stał się bardzo głośny, szczególnie na wyższych obrotach . Myślałem, że z czasem się trochę wyciszy a tu nic. Na dodatek doszły drobne drgania kierownicy, czego wcześniej nie doświadczałem. Co mogłoby być przyczyną tego i jak się tych objawów pozbyć? |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2009, 20:33
|
|
|
a patrzyles ile oleju ci zalali ? a szczegolnie jaki ? drgania kierownicy - opony/niewywazone kola/drazki (?) itd |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11165 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-02-2009, 21:09
|
|
|
Nie jestem pewien,ale jak ma wałki balansowe,to na 99% są źle ustawione.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pepik13 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2009, 22:01
|
|
|
a popychacze wymieniłeś?, musiały nieźle dostać od zaworów |
|
|
|
 |
luckyluck
Mitsumaniak

Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 960 Skąd: Znad Pilicy
|
Wysłany: 03-02-2009, 11:33
|
|
|
U mnie po wymianie kompletnego rozrządu było podobnie. Przyczyną były wspomniane wcześniej wałki balansowe. Mechanik ustawił jeden a o drugim zapomniał lub nie wiedział gdzie się znajduje. Auto strasznie wyło, po odpuszczeniu gazu było jeszcze głosniej. Po poprawnym ustawieniu balansu samochód chodzi jak marzenie . |
_________________ Bydlak
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 03-02-2009, 12:58
|
|
|
u mnie ta sama historia. Pisałem o tym, ale żadnej ciekawej odp. nie uzyskałem. Tyle, że robiłem wszytko sam i jestem pewien na 100%, że wszytko złożone jest z zegarmistrzowską dokładnością... a problem nie znika... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Marek Kozłowski [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2009, 16:44
|
|
|
Dzięki za szybkie podpowiedzi.Spróbuję oddać innemu mechanikowi i zobaczę co z tego wyjdzie. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-09-2011, 23:32
|
|
|
Odgrzeje mocno temat, zeby nie zakładać takiego samego tematu.
Pomyślalem, że niedługo czas wymiany rozrządu w moim galu, a jako że dzisiaj ze znajomym wymienilismy mu rozrząd w fordzie 2.0 zetec. pomyslalem ze moge to zrobic sam. Tylko teraz pytanie
Co jest potrzebne do kompletnej wymiany ? bo tak probowałem sie rozeznac w częsciach na IC i troche tego jest i nie wiem co potrzebne a co nie. I wiem ze Wszyc ma manuala i pytanie do Ciebie mógłbys wrzucic fotki o wymianie rozrządu co i jak tam sie robi ? ewentualnie jak ktos to robil moze mógłby to jakos opisac krok po kroku .
A najbardziej zalezy mi na liscie częsci, zeby zobaczyc ile kasy szykowac.
Amen. |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-10-2011, 00:00
|
|
|
elementy rozrządu
-Pasek rozrządu
-Pasek balansowy
- rolka napinająca pasek balansowy
- rolka napinacza paska rozrządu
-rolka zwrotna paska rozrządu taka po przeciwnej stronie od rolki napinacza
- tłumik drgań rozrządu ( nazywany potocznie hydraulicznym napinaczem rozrządu )
Tu masz jak to wygląda w DOHC u Ciebie jest identycznie z wyjątkiem tego ze masz jeden wałek rozrządu
http://www.youtube.com/watch?v=lRwecE8OOLU
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Z tym że Ty masz w innym miejscach znaki w SOHC
o to one:
[ Dodano: 01-10-2011, 00:27 ]
Przydały by się do montażu rozrządu szczypczyki takie jak do zakładania pierścieni by dobrze napiąć rozrząd
- odkręcasz lewe przednie koło
- zdejmujesz fartuch ochronny wewnątrz nadkola chodź nie musisz
- po zdjęciu fartucha lub przez otwór w nim odkręcasz koło pasowe napędzające klime i alternator
- ustawiasz koło rozrządu na znaki przed rozebraniem rozrządu kręcąc wałem silnika
- jeżeli nie da sie wsadzić zawleczki/drucika w otwór w korpusie tłumika drgań tak by zawleczka przeszła przez otwór w tłoczku to szczypcami do pierścieni napinasz rozrząd mocniej wsadzając ją w otwory w rolce napinającej rozrząd po poluzowaniu rolki
- po napięciu rozrządu próbujesz wsadzić zawleczkę w ten tłumik drgań jeżeli masz imadło w domu to możesz sobie darować odkręcasz rozrząd i wszystko zdejmujesz zawleczkę do tłumika wsadzisz ściskając go w imadle
- ściągasz pasek rozrządu
- odkręcasz rolkę napinającą pasek balansowy
- wymieniasz rolkę i pasek ustawiasz wał korbowy i zębatkę wałka balansowego na znakach zakładasz pasek balansowy nowy po czym napinasz go rolką napinającą tak by otwór w niej był mniej więcej w dolnej lewej ćwiartce rolki
- wykręcasz śrubę z tyłu bloku o której mowa w filmiku w celu ustawienia drugiego wałka balansowego ustawiasz pompę oleju na znakach i sprawdzasz czy śrubokręt wchodzi do dziury z boku bloku na około 6cm jak nie obracasz pompą jeszcze raz o jeden obrót i znów ustawiasz na znakach i patrzysz czy jest już dobrze po ustawieniu wkręcasz śrubkę znów
- montujesz nowy tłumik drgań bądź stary jeżeli wygląda na dość dobry i masz żyłkę ryzykanta oraz montujesz nowe rolki zwrotną i napinającą
- upewniasz się że wszystko jest na znakach i zakładasz pasek
- wkładasz szczypczyki do rolki napinacza i napinasz rozrząd aż zawleczka w tłumiku drgań bez oporu da się wyciągnąć jeżeli luźno wyjdzie naciąg jest prawidłowy
- obróć wałem korbowym kilka razy i sprawdź czy wciąż możesz wsadzić zawleczkę do tłumika bez problemowo jeżeli tak jest git
- skręcasz wszystko do kupy |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-10-2011, 09:08
|
|
|
Super. Dzieki przeogromne, wydaje sie dosc "proste", chociaż nie bardzo wiem o jakie szczypczyki chodzi, a co za ty midzie nie bardzo wiem jak sprawdzić czy naciąg pasków jest dobry , przydały by się też wartości dokrecania rolek w Nm. (chociaz w filmikach jest to podane) .
A no i co z trzymaniem silnika ? w fordzie zrobilismy tak, ze na kanał rzucilismy deske i podtrzymalismy silnik od spodu na lewarku. Tutaj chyba tez tak da rade
[ Dodano: 01-10-2011, 09:09 ]
I jeszcze, ten pasek balansowy ? nie ma go ani na filmiku ani na obrazku, jego nakłada sie ot tak bez zadnych znaków ? ( narazie nie widzialem tego jeszcze jak to wyglada, wiec moze nie moge sobie tego wyobrazic ;D )
[ Dodano: 01-10-2011, 10:13 ]
to zdjecie odpowiadan a moje pytania
 |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-10-2011, 10:30
|
|
|
Ja to robiłem w warunkach polowych bez kanału na trawniku przed blokiem więc naprawdę nic skomplikowanego
O takie szczypczyki mi chodziło by ich końcówki wsadzić w rolkę napinacza no chyba że tak jak na filmiku masz "special tool number coś tam coś tam"
http://www.narzedziowy.pl...o-90-stopni.jpg
Balansowy ustawiasz na znaki też ma strzałkę na zębatce i wycięcie na silniku
Co do trzymania silnika to nie wiem jak u Ciebie w SOHCu no ale ja u siebie musiałem podwiesić silnik bo nawet osłony rozrządu nie zdejmiesz w DOHCu jak łapy nie odkręcisz
kobyłka lub podnośnik pod silnik i heja
Bardzo ważne byś nie zapomniał o tym wałku balansowym na pompie oleju tego co się tam ustawia wkładając śrubokręt z boku bloku bo jak źle będzie ustawiony to silnik dostanie takich wibracji jak by miał uciec z pod maski |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-10-2011, 10:37
|
|
|
Damy rade ;D . narazie musze skompletować częscie. szkoda ze tyle tego bo odrazu cena bedzie spora, za rozrząd do mondeo 2.0zetec w IC po znizkach bez pompy wody jakies nie cale 200 zł.
Mi odpada napinacz hudrauliczny bo wiem ze przy ostatniej wymianie był wymieniany. ( uff ).
Najwyzej popsuje... uzywany blok z glowicą nie taki drogi ;D |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-10-2011, 15:24
|
|
|
Krejzi napisał/a: | Mi odpada napinacz hudrauliczny bo wiem ze przy ostatniej wymianie był wymieniany. |
No a ten napinacz to naprawdę tania rzecz nie jest dobrze że masz to za sobą |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|