Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G63] Problem z zapłonem (świecami)
Autor Wiadomość
mple
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 11:36   [4G63] Problem z zapłonem (świecami)

Witam

mam taki problemik. Od kiedy zamontowałem gaz (sekwencja) mam problemy ze świecami zapłonowymi. Nie ma znaczenia czy mam wlaczony gaz czy benzyne, jak jest rozgrzany silnik i stoje na swiatlach ze 30 sek to po dodaniu gazu silnik sie przydusza i objaw jest taki jak by chodzil na 3 cylindrach, po czym wchodzi na obroty i jest wszystko OK. To samo jadąc na 5 biegu i przy 2 tys obr. nacisne gwaltownie gaz to autko delikatnie poszarpuje (tak jak by śiwece nie przepalały) Sklad mieszanki, spaliny, zużycie paliwa, sonda lambda, przewody, świece, silnik krokowy, stan silnika, wszystko jest sprawdzone i jest OK.

Co ciekawe, zauważyłem że jak są nowe świece, lub stare podoginam na ciasno 0,7mm to jest znaczna poprawa, wiec na bank to świece, teraz tylko jaki świece zastosować żeby nie było problemów, czy ktoś miał podobny problem ??

pozdro

maniek
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 02-06-2007, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 03-12-2006, 11:50   

Witaj powiedz czy z rana podczas odpalania silnika od razu zapala i wskakuje na obr/ ok.1500.? bo jeśli nie to możliwe że są to problemy związane z wtryskiwaczami lub regulacją obrotów. :roll:
 
 
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 04-12-2006, 00:57   

apropo swiec szczeline ktore ustawiles dla silnika bez turbo to troche za malo, 0.7 mm to dla turbo i to tak na minimum. Non turbo to 1.1 mm o ile dobzre pamiatam
 
 
 
mple
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 22:35   

Rano jest oczywiscie wszystko ok, odpala o ulamku sekundy, wolne obroty prawidłowe, dopiero jak sie rozgrzeje i dodam gwaltownie gazu od dołu obrotów to jest tak jak by 3 gary pracowaly, po czym wejdzie na obroty i jest wszystko ok.

Swiece do benzyny powinny miec 0,8 mm a do gazu 0,7 mm

Wiem że problem jest tu w temper. spalania, tylko nie wiem jakie świece zastosować które to zniosą.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2006, 23:08   

mple, miałem taki problem jak Ty, kable i świece niby były ok, kable miałem JC przebieg z 3000 km (max. pół roku) a świece champion'a wymienione razem z kablami, przekopałem całe auto na dodatek przy pomocy mechaników (koszty :( ) i wszystko było cacy a auto dalej muliło lekko sie podkurzyłem i zakupiłem kpl świec i kabli NGK problem zniknoł jak ręką odjoł
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 06-12-2006, 01:15   

szczeiny w swiecach tak jak ich cieploty nie ustawia sie od tego czy na benzynie jezdzi samochod czy gazie, bo w usa nie am gazu i jakos szczeline ustawia sie roznie w roznych silnikach, tak weic szczelina w silniku zalezy od rodzaju silnika, sprazania, cisnienia doladowania i tak dalej. i jak mowie ze 0.7 mm to szczelina dla silnikow z turbo to tak jest.
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-12-2006, 15:55   

kiepuczi, zmienia sie przy LPG to standartowa procedura bez teoretyzowania wg zasad 1,1 na 0,8 a 0,8 na 0,6 mm i to dziala i jest lepiej i swiece wytrzymuja ---
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
mple
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2006, 20:05   

zapodałem teraz Briski Silver, jest wszystko ok - zobaczymy jak długo :)

Co do kabli to mam nowe Beru chodz przejechane już ok 18 tyś. z tym że jak by to była wina kabli to pewnie by były problemy bez wzgledu na świece... Czasami się zastanawiam czy może któraś cewka szwankuje, w końcu do jednej z nich podlutował sie gazownik a poza tym się grzeją bo są na kolektorze, więc może to. Zobaczymy.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-12-2006, 20:49   

znajdz moj opis do sprawdzania kabli w/n wykonaj i bedziesz wszystko wiedzial -widzial co do kabli

[ Dodano: 09-12-2006, 20:54 ]
opis jest w dziale LPG=jakie kable iswiece 2str///i nie tylko- stary patent
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
dziobak26
[Usunięty]

  Wysłany: 11-12-2006, 22:32   

Witam. Sprawdź dobrze przewody zapłonowe i świece. Jeśli jest ok to sprawdź cewki. Odp.
 
 
mple
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2006, 09:37   

no jak narazie jest super, zrobilem ponad 1000 km i wszystko jest ok, jak bym tyle zrobil na nowych boscha to juz dawno by byly problemy, widac chodzilo o temperature, bo te do gazu maja na fuuulll bo gaz ma wyzsza temperature spalania, dlatego wlasnie skutkiem ubocznym jest przy gazie szybsze wypalanie sie zaworow i pekanie glowic jak to bywa w bmw ;) O tlumikach i katalizatorze nie wspomne. Gaz to gangrena, ale nie ma wyjscia :(

[ Dodano: 22-12-2006, 18:46 ]
NO - świece do gazu (Brisk Silver) - i po problemie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.