 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[4G63] Problem z zapłonem (świecami) |
Autor |
Wiadomość |
mple [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2006, 11:36 [4G63] Problem z zapłonem (świecami)
|
|
|
Witam
mam taki problemik. Od kiedy zamontowałem gaz (sekwencja) mam problemy ze świecami zapłonowymi. Nie ma znaczenia czy mam wlaczony gaz czy benzyne, jak jest rozgrzany silnik i stoje na swiatlach ze 30 sek to po dodaniu gazu silnik sie przydusza i objaw jest taki jak by chodzil na 3 cylindrach, po czym wchodzi na obroty i jest wszystko OK. To samo jadąc na 5 biegu i przy 2 tys obr. nacisne gwaltownie gaz to autko delikatnie poszarpuje (tak jak by śiwece nie przepalały) Sklad mieszanki, spaliny, zużycie paliwa, sonda lambda, przewody, świece, silnik krokowy, stan silnika, wszystko jest sprawdzone i jest OK.
Co ciekawe, zauważyłem że jak są nowe świece, lub stare podoginam na ciasno 0,7mm to jest znaczna poprawa, wiec na bank to świece, teraz tylko jaki świece zastosować żeby nie było problemów, czy ktoś miał podobny problem ??
pozdro
maniek |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 02-06-2007, 00:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 03-12-2006, 11:50
|
|
|
Witaj powiedz czy z rana podczas odpalania silnika od razu zapala i wskakuje na obr/ ok.1500.? bo jeśli nie to możliwe że są to problemy związane z wtryskiwaczami lub regulacją obrotów. |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 04-12-2006, 00:57
|
|
|
apropo swiec szczeline ktore ustawiles dla silnika bez turbo to troche za malo, 0.7 mm to dla turbo i to tak na minimum. Non turbo to 1.1 mm o ile dobzre pamiatam |
|
|
|
 |
mple [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 22:35
|
|
|
Rano jest oczywiscie wszystko ok, odpala o ulamku sekundy, wolne obroty prawidłowe, dopiero jak sie rozgrzeje i dodam gwaltownie gazu od dołu obrotów to jest tak jak by 3 gary pracowaly, po czym wejdzie na obroty i jest wszystko ok.
Swiece do benzyny powinny miec 0,8 mm a do gazu 0,7 mm
Wiem że problem jest tu w temper. spalania, tylko nie wiem jakie świece zastosować które to zniosą. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2006, 23:08
|
|
|
mple, miałem taki problem jak Ty, kable i świece niby były ok, kable miałem JC przebieg z 3000 km (max. pół roku) a świece champion'a wymienione razem z kablami, przekopałem całe auto na dodatek przy pomocy mechaników (koszty ) i wszystko było cacy a auto dalej muliło lekko sie podkurzyłem i zakupiłem kpl świec i kabli NGK problem zniknoł jak ręką odjoł |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 06-12-2006, 01:15
|
|
|
szczeiny w swiecach tak jak ich cieploty nie ustawia sie od tego czy na benzynie jezdzi samochod czy gazie, bo w usa nie am gazu i jakos szczeline ustawia sie roznie w roznych silnikach, tak weic szczelina w silniku zalezy od rodzaju silnika, sprazania, cisnienia doladowania i tak dalej. i jak mowie ze 0.7 mm to szczelina dla silnikow z turbo to tak jest. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-12-2006, 15:55
|
|
|
kiepuczi, zmienia sie przy LPG to standartowa procedura bez teoretyzowania wg zasad 1,1 na 0,8 a 0,8 na 0,6 mm i to dziala i jest lepiej i swiece wytrzymuja --- |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
mple [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 20:05
|
|
|
zapodałem teraz Briski Silver, jest wszystko ok - zobaczymy jak długo
Co do kabli to mam nowe Beru chodz przejechane już ok 18 tyś. z tym że jak by to była wina kabli to pewnie by były problemy bez wzgledu na świece... Czasami się zastanawiam czy może któraś cewka szwankuje, w końcu do jednej z nich podlutował sie gazownik a poza tym się grzeją bo są na kolektorze, więc może to. Zobaczymy. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 09-12-2006, 20:49
|
|
|
znajdz moj opis do sprawdzania kabli w/n wykonaj i bedziesz wszystko wiedzial -widzial co do kabli
[ Dodano: 09-12-2006, 20:54 ]
opis jest w dziale LPG=jakie kable iswiece 2str///i nie tylko- stary patent |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
dziobak26 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 22:32
|
|
|
Witam. Sprawdź dobrze przewody zapłonowe i świece. Jeśli jest ok to sprawdź cewki. Odp. |
|
|
|
 |
mple [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2006, 09:37
|
|
|
no jak narazie jest super, zrobilem ponad 1000 km i wszystko jest ok, jak bym tyle zrobil na nowych boscha to juz dawno by byly problemy, widac chodzilo o temperature, bo te do gazu maja na fuuulll bo gaz ma wyzsza temperature spalania, dlatego wlasnie skutkiem ubocznym jest przy gazie szybsze wypalanie sie zaworow i pekanie glowic jak to bywa w bmw O tlumikach i katalizatorze nie wspomne. Gaz to gangrena, ale nie ma wyjscia
[ Dodano: 22-12-2006, 18:46 ]
NO - świece do gazu (Brisk Silver) - i po problemie. |
|
|
|
 |
|
|