problem Z PŁYNEM W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM |
Autor |
Wiadomość |
mixtura81
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 56 Skąd: płock
|
Wysłany: 06-10-2011, 18:35 problem Z PŁYNEM W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM
|
|
|
witam panowie POMOCY nie wiem za co się zabrać. żadko jeżdzę poza miasto w dłuższe trasy po remoncie silnika ze 2 razy przez 4 miesiecy wyrwałem sie poza miasto. a gdy dzisiaj jak i wcześniej przejechałem dystans około 120 km ubywało mi mi płynu w zbiorniczku wyrownawczym.kiedy pokonywałem ta trase dzisiaj tj około 120 km robiłem przystanki i ptrzyłem czy nie ubywa mi płynu i powiem że było go aż za dużo poza max. ale nie pod sam korek i widac było że wylewal sie z weżyka który idzie bez żadnego zakończenia z zbiorniczka wyr. dojechałem do domu podnosze maska a tu płynu praewie nie widać. sprawdziłem węże oba ciepłe zadziwiła mnie chłodnica że była zimna a chłodnica od klimy gorąca.a gdy jeżdze po mieście płyn mam w super normie i przez cały miesiąc nie dolewam.dodam ze z rana po odpaleniu dodam gazu bulgocze za deską pewnie nagrzewnica ale grzać grzeje w środku ciepłem. dzięki za pomoc
pozdrawiam . |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-10-2011, 19:05
|
|
|
Zapowietrzony, albo termostat walnięty. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
mixtura81
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 56 Skąd: płock
|
Wysłany: 07-10-2011, 13:48
|
|
|
ale temperaturę trzyma cały czas 90 stopni
[ Dodano: 10-10-2011, 12:15 ]
i jak doradzi ktoś z was ?? |
|
|
|
 |
agja
Nowy Forumowicz
Auto: EA54; 6A12; 93r. ;2.0 V6 24V.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 10-10-2011, 15:22 problem Z PŁYNEM W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM
|
|
|
Ja też zauważyłem u siebie ten problem, dolałem płyn i odpowietrzyłem układ ale nie wiem czy robiłem to dobrze. Żona trzymała silnik na 1500 obr a ja odkręciłem śrubę przy termostacie (chyba to termostat klucz 12 mm) jak żona przy gazowała troszkę mocniej to wyleciał lekko brązowy już płyn wtedy szybko zakręciłem śrubę i jak wróciłem do domu a przejechałem ok 10 km. po mieście to płynu ubyło ale bardzo niewiele. mam nadzieję że to tylko to. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-10-2011, 17:23
|
|
|
agja, ja ostatnio wyjmowałem chłodnicę , wylałem cały płyn i założyłem z powrotem ..... dolałem płynu do chłodnicy + max do zbiorniczka i nic nie odpowietrzałem ..... sam się odpowietrzył ...
mixtura81, mi tez ucieka płyn ze zbiorniczka ..... ale ja mam już diagnozę .. chłodnica jest rozwarstwiona i cieknie ( ale tylko podczas jazdy jak ciśnienie wzrasta ) .... więc może przyjrzyj się jeszcze raz chłodnicy luknij tam na samym dole czy nie jest mokro |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-10-2011, 09:04
|
|
|
Ja bym też wymienił korek ciśnieniowy bo jak zaczyna puszczać to różne dziwne akcje się dzieją, m.in. potrafi wywalić płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Sam miałem ostatnio taką akcję, koszt korka to kilkanaście złotych. |
|
|
|
 |
mixtura81
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 56 Skąd: płock
|
Wysłany: 14-10-2011, 14:40
|
|
|
no też pomyslałem o korku od chłodnicy. tylko czy równiez mogło to by byc przyczyną ze chłodnica jest zimna ? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-10-2011, 14:57
|
|
|
Co do chłodnicy to nie wiem, ale u mnie też bulgotało od jakiegoś czasu w podszubiu, aż w końcu wywaliło płyn przez zbiorniczek. Po dolaniu wody na krótkich odcinkach było OK, a przy trochę dłuższych + pałowanie kończyło się wyrzuceniem płynu. Jeśli auto się nie grzeje a tylko wywala ten płyn to zacząłbym od zmiany korka i obserwacji. Koszt 15zł jest na tyle niewielki, że nawet nie ma się co zastanawiać a z racji na wiek auta korek i tak dawno nadaje się do wymiany. U mnie gumki w korku były twarde i kruche jak plastik, więc nie dziwne, że to już nie trzymało. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-10-2011, 15:00
|
|
|
Bulgotanie może również powodować zużyta pompa wody. Czasem jest to oznaka kończącej się uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. Proponowałbym jak powyżej koledzy pisali, żeby zacząć od wymiany samego korka. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-10-2011, 22:06
|
|
|
Zimna chłodnica - termostat nie otwiera lub zamulona chłodnica
Wywalanie płynu - uszczelka pod głowicą lub jak w moim przypadku wżer w bloku silnika pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym i spaliny dostawały się do płynu.
Odpal auto, otwórz zbiorniczek i zobacz czy z zanurzonej rureczki nie wydostają się bąbelki |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
mixtura81
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 56 Skąd: płock
|
Wysłany: 16-10-2011, 17:44
|
|
|
planowanie i sprawdzanie głowicy robiłem wymiana uszczelki też była.zaczne od korka. no niektózy tez mówią ze może to byc przyczyną chłodnicy też bo fakt jest zimna.czy da radę jakimś środkiiem czy w jakis inny sposób odkamienić czy odmulić ta chłodnice bez wymiany na nową ? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-10-2011, 19:06
|
|
|
Można spróbować zalać ją octem. Włączyć silnik, niech popracuje trochę aż się rozgrzeje. Po jakimś czasie kilkukrotnie przepłukać wodą. |
|
|
|
 |
mixtura81
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 56 Skąd: płock
|
Wysłany: 17-10-2011, 13:00
|
|
|
a nie będzie miało takiegoś skutku ubocznego jak zaleje tym octem ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-10-2011, 13:58
|
|
|
mixtura81 napisał/a: | a nie będzie miało takiegoś skutku ubocznego jak zaleje tym octem ? | Nie, ale nie lej samego octu tylko rozcieńczony z wodą. |
|
|
|
 |
|