Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem Z PŁYNEM W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM
Autor Wiadomość
mixtura81 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 56
Skąd: płock
Wysłany: 06-10-2011, 18:35   problem Z PŁYNEM W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM

witam panowie POMOCY nie wiem za co się zabrać. żadko jeżdzę poza miasto w dłuższe trasy po remoncie silnika ze 2 razy przez 4 miesiecy wyrwałem sie poza miasto. a gdy dzisiaj jak i wcześniej przejechałem dystans około 120 km ubywało mi mi płynu w zbiorniczku wyrownawczym.kiedy pokonywałem ta trase dzisiaj tj około 120 km robiłem przystanki i ptrzyłem czy nie ubywa mi płynu i powiem że było go aż za dużo poza max. ale nie pod sam korek i widac było że wylewal sie z weżyka który idzie bez żadnego zakończenia z zbiorniczka wyr. dojechałem do domu podnosze maska a tu płynu praewie nie widać. sprawdziłem węże oba ciepłe zadziwiła mnie chłodnica że była zimna a chłodnica od klimy gorąca.a gdy jeżdze po mieście płyn mam w super normie i przez cały miesiąc nie dolewam.dodam ze z rana po odpaleniu dodam gazu bulgocze za deską pewnie nagrzewnica ale grzać grzeje w środku ciepłem. dzięki za pomoc
pozdrawiam .
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-10-2011, 19:05   

Zapowietrzony, albo termostat walnięty.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
mixtura81 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 56
Skąd: płock
Wysłany: 07-10-2011, 13:48   

ale temperaturę trzyma cały czas 90 stopni

[ Dodano: 10-10-2011, 12:15 ]
i jak doradzi ktoś z was ??
 
 
agja 
Nowy Forumowicz

Auto: EA54; 6A12; 93r. ;2.0 V6 24V.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 10-10-2011, 15:22   problem Z PŁYNEM W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM

Ja też zauważyłem u siebie ten problem, dolałem płyn i odpowietrzyłem układ ale nie wiem czy robiłem to dobrze. Żona trzymała silnik na 1500 obr a ja odkręciłem śrubę przy termostacie (chyba to termostat klucz 12 mm) jak żona przy gazowała troszkę mocniej to wyleciał lekko brązowy już płyn wtedy szybko zakręciłem śrubę i jak wróciłem do domu a przejechałem ok 10 km. po mieście to płynu ubyło ale bardzo niewiele. mam nadzieję że to tylko to.
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-10-2011, 17:23   

agja, ja ostatnio wyjmowałem chłodnicę , wylałem cały płyn i założyłem z powrotem ..... dolałem płynu do chłodnicy + max do zbiorniczka i nic nie odpowietrzałem ..... sam się odpowietrzył :wink: ...

mixtura81, mi tez ucieka płyn ze zbiorniczka ..... ale ja mam już diagnozę .. chłodnica jest rozwarstwiona i cieknie ( ale tylko podczas jazdy jak ciśnienie wzrasta ) .... więc może przyjrzyj się jeszcze raz chłodnicy luknij tam na samym dole czy nie jest mokro
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 10-10-2011, 17:44   

szpala85 napisał/a:
nic nie odpowietrzałem ..... sam się odpowietrzył

dokładnie, układ w Galu sam się odpowietrza
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-10-2011, 09:04   

Ja bym też wymienił korek ciśnieniowy bo jak zaczyna puszczać to różne dziwne akcje się dzieją, m.in. potrafi wywalić płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Sam miałem ostatnio taką akcję, koszt korka to kilkanaście złotych.
 
 
 
mixtura81 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 56
Skąd: płock
Wysłany: 14-10-2011, 14:40   

no też pomyslałem o korku od chłodnicy. tylko czy równiez mogło to by byc przyczyną ze chłodnica jest zimna ?
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-10-2011, 14:57   

Co do chłodnicy to nie wiem, ale u mnie też bulgotało od jakiegoś czasu w podszubiu, aż w końcu wywaliło płyn przez zbiorniczek. Po dolaniu wody na krótkich odcinkach było OK, a przy trochę dłuższych + pałowanie kończyło się wyrzuceniem płynu. Jeśli auto się nie grzeje a tylko wywala ten płyn to zacząłbym od zmiany korka i obserwacji. Koszt 15zł jest na tyle niewielki, że nawet nie ma się co zastanawiać a z racji na wiek auta korek i tak dawno nadaje się do wymiany. U mnie gumki w korku były twarde i kruche jak plastik, więc nie dziwne, że to już nie trzymało.
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-10-2011, 15:00   

Bulgotanie może również powodować zużyta pompa wody. Czasem jest to oznaka kończącej się uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. Proponowałbym jak powyżej koledzy pisali, żeby zacząć od wymiany samego korka.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Markus6 
Forumowicz


Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 142
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2011, 22:06   

Zimna chłodnica - termostat nie otwiera lub zamulona chłodnica
Wywalanie płynu - uszczelka pod głowicą lub jak w moim przypadku wżer w bloku silnika pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym i spaliny dostawały się do płynu.
Odpal auto, otwórz zbiorniczek i zobacz czy z zanurzonej rureczki nie wydostają się bąbelki
_________________
S7
 
 
 
mixtura81 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 56
Skąd: płock
Wysłany: 16-10-2011, 17:44   

planowanie i sprawdzanie głowicy robiłem wymiana uszczelki też była.zaczne od korka. no niektózy tez mówią ze może to byc przyczyną chłodnicy też bo fakt jest zimna.czy da radę jakimś środkiiem czy w jakis inny sposób odkamienić czy odmulić ta chłodnice bez wymiany na nową ?
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-10-2011, 19:06   

Można spróbować zalać ją octem. Włączyć silnik, niech popracuje trochę aż się rozgrzeje. Po jakimś czasie kilkukrotnie przepłukać wodą.
 
 
 
mixtura81 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT 95r. 2,4L LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 56
Skąd: płock
Wysłany: 17-10-2011, 13:00   

a nie będzie miało takiegoś skutku ubocznego jak zaleje tym octem ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2011, 13:58   

mixtura81 napisał/a:
a nie będzie miało takiegoś skutku ubocznego jak zaleje tym octem ?
Nie, ale nie lej samego octu tylko rozcieńczony z wodą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.