Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
14-10-2007, 23:58
[CJ1A 1.3] Wolne obroty
Autor Wiadomość
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 07:53   [CJ1A 1.3] Wolne obroty

Witam serdecznie. Jak w temacie mam problem z wolnymi obrotami. Objawy są takie, że czasami pomimo rozgrzania silnika i osiągnięciu temperatury obroty są za wysokie (ok 1000-1200 RPM) Można również wówczas zauważyć niewielkie falowanie obrotów (zmieniają się o ok 500 RPM). Później wszystko mija i po np. miesiącu znów ten sam problem - myslę o 2 sondzie lambda za katalizatorem, ale nie wiem czy słusznnie.
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-11-2006, 20:26   

Gdy występuje ta usterka, spróbuj odczytać błędy w ECU.
Co masz na myśli pisząc, że po jakimś czasie wszystko to mija? Ma ssanie, później prawidłowo schodzi do ok. 800RPM, nie faluje itd?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 28-11-2006, 09:11   

Sprawdz czujnik temp. bo wyglada jak by byl na saniu i napiecie linki gazu
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2006, 12:08   

Dzieki koledzy za zainteresowanie

Wszystko mija tzn. że tak sie dzieje przez np. 2 dni a później przez tydzień jest ok itd. zauważyłem że temperatyra nie ma na to wpływu, czyli czy jest ciepło, czy zimno objawy są te same. Teraz np. wszystko jest ok, ale jak długo? pewnie pare dni
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-11-2006, 19:39   

Jeżeli na zimnym silniku też tak się dzieje, to obie sondy lambda bym wykluczył. Czujnik temperatury także. Napięcie linki można sprawdzić, nie zaszkodzi. Jednak jeśli masz możliwość, to podepnij się do komputera i poobserwuj pracę ten drugiej sondy lambda, którą to podejrzewasz. W ogóle jak już będziesz na diagnostyce to posprawdzaj wszystko, co się da sprawdzić przez komputer. A teraz, jeśli masz chwilkę czasu, to sprawdź sobie błędy metodą "na diodkę" :) Może coś wymruga.

Hm....tak mi teraz przyszło coś do głowy....a może sprawdź silniczek krokowy. Słyszałem o przypadkach, kiedy raz działał, a raz nie. Może to on świruje i nie obniża obrotów, a falowanie masz, bo jak włączysz jakieś odbiorniki w aucie, to krokowiec nie podwyższa obrotów. No, to by miało sens. Weź pomierz mu oporność, a jak będzie ok, to posłuchaj, czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (świecą się kontrolki) silniczek robi takie bzyk bzyk :P po ok. 10 sekundach.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
zieli
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2006, 16:59   

mam pytanie jesli ten silniczek sie nie odzywa po właczeniu zapłonu przynajmniej nic nie słysze co to oznacza bo ja tez mam problemy z obrotami
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 03-12-2006, 11:44   

Posprawdzaj jego połączenia. Może gdzieś spadł kabelek. Jeśli jednak wszystko jest podłączone poprawnie, a silniczek nadal nie działa, to musisz go wykręcić, rozkręcić i obejrzeć, czy nie jest zniszczony.
Jak go już wykręcisz, to możesz go podpiąć pod prąd (6V) i sprawdzić, czy się obraca.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
zieli
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 19:05   

a masz moze jakies fotki tego silniczka :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.