 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: karolgt 14-10-2007, 23:58 |
[CJ1A 1.3] Wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 07:53 [CJ1A 1.3] Wolne obroty
|
|
|
Witam serdecznie. Jak w temacie mam problem z wolnymi obrotami. Objawy są takie, że czasami pomimo rozgrzania silnika i osiągnięciu temperatury obroty są za wysokie (ok 1000-1200 RPM) Można również wówczas zauważyć niewielkie falowanie obrotów (zmieniają się o ok 500 RPM). Później wszystko mija i po np. miesiącu znów ten sam problem - myslę o 2 sondzie lambda za katalizatorem, ale nie wiem czy słusznnie. |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-11-2006, 20:26
|
|
|
Gdy występuje ta usterka, spróbuj odczytać błędy w ECU.
Co masz na myśli pisząc, że po jakimś czasie wszystko to mija? Ma ssanie, później prawidłowo schodzi do ok. 800RPM, nie faluje itd? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 28-11-2006, 09:11
|
|
|
Sprawdz czujnik temp. bo wyglada jak by byl na saniu i napiecie linki gazu |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Laki023 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 12:08
|
|
|
Dzieki koledzy za zainteresowanie
Wszystko mija tzn. że tak sie dzieje przez np. 2 dni a później przez tydzień jest ok itd. zauważyłem że temperatyra nie ma na to wpływu, czyli czy jest ciepło, czy zimno objawy są te same. Teraz np. wszystko jest ok, ale jak długo? pewnie pare dni |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-11-2006, 19:39
|
|
|
Jeżeli na zimnym silniku też tak się dzieje, to obie sondy lambda bym wykluczył. Czujnik temperatury także. Napięcie linki można sprawdzić, nie zaszkodzi. Jednak jeśli masz możliwość, to podepnij się do komputera i poobserwuj pracę ten drugiej sondy lambda, którą to podejrzewasz. W ogóle jak już będziesz na diagnostyce to posprawdzaj wszystko, co się da sprawdzić przez komputer. A teraz, jeśli masz chwilkę czasu, to sprawdź sobie błędy metodą "na diodkę" Może coś wymruga.
Hm....tak mi teraz przyszło coś do głowy....a może sprawdź silniczek krokowy. Słyszałem o przypadkach, kiedy raz działał, a raz nie. Może to on świruje i nie obniża obrotów, a falowanie masz, bo jak włączysz jakieś odbiorniki w aucie, to krokowiec nie podwyższa obrotów. No, to by miało sens. Weź pomierz mu oporność, a jak będzie ok, to posłuchaj, czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (świecą się kontrolki) silniczek robi takie bzyk bzyk po ok. 10 sekundach. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
zieli [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 16:59
|
|
|
mam pytanie jesli ten silniczek sie nie odzywa po właczeniu zapłonu przynajmniej nic nie słysze co to oznacza bo ja tez mam problemy z obrotami |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 03-12-2006, 11:44
|
|
|
Posprawdzaj jego połączenia. Może gdzieś spadł kabelek. Jeśli jednak wszystko jest podłączone poprawnie, a silniczek nadal nie działa, to musisz go wykręcić, rozkręcić i obejrzeć, czy nie jest zniszczony.
Jak go już wykręcisz, to możesz go podpiąć pod prąd (6V) i sprawdzić, czy się obraca. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
zieli [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2006, 19:05
|
|
|
a masz moze jakies fotki tego silniczka |
|
|
|
 |
|
|