Koledzy nadszedł czas na wymiane łożysk w przednich kołachSS |
Autor |
Wiadomość |
piotrasek1
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 72 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12-10-2011, 18:12 Koledzy nadszedł czas na wymiane łożysk w przednich kołachSS
|
|
|
I tu mały problem po wybebeszeniu wszystkiego okazało się że są zużyte mosiężne tuleje przy przegubie i tu koledzy mam do was taką prośbę gzie to coś kupić??? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-10-2011, 22:48 Re: Koledzy nadszedł czas na wymiane łożysk w przednich koła
|
|
|
piotrasek1 napisał/a: | I tu mały problem po wybebeszeniu wszystkiego okazało się że są zużyte mosiężne tuleje przy przegubie i tu koledzy mam do was taką prośbę gzie to coś kupić??? |
u nas
http://www.e-pajero.pl/in...p?z=1&m=&id=874 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
piotrasek1
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 72 Skąd: Płock
|
Wysłany: 13-10-2011, 07:53
|
|
|
O i to jest to czego szukam dzięki zawsze można na was liczyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
pajerak
Forumowicz pajerak

Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 70 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-10-2011, 23:13
|
|
|
Witam !!!
Powiedz mi kolego jaki miałeś objaw zużycia przednich łożysk w SS ???
Pozdrawiam !!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrasek1
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 72 Skąd: Płock
|
Wysłany: 14-10-2011, 09:32
|
|
|
Koledzy bo dokładnym obejrzeniu okazało się że:
Rozleciało się prawdopodobnie jako pierwsze łożysko igiełkowe z którego pozostała cienka blaszka zinterpretowania początkowo jako podkładka dystansowa przegubu.
Następstwem zużycia łożyska igiełkowego było wyrobienie się łożysk stożkowych z powodu zaistniałych luzów.
Objawy były takie:
- nierównomierne zdzieranie się od strony wewnętrznej opony (pomimo ustawionej zbieżności)
- po złapaniu oburącz koła i próbie bujnięcia wyczuwalny spory luz osiowy (skręcenie na łożyskach stożkowych nic nie pomagało)
- podczas jazdy wyczuwalna nie stabilność na drodze podobna jak przy zużyciu drążka kierowniczego. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-10-2011, 10:07
|
|
|
piotrasek1 napisał/a: | Objawy były takie:
- nierównomierne zdzieranie się od strony wewnętrznej opony (pomimo ustawionej zbieżności)
- po złapaniu oburącz koła i próbie bujnięcia wyczuwalny spory luz osiowy (skręcenie na łożyskach stożkowych nic nie pomagało)
- podczas jazdy wyczuwalna nie stabilność na drodze podobna jak przy zużyciu drążka kierowniczego. | a nie dochodziły do tego dźwięki tarcia stali o stal-->> słychać to nawet w pewnej odległości od jadącego samochodu. Chłopie ile czasu jeździłeś na rozwalonych łożyskach skoro opony Ci zdarło Jeśli tylko w terenie to ciężko wyczuć rzężenie łożysk bo inne dziwne dźwięki dochodzą. Rozwalenie łożyska igiełkowego jest następstwem uszkodzenia łożysk stożkowych. Jak będziesz zmieniać łożyska to dociągaj łożysko kluczem dynamometrycznym - było gdzieś na forum z jaką siłą.Nie wykonuj manewru że dociągniesz łożysko do oporu a potem odpuszczasz-->> to nie te łożyska -->> polecą szybciej niż się spodziewasz. Mi "mechanicy" tak zrobili z jednym kołem (musiałem akurat wtedy odejść od samochodu ) i łożyska zmieniałem po 3 miesiącach.
Jeszcze jedna sprawa-->> wraz z łożyskami powinieneś dostać smar-->> jest to specjalny smar i tego użyj-->> żadne zamienniki typu ŁT. Jeśli nie dostałeś to popytaj w sklepach. Ten specjalny smar nie wchodzi w reakcję z wodą wręcz wypycha ją-->> to tak ogólnie.
A jak wygląda pół ośka bo z opisu Twojego w jakiej masakrze były łożyska to i pół oska też mogła się wydrzeć pod łożyskiem ->> sprawdź to bo czasami warto zainwestować w nową pół ośkę. Z praktyki wiem że warto wymienić jednak cały komplet ->> łożyska+ pół ośka a przy okazji i manszetę-->> gumowa osłona->> powinna być w komplecie z pół oską+smar. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
piotrasek1
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 72 Skąd: Płock
|
Wysłany: 14-10-2011, 11:09
|
|
|
W gestii wyjaśnienia łożysko igiełkowe było w stanie co prawda masakrycznym, opony były założone nowe więc nie trudno było wypatrzeć że z jednej strony były bardziej zużyte.
klucz dynamometryczny jest tylko nie mogę wykopać tego momentu z jaką siła dociągnąć?.
Przy pierwszej próbie dociągania jeszcze przed rozbieraniem całości luz wyczuwalny się zmniejszał lecz był wyczuwalny wiec szybka decyzja rozbieramy i co się okazało łożyska igiełkowe miazga łożyska stożkowe w stanie jeszcze znośnym. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 14-10-2011, 14:22
|
|
|
to ten luz musiałeś mieć jebitny skoro ci kapcie cieło
a oprócz zbiezności sprawdzali ci kąty pochylenia kół moze tutaj masz przyczynę
u mnie też jest luz na łozyskach wyczuwalny a kapci nie tnie
ostatnio nawet trochę je dokręcałem i moze zajrzę do tych igiełkowych |
|
|
|
 |
|