Mieszanie oleju przekładniowego gl4 z gl5 |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 18-10-2011, 18:09 Mieszanie oleju przekładniowego gl4 z gl5
|
|
|
witam
Wiem że pisałem w innym temacie o doborze oleju itp
ale chciałbym żeby mi ktoś szybko odpowiedział bo nie wiem czy tak można
zostawić .
Wymieniłem olej przekładniowy u mechanika bo śruby wydawały mi się zapieczone a nie
chciałem ukręcić ...
Wziąłem ze sobą 2 litry Mobil1 SHC fullsyntetyk 75W90 GL4/5 .
Zapomniałem że wchodzi troszkę więcej niż 2litry .
Mechanik dolał ze 100-200ml Excel magneti marelli 75W90 GL5 .
Czyli jest dolane trochę oleju innej firmy o GL5 zamiast zgodnego z GL4 .
Przejmować się tym czy nie ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2011, 07:19
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Przejmować się tym czy nie ? | tak i to bardzo
GL5 nie nadaje się do tych skrzyń, co więcej - może zniszczyć synchronizatory |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 19-10-2011, 12:09
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tak i to bardzo
GL5 nie nadaje się do tych skrzyń, co więcej - może zniszczyć synchronizatory |
Tak wiem o tym ale Gl5 jest mała ilość .
Mogłem to sprawdzić przypilnować jednak....
Taka mała ilość nie spowoduje uszkodzenia w najbliższym czasie
ale za 10k km całkiem możliwe , a chce autem jak najdłużej jeździć .
Wolałbym zlać ten olej i mieć spokój , najlepiej po dłuższej jeździe żeby
był rozgrzany .
Może czymś przepłukać skrzynie ?
Sam chciałem wymienić ale śruba nie chciała puścić (na zimnym silniku), mechanik odkręcił bez problemu .
W drugim aucie -corolli e11 będzie zmieniany olej , też 75W90 z tym że
może być w nim Gl4 lub Gl5 .
Może wykorzystać ten z colta dopiero co zalany ?
Lepiej by było nowy ale wyrzucając ten z colta 90zł w błoto |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2011, 12:15
|
|
|
powiem tak - do prawie pustej butelki z olejem przekładniowym mitsubishi, wlałem stary olej przekładniowy mobil - oba 75W90, GL-4
i ta niewielka ilość pozostała na ściankach spowodowała jakieś bąblowanie i zmianę koloru - stary fachowiec od aut, ojciec jednego z Mitsumaniaków, mówił mi, że spuszczając olej ze skrzyni trzeba czekać długo, bo niewielkie domieszki innego degradują nowy - co potwierdziło się na tej butelce...
masz wybór - ja bym wymienił na zupełnie nowy
z drugiej strony jaka to skrzynia, że wchodzi ponad 2l? - przecież w V6 wystarczą równo 2...
którędy mechanik lał ten olej? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 19-10-2011, 13:29
|
|
|
Więc tak olej lał normalnie od dołu śruba klucz 17 ale na szybko to robił , z butelek wszystkiego nie zlał (trzeba odczekać zanim wszystko zleci) .
Nastepnię wzioł te resztki z butelek i nalał do olejarki czy czegoś takiego i dolał troche oleju
Gl5 , zalał do skrzyni szybko zamiast powoli czego efektem było wylanie się tak myśle że z 200ml oleju , trudno powiedzieć ile ale wylało się nie kapało .
Właśnie odkręciłem ten wlew i wyleciało z 50ml jeszcze .
Także zrobił to niezdarnie do tego jeszcze w tej olejarce (taka duża strzykawa z weżykiem metalowa) zasyfiona na pewno jakimś innym olejem niekoniecznie przekładniowym ....
Mój plan jest taki żeby spuścić ten olej bezpośrednio po jeździe i zostawić odkręcony wylew żeby wszystko wykapało .
Ale ten olej chyba będe musiał wywalić czy lać do corolli (kompatybilna z gl4 i gl5 ) ? |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2011, 14:10
|
|
|
W instrukcji do CJtki jest, ze wchodzi 2,2Litra.
Jestem przed wymianą ale kupiłem tylko 2 litry ... myślałem, ze domieszam jakieś resztki .. ale widzę, że lepiej tego nie robić. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 19-10-2011, 18:15
|
|
|
Dzisiaj miałem nerwowy dzień 2 razy jeździłem do sklepu po nakładke do
klucza Torx w końcu miałem właściwą czyli torx T50 .
Ale niestety nie odkręciłem wylewu i jeszcze zajechałem śrube , brak kanału....
Rozumiem że ta śruba klucz17 z boku jest do sprawdzania i poziom ma być równo z gwintem ?
bo jak teraz odkręciłem to się leje na ziemie a powinno co najwyżej kapnąć .
Zauważyłem że bardziej z tyłu skrzyni jest z boku po prawej stronie śruba na klucz 24 z uszczelką i to ona bardziej wygląda na śrube od zlewania oleju ?
Po za tym poci mi się przy tej śrubie .
[ Dodano: 19-10-2011, 18:30 ]
wygląda na to że dobrze myślałem .
[IMG=http://img408.images...e.th.jpg][/IMG] |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2011, 07:36
|
|
|
śruba 24 na dole służy do zlewania oleju, jak się poci, to do wymiany miedziana uszczelka na niej
śruba 17 jest do wlewania oleju - poziom z gwintem oznacza dobry poziom - mimo, że wygląda, że mniej niż pół skrzyni jest zalane - wystarczy
jak się leje z niej, to znaczy, że jest dużo za dużo
2.2 litra jest też napisane na skrzyni do V6 a wchodzi równo z gwintem 2 litry |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 20-10-2011, 08:54
|
|
|
Wszystko się zgadza , właśnie też wydawało mi się że jakoś mało tego oleju
patrząc na to że dość nisko jest śruba kontrolna/wlewu ale z serwisówki (screen który tu podałem)wynika to samo jest nawet obrazek .
Śrubę od wylewu i wlewu mam załatwioną czyli puściły i z powrotem dokręciłem .
Dzisiaj pojeżdżę z pół godziny żeby olej się nagrzał i od razu będę spuszczać ,
spustowej nie przykręce żeby jak najwięcej wykapało .
Zastanawiam się o co chodzi z tą śrubą na klucz torx T50 , na forum dowiedziałem się że
jest od spuszczania oleju i faktycznie mechanik nią spuszczał ale serwisówka mówi o śrubie
na klucz 24 którą też można spuszczać olej .
Tak to wygląda ta śruba to 2 przy strzałce .
gear box
Od prawidłowego spuszczania oleju(24) jest po prawej stronie koło wahacza na tym kanciastym dole . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2011, 12:00
|
|
|
ta nr 2 to nie wiem od czego jest
ale do nalewania nr 1 a do spuszczania jest na dole - blisko mech. różnicowego - na klucz 24 właśnie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2011, 18:40
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Zastanawiam się o co chodzi z tą śrubą na klucz torx T50 , na forum dowiedziałem się że
jest od spuszczania oleju i faktycznie mechanik nią spuszczał ale serwisówka mówi o śrubie
na klucz 24 którą też można spuszczać olej . | Broń Boże odkręcać na chybił-trafił jakieś śruby w obudowie skrzyni biegów. Możesz trafić na śrubę od zatrzasku któregoś z biegów itp. i wtedy będziesz musiał ściągać skrzynię i naprawiać bieg, który zniknie. Miałem taki przypadek w skrzyni w Daihatsu Rocky. Odkręciłem jakąś śrubę twierdząc, że jest od wlewania oleju, a była od przesuwki czy zatrzasku 5 biegu. Coś w środku skrzyni stuknęło i pięknie... brak 5 biegu. Musiałem wyjąć skrzynię i poskładać to co się rozpadło do kupy. Masakra... |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 20-10-2011, 19:22
|
|
|
Hugo napisał/a: | Broń Boże odkręcać na chybił-trafił jakieś śruby w obudowie skrzyni biegów |
Zgadza się ale akurat można tą odkręcać nic się nie stanie , można nią zlać olej
z niczym się nie łączy...ale po co ją dali ?
Dodatkowe spuszczanie oleju tak żeby z obu stron spuścić ...
Tak w ogóle Mobil1 SHC fullysyntetic 75W90 GL4/5 to dobry wybór ?
Sprzedawca wolał mi sprzedać tańszy żeby nie przepłacać jakiegoś maxisa .
Będę zmieniać mieszek wajchy zmiany biegów przy okazji mógłbym profilaktycznie
kapnąć olejem na mechanizm dźwigni od góry, nie chce nic odkręcać bo zepsuje
i jakim olejem ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2011, 06:51
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Tak w ogóle Mobil1 SHC fullysyntetic 75W90 GL4/5 to dobry wybór ? | tego stosowałem osobiście - jest OK |
|
|
|
 |
|