Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mieszanie oleju przekładniowego gl4 z gl5
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 18-10-2011, 18:09   Mieszanie oleju przekładniowego gl4 z gl5

witam

Wiem że pisałem w innym temacie o doborze oleju itp
ale chciałbym żeby mi ktoś szybko odpowiedział bo nie wiem czy tak można
zostawić .

Wymieniłem olej przekładniowy u mechanika bo śruby wydawały mi się zapieczone a nie
chciałem ukręcić ...

Wziąłem ze sobą 2 litry Mobil1 SHC fullsyntetyk 75W90 GL4/5 .
Zapomniałem że wchodzi troszkę więcej niż 2litry .
Mechanik dolał ze 100-200ml Excel magneti marelli 75W90 GL5 .

Czyli jest dolane trochę oleju innej firmy o GL5 zamiast zgodnego z GL4 .

Przejmować się tym czy nie ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2011, 07:19   

krzysieg napisał/a:
Przejmować się tym czy nie ?
tak i to bardzo
GL5 nie nadaje się do tych skrzyń, co więcej - może zniszczyć synchronizatory
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-10-2011, 12:09   

Krzyzak napisał/a:
tak i to bardzo
GL5 nie nadaje się do tych skrzyń, co więcej - może zniszczyć synchronizatory

Tak wiem o tym ale Gl5 jest mała ilość .
Mogłem to sprawdzić przypilnować jednak....
Taka mała ilość nie spowoduje uszkodzenia w najbliższym czasie
ale za 10k km całkiem możliwe , a chce autem jak najdłużej jeździć .
Wolałbym zlać ten olej i mieć spokój , najlepiej po dłuższej jeździe żeby
był rozgrzany .
Może czymś przepłukać skrzynie ?
Sam chciałem wymienić ale śruba nie chciała puścić (na zimnym silniku), mechanik odkręcił bez problemu .


W drugim aucie -corolli e11 będzie zmieniany olej , też 75W90 z tym że
może być w nim Gl4 lub Gl5 .
Może wykorzystać ten z colta dopiero co zalany ?
Lepiej by było nowy ale wyrzucając ten z colta 90zł w błoto :?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2011, 12:15   

powiem tak - do prawie pustej butelki z olejem przekładniowym mitsubishi, wlałem stary olej przekładniowy mobil - oba 75W90, GL-4
i ta niewielka ilość pozostała na ściankach spowodowała jakieś bąblowanie i zmianę koloru - stary fachowiec od aut, ojciec jednego z Mitsumaniaków, mówił mi, że spuszczając olej ze skrzyni trzeba czekać długo, bo niewielkie domieszki innego degradują nowy - co potwierdziło się na tej butelce...
masz wybór - ja bym wymienił na zupełnie nowy
z drugiej strony jaka to skrzynia, że wchodzi ponad 2l? - przecież w V6 wystarczą równo 2...
którędy mechanik lał ten olej?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-10-2011, 13:29   

Więc tak olej lał normalnie od dołu śruba klucz 17 ale na szybko to robił , z butelek wszystkiego nie zlał (trzeba odczekać zanim wszystko zleci) .
Nastepnię wzioł te resztki z butelek i nalał do olejarki czy czegoś takiego i dolał troche oleju
Gl5 , zalał do skrzyni szybko zamiast powoli czego efektem było wylanie się tak myśle że z 200ml oleju , trudno powiedzieć ile ale wylało się nie kapało .
Właśnie odkręciłem ten wlew i wyleciało z 50ml jeszcze .
Także zrobił to niezdarnie do tego jeszcze w tej olejarce (taka duża strzykawa z weżykiem metalowa) zasyfiona na pewno jakimś innym olejem niekoniecznie przekładniowym ....

Mój plan jest taki żeby spuścić ten olej bezpośrednio po jeździe i zostawić odkręcony wylew żeby wszystko wykapało .
Ale ten olej chyba będe musiał wywalić czy lać do corolli (kompatybilna z gl4 i gl5 ) ?
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2011, 14:10   

W instrukcji do CJtki jest, ze wchodzi 2,2Litra.

Jestem przed wymianą ale kupiłem tylko 2 litry ... myślałem, ze domieszam jakieś resztki .. ale widzę, że lepiej tego nie robić.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-10-2011, 18:15   

Dzisiaj miałem nerwowy dzień 2 razy jeździłem do sklepu po nakładke do
klucza Torx w końcu miałem właściwą czyli torx T50 .
Ale niestety nie odkręciłem wylewu i jeszcze zajechałem śrube , brak kanału....

Rozumiem że ta śruba klucz17 z boku jest do sprawdzania i poziom ma być równo z gwintem ?
bo jak teraz odkręciłem to się leje na ziemie a powinno co najwyżej kapnąć .

Zauważyłem że bardziej z tyłu skrzyni jest z boku po prawej stronie śruba na klucz 24 z uszczelką i to ona bardziej wygląda na śrube od zlewania oleju ?
Po za tym poci mi się przy tej śrubie .

[ Dodano: 19-10-2011, 18:30 ]
wygląda na to że dobrze myślałem .

[IMG=http://img408.images...e.th.jpg][/IMG]
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-10-2011, 07:36   

śruba 24 na dole służy do zlewania oleju, jak się poci, to do wymiany miedziana uszczelka na niej
śruba 17 jest do wlewania oleju - poziom z gwintem oznacza dobry poziom - mimo, że wygląda, że mniej niż pół skrzyni jest zalane - wystarczy
jak się leje z niej, to znaczy, że jest dużo za dużo


2.2 litra jest też napisane na skrzyni do V6 a wchodzi równo z gwintem 2 litry
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-10-2011, 08:54   

Wszystko się zgadza , właśnie też wydawało mi się że jakoś mało tego oleju
patrząc na to że dość nisko jest śruba kontrolna/wlewu ale z serwisówki (screen który tu podałem)wynika to samo jest nawet obrazek .

Śrubę od wylewu i wlewu mam załatwioną czyli puściły i z powrotem dokręciłem .
Dzisiaj pojeżdżę z pół godziny żeby olej się nagrzał i od razu będę spuszczać ,
spustowej nie przykręce żeby jak najwięcej wykapało .

Zastanawiam się o co chodzi z tą śrubą na klucz torx T50 , na forum dowiedziałem się że
jest od spuszczania oleju i faktycznie mechanik nią spuszczał ale serwisówka mówi o śrubie
na klucz 24 którą też można spuszczać olej .
Tak to wygląda ta śruba to 2 przy strzałce .
gear box
Od prawidłowego spuszczania oleju(24) jest po prawej stronie koło wahacza na tym kanciastym dole .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-10-2011, 12:00   

ta nr 2 to nie wiem od czego jest
ale do nalewania nr 1 a do spuszczania jest na dole - blisko mech. różnicowego - na klucz 24 właśnie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-10-2011, 18:40   

krzysieg napisał/a:
Zastanawiam się o co chodzi z tą śrubą na klucz torx T50 , na forum dowiedziałem się że
jest od spuszczania oleju i faktycznie mechanik nią spuszczał ale serwisówka mówi o śrubie
na klucz 24 którą też można spuszczać olej .
Broń Boże odkręcać na chybił-trafił jakieś śruby w obudowie skrzyni biegów. Możesz trafić na śrubę od zatrzasku któregoś z biegów itp. i wtedy będziesz musiał ściągać skrzynię i naprawiać bieg, który zniknie. Miałem taki przypadek w skrzyni w Daihatsu Rocky. Odkręciłem jakąś śrubę twierdząc, że jest od wlewania oleju, a była od przesuwki czy zatrzasku 5 biegu. Coś w środku skrzyni stuknęło i pięknie... brak 5 biegu. Musiałem wyjąć skrzynię i poskładać to co się rozpadło do kupy. Masakra...
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-10-2011, 19:22   

Hugo napisał/a:
Broń Boże odkręcać na chybił-trafił jakieś śruby w obudowie skrzyni biegów

Zgadza się ale akurat można tą odkręcać nic się nie stanie , można nią zlać olej
z niczym się nie łączy...ale po co ją dali ?
Dodatkowe spuszczanie oleju tak żeby z obu stron spuścić ...
Tak w ogóle Mobil1 SHC fullysyntetic 75W90 GL4/5 to dobry wybór ?
Sprzedawca wolał mi sprzedać tańszy żeby nie przepłacać jakiegoś maxisa .
Będę zmieniać mieszek wajchy zmiany biegów przy okazji mógłbym profilaktycznie
kapnąć olejem na mechanizm dźwigni od góry, nie chce nic odkręcać bo zepsuje :D
i jakim olejem ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-10-2011, 06:51   

krzysieg napisał/a:
Tak w ogóle Mobil1 SHC fullysyntetic 75W90 GL4/5 to dobry wybór ?
tego stosowałem osobiście - jest OK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.