Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pękł przewód hamulcowy ..........i bum ... :(
Autor Wiadomość
slik 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
Wysłany: 27-07-2011, 21:03   pękł przewód hamulcowy ..........i bum ... :(

witam, mam pytanie czy zdarzyło się komuś że (podczas jazdy) pękł przewód hamulcowy? Czy to możliwe że kontrolka świeci się z jakimś opóźnieniem, albo coś z tych rzeczy że wcześniej nic nie sygnalizowało małej ilości płynu? i Jeszcze jedno czy w carismie jest jeden (przód+tył) czy może dwa oddzielne przewody? bo czy to możliwe żeby hamulec wcale nie reagował ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-07-2011, 22:46   

Jak pęknie przewód hamulcowy to całe ciśnienie z układu ucieka tam gdzie mu najwygodniej, czyli poprzez zerwany przewód, niestety takie historie się zdarzają, nie tylko w Mitsu, dlatego należy wykonywać regularne przeglądy a nie tylko eksploatować, śmiem twierdzić, że przewód już od dawna była sparciały, a z czasem eksploatacji się rozerwał - naturalna kolej rzeczy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fito123 
Forumowicz

Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 77
Skąd: Dłutów
Wysłany: 27-07-2011, 23:08   

Slik
Jeśli płyn wyciekał już od jakiegoś czasu a raczej tak było , to musiałeś czuć że jak trzymasz nogę na hamulcu ,pedał się powoli zapada.
Rzadko się zdarza że pęka przewód całkowicie i to od razu .
P.S zawsze jest ręczny :D
Pozdrawiam.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-07-2011, 23:17   

Cytat:
P.S zawsze jest ręczny

teoretycznie :P
 
 
 
slik 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
Wysłany: 28-07-2011, 08:12   

ręczny jest, był ale........ no właśnie w teorii jak ucieka płyn i spadnie do minimum do jest przecież kontrolka.
co do przeglądu przewodu to go nie było :( człowiek uczy się na błędach
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-07-2011, 17:28   

slik napisał/a:
witam, mam pytanie czy zdarzyło się komuś że (podczas jazdy) pękł przewód hamulcowy?

Zdarzyło się. :doubt:
slik napisał/a:
Czy to możliwe że kontrolka świeci się z jakimś opóźnieniem, albo coś z tych rzeczy że wcześniej nic nie sygnalizowało małej ilości płynu?

Nie sygnalizowało, bo stan płynu był w porządku.
Na przewodzie robi się "bąbel", który w pewnym momencie eksploduje. Objawy oprócz badania "organoleptycznego" nie do wychwycenia.





Niestety te przewody bardzo często niszczą mechanicy przez zaciskanie "ostrymi narzędziami" lub wieszaniu na nich zacisków... :evil:

slik napisał/a:
bo czy to możliwe żeby hamulec wcale nie reagował ?

Hamulec nie reagował, bo nie puściłeś hamulca, gdy pedał wpadł w podłogę.
W moim przypadku pompowanie zatrzymało auto - lecz ja miałem tą komfortową sytuację, że miałem czas i miejsce, aby się zatrzymać.

slik, wymień od razu też drugi!
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-08-2011, 20:26   

mkm dobrze pisze. Mi przewód pękł na rolkach podczas badania hamulców na przeglądzie, wymieniłem i nawet nie pomyślałem o drugim kole. Pare miesięcy potem pękł drugi ale tym razem wyjątkowym fuksem nie zakończyłem życia starszej pani na przejściu dla pieszych. Popmowałem pedał najszybciej jak mogłem ale i tak był nie wyhamował. Całe szczęście babcia usłyszała popiskiwanie jednego hamującego koła i się zatrzymała a ja śmignąłem metr przed nią.
KONIECZNIE WYMIEŃAJCIE OBA PRZEWODY, KOSZT ŻADEN BO OK. 20-30 ZŁ ZA SZTUKĘ

Pozdrawiam.
_________________
Pieniek
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 06-08-2011, 18:27   

polecam też dokładnie obejrzeć te sztywne części- miałem szczęście że fontanna pokazała się podczas odpowietrzania przed dłuższą trasą :]
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2011, 18:30   

SORRY ZA ODŚWIEŻANIE TEMATU, ale i mnie dziś zdarzyło się na kanale podczas przeglądu technicznego, że pękł lewy przedni ale zamówiłem też na prawy. Kiedyś tak uczono, że po 10 latach wymieniamy te przewodziki i już. Pozdrawiam
PS. 45 zeta za sztukę, wymiana jeszcze nie wiem, zmuszony byłem zostawić na stacji diagnostycznej, całe szczęście obok jest warsztat i sklep :D
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 20-10-2011, 20:25   Re: pękł przewód hamulcowy ..........i bum ... :(

mojemu znajomemu w V40 pękły przewody, jemu się udało ujść od dzwonka jego dziewczynie nie, mechanik stwierdził że jedną stronę wystarczy wymienić bo z drugiej jeszcze wg. niego to jakoś wygląda, lecz się pomylił na szczęście nie było dużej prędkości ale lampy zbite i maska pogięta...
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
PaczekDNA 
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8/Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 55
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 23-10-2011, 13:11   

Z tego co mnie uczono to w każdym samochodzie są dwa obwody, jeden na przód, drugi na tył właśnie na takie sytuacje.
W motocyklach czy skuterach jak czytałem w instrukcji zalecają chyba co 5 lat wymieniać przewody hamulcowe. Ja pamiętam, że w Carismie 98 wymienialiśmy przewody w 2010 to było już po nich widać zużycie.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 23-10-2011, 13:23   

PaczekDNA napisał/a:
Z tego co mnie uczono to w każdym samochodzie są dwa obwody, jeden na przód, drugi na tył właśnie na takie sytuacje.
W motocyklach czy skuterach jak czytałem w instrukcji zalecają chyba co 5 lat wymieniać przewody hamulcowe. Ja pamiętam, że w Carismie 98 wymienialiśmy przewody w 2010 to było już po nich widać zużycie.


Raczej przednie lewe z tylnym prawym i prawe przednie z tylnym lewym ale czasem po awarii pompy hamulcowej znajdzie się magik co pozostawi wszystko pod jednym obwodem i stwierdzi, że będzie git (Sic!)
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.