Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
wojzi 
Mitsumaniak


Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-10-2011, 23:18   

Nie werbować tylko porwać. A jak się będzie bronił to ja sobie z nim pogadam :twisted: .

A jak nick kolegi to go od razu przyjmę do regionu. Dobijamy do 600.
_________________


Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy :P , a nie za to że mało je.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 19-10-2011, 09:44   

Wczoraj zabrałem się wreszcie za zegary. Kiedy je zakładałem we wrześniu na szybko zabrałem brakujące kontrolki ze starych zegarów, nie wglądało to zbyt estetycznie, ale myślałem, że ciemna szybka HC zasłoni moje niedoróbki-myliłem się:


kiedy słoneczko zaświeciło w zegary widać było wszystkie łatki, 2 godziny docierania szlifowania i cięcia i efekt jest taki:


nie sprawdzałem, jak to będzie wyglądało za dnia, ale podejrzewam, że też będzie widać w słońcu, bo nie da się tego dokładnie dopasować, a i kolor starych tarcz jest wyraźnie inny, muszę chyba bardziej przyciemnić szybkę zegarów, albo wymyślę coś innego, bo tak nie może być.

Musiałem dorobić zasilanie do tych kontrolek i tak: tylne przeciwmgielne-problemu nie było, bo wszystkie ścieżki były.
CRUISE MAIN, (sterowana plusem, minus z 9c) kontrolkę umieściłem nad żarówką sterowaną z pinu 16a, a w samochodzie sygnał jest w pinie 10c, więc poprowadziłem kabel z kostki C do kostki A:

CRUISE SET, kontrolkę dałem nad żarówką sterowaną z pinu 12c, w samochodzi i w starych zegarach też tak jest, w HC problem był taki, że nie było plusa przy tej żarówce i trzeba było poprowadzić go z pinu 4a, ja znalazłem ten sam plus (ta kontrolka sterowana jest minusem) w wejściach do wskaźnika ilości paliwa:

OIL LEVEL, w oryginale sterowanie jest na pinie 5a, ja włożyłem tą kontrolkę nad żarówkę 12a, więc modyfikacje ograniczyły się do przełożenia pinu w kostce A ( plus z 4a)
A tak świecą:


wojzi kolega ma nick szklarz i już chyba jest w grupie świętokrzyskiej :) a tu zdjęcie z młodszym (2000r) bratem:


wczoraj miałem okazję obejrzeć go dokładnie i przewieść się. Auto super, poza jedną rzeczą: tiptronic, bij, zabij, ale chyba nikt i nigdy nie przekona mnie do automatu, wydaje mi się, że auto bardzo dużo traci na dynamice. Tak poza to bajer: czarna skóra :rolleyes: , tempomat, szyberdach :walk: niestety nie będzie go na Orawie tzn samochodu, bo jedzie do mechaniora na wymianę nierządu i innych, ale szklarz z dziewczyną może zabiorą się z nami :)

wracając do tematu zegarów, chciałem tez naprawić obrotomierz, bo jako, że pochodzi z VR4 to mu nie pasują sygnały z wolnossącej V6 wygląda to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=UKthBc0mYm8
przetestowane na niemieckiej autobanie (przy okazji sprawdzone co się stanie jak wskazówka wyjdzie za zakres, odpowiedź-nic :) )
Kolega trawkins przerabiał już te zegary i powiedział, że muszę przelutować jeden kondensator (zaznaczony przez niego strzałką):


niestety nie pomogło, obrotomierz dalej żyje swoim życiem i pokazuje co mu się podoba.
Ktoś ma jakiś pomysł? Jak nie to rozbieram obydwa obrotomierze i rozrysuję sobie całe układy i sprawdzę czym się różnią.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 19-10-2011, 13:36   

uff ogarnąłem zegary do końca, tzn zrobiłem obrotomierz, teraz działa tak:
http://www.youtube.com/watch?v=ydxHuLfBXWM

trawkins się pomylił o jeden kondensator :) jakość filmu słaba, bo z telefonu, ale widać gdzie są teraz kontrolki :)

No i przyszła paczka od kaczarta :) niedługo montaż UKP
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 19-10-2011, 17:40   

Nie sveno racji nie masz region mam Małopolski :) auto właśnie wyruszyło w drogę do mechanika i przy okazji do przykombinowania opłat - co by nie przepłacać :) wraca do mnie w niedzielę wieczorem oddałem go w ręce dobremu kierowcy więc wierzę że wróci cały i zdrów poza tym to mój najlepszy kumpel wiec dopilnuje żeby mechanik zrobił wszystko jak należy. Co do Orawy sveno mi mówił miałem mu dać znać ale dziś okazało się że muszę jechać na weekend z narzeczoną do domu więc troszkę lipa bo też byłem chętny jechać poznać wszystkich :/ No ale trudno następnym razem jak już GALardo (dobra ksywka ciekawa historia z nią jest :D ) będzie na rodzimych blachach i odpicowane to się wszystkim pochwalę. Tymczasem jak wróci z weekendu go umyję, wysprzatam zrobię fotki i założę temat żeby się z wami podzielić całą historią od samego początku :)
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2011, 18:20   

sveno napisał/a:
tiptronic, bij, zabij, ale chyba nikt i nigdy nie przekona mnie do automatu, wydaje mi się, że auto bardzo dużo traci na dynamice


Bo z tipem trzeba nauczyć się jeździć i można wymiatać. Ja jak pierwszy raz jezdziłem to też wydawało mi się że coś jest chyba nie tak. A to nieprawda, długa jada sprawiła że mam wyczute auto i wiem co w trawie piszczy. Po jednej jeździe nie można naprawdę nic konkretnego powiedzieć, tym bardziej jak nie jest to twój samochód i nigdy nie jeździłeś takim automacikiem :) Na swoim naprawdę dużo rzeczy po pewnym czasie potrafisz zrozumieć jak ten TIP działa.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 23-10-2011, 18:44   

SPIDER-ek, moje subiektywne odczucia popierają także fakty: tylko 4 biegi co sprawia, że przełożenia są większe a to się równa mniejszemu momentowi na kołach, a po drugie sprawność automatu jest niższa niż sprawność manualu, więc choćbyś nie wiem jak dobrze znał swój Tiptronic to i tak fizyka skazuje Cię na porażkę w starciu z manualem i to na całej linii bo i osiągi masz gorsza i spalanie wyższe, coś za coś bo zyskujesz "wygodę".
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2011, 18:56   

Też zawsze chciałem tylko manuala, odkąd jeżdzę dłużej automatem, tym już nie myślę że następny to będzie manual a tylko automat.

Sprawność manuala w dużej części zależy od osoby która takim samochodem jedzie, i umiejętności wciśnięcia sprzegła przelączenia biegu i tak dalej. Wiec naprawdę trzeba się postarać manualu, czyli nauczyć jeździć. Podobnie masz w automacie też tym trzeba się nauczyć jeździć.
Co do spalania to nie jest to takie oczywiste, tu też umiejętności człowieka są istone tak samo w automacie jak i w manualu.

Chcę Ci tylko uświadomić że jedna przejażdzka automatem nie powinna utwierdzać Cię w przekonaniu że nigdy więcej. Zapytaj osoby ktore jeżdzą automatem długi czas, to się przekonasz jakie sa ich opinie.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 23-10-2011, 19:15   

Zgadzam się co do kwestii że manualem objedzie się spokojnie automat - w przypadku dwóch takich samych silników. Ale jazda tym tiptronikiem to poezja a ja już powoli zaczynam sobie go obczajać i umiejętnie operując pedałem gazu czy też recznie przerzucajac biegi nie traci wiele na dynamice w porównaniu do manuala. A spalanie to tylko kwestia czasu jak się do niego przyzwyczaję bedzie duuuużo niższe. Gdy nim wracaliśmy spod granicy spalił mi 11,5 benzyny a jechaliśmy cały czas lewym pasem co chwilę go deptając z prędkościami rzędu 150-170 (miejscami 200) km/h bo nam się troszkę spieszyło. Wiadomo manual zawsze mniej spali ale różnice są nieodczuwalne aż tak bardzo :) A dla mnie to auto ma i tak wystarczającą moc a w porównaniu z wyposażeniem to nie żałuję ani trochę że go wziąłem :)
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
Ostatnio zmieniony przez szklarz 23-10-2011, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 23-10-2011, 19:17   

SPIDER-ek, mówiąc o sprawności mam na myśli stosunek mocy na wyjściu ze skrzyni do mocy na wejściu, a nie to jak ktoś sprawnie miesza lewarkiem. Starty energii (mocy) w skrzyni automatycznej są większe. Co do spalania to też nie zrozumieliśmy się, bo nie chodzi mi tu o styl jazdy konkretnego kierowcy, tylko fakt, że przez wspomniane starty i dłuższe przełożenia auto fizycznie z góry skazane jest na większe zużycie paliwa.
SPIDER-ek napisał/a:
jedna przejażdzka automatem nie powinna utwierdzać Cię w przekonaniu że nigdy więcej
Kolejna kwestia: nie ganie, nie krytykuje osób które kochają automaty, szanuje ich zdanie i pogląd na sprawę i proszę Cię uszanuj moje, bo mam wrażenie, że chcesz na siłę przekonać mnie do tej skrzyni. Jak szukałem Gala to testowałem też egzemplarz z automatem, w pracy też zdarzało mi się jeździć automatami no i kilka razy znajomego autem, więc miałem styczność z tymi skrzyniami i żadna mnie nie przekonała do siebie, bo ja po prostu cenię sobie możliwość decydowania na którym biegu chcę jechać (wiem, że w Tipie też jest to możliwe, a w zwykłym automacie tylko do pewnego stopnia) i najnormalniej w świecie lubię mieszać tym lewarkiem :) no i jeszcze jedna kwestia, czasami brakuje mi szóstki w Galancie i nawet nie chcę pomyśleć jak by mnie denerwował brak piątki!!!
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-10-2011, 19:19   

SPIDER-ek napisał/a:
Chcę Ci tylko uświadomić że jedna przejażdzka automatem nie powinna utwierdzać Cię w przekonaniu że nigdy więcej. Zapytaj osoby ktore jeżdzą automatem długi czas, to się przekonasz jakie sa ich opinie.

Potwierdzam mimo, iż nie mam tiptronika to automat jest bardzo dobry w Galach... W końcu grzebali przy nim inżynierowie z Porsche, a w autach Porsche automaty z tipem są naprawdę wzorowe... Sam Hołek tak twierdzi :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 23-10-2011, 19:26   

aaaaaa zaraz mnie zlinczują w moim własnym temacie za to, że nie lubię automatów :)
Zmiana tematu
kilka fotek ze spotu na Orawie:




było grubo :) kto nie dojechał niech żałuje, jak tylko otrzymam dvd od mayday'a biorę się za montaż jakiegoś filmiku z tego spotu, będzie wesoły :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-10-2011, 20:14   

sveno, ustrzeliłem w ogłoszeniach Avanca bordo ;)


Niestety nie ma jedynego słusznego silnika :|
Co nie zmienia fakty, że jest wyjątkowoooo rzadko spotykany ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2011, 20:51   

:) sveno, spox nie stresuj się, nikt do tipa Cię nie przekonuje i nie ma zamiaru, tylko bronię swojego stanowiska bo napisaleś żeby Cię nie zabijać:) że nigdy w życiu itd:):)

Faktycznie ten bordowy kolorek ładnie wyglada,

sveno, kiedy kompa zakładasz?
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 23-10-2011, 21:49   

fj_mike napisał/a:
ustrzeliłem w ogłoszeniach Avanca bordo ;)
świeci się jak psy.... na wiosnę :)
fj_mike napisał/a:
Co nie zmienia fakty, że jest wyjątkowoooo rzadko spotykany ;)
i wyjątkowo piękny :) z tego co wiem, to jest jeden taki na śląsku (widziałem na fotkach z jakiegoś spotu grupy śląskiej)
SPIDER-ek napisał/a:
nie stresuj się
dzisiaj jestem wyjątkowo wylajtowany :)
SPIDER-ek napisał/a:
bronię swojego stanowiska bo napisałeś żeby Cię nie zabijać:) że nigdy w życiu itd:):)
a czy ja atakuje Twoje stanowisko, że musisz go bronić? :) wyraziłem tylko swoją subiektywną opinie: nie lubie automatów, nie lubię także kaszy i proszę jak Cie lubie nie zaczynaj mi udowadniać wyższości krupniku nad pomidorową :) jedni wolą to drudzy co innego :)
SPIDER-ek napisał/a:
Faktycznie ten bordowy kolorek ładnie wygląda,
ludzie jak go widzą toczącego się po ulicy wyglądają mniej więcej tak:

co do kompa to nie wiem, bo czasu brak :(
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-10-2011, 21:53   

sveno napisał/a:
ludzie jak go widzą toczącego się po ulicy wyglądają mniej więcej tak:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.